مطالب ویژه

دولت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکل کم‌آبی گلستان هزینه کرد

پایگاه خبری اولکامیز – استاندار گلستان با اشاره به‌ مشکل منابع آبی و کم‌آبی برخی شهرها و روستاهای استان گفت: دولت سیزدهم هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای حل این مشکل هزینه کرد.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در گردهمایی ائمه جمعه گلستان اظهار کرد: در این دولت اعتبار حوزه آب تامین شرب استان به طور میانگین ۳.۵ برابر بیشتر شد و در نهادی مانند آب و فاضلاب این مقدار به ۱۱.۵ برابر رسید.

وی همچنین از مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در آبرسانی به ۴۳۲ روستای گلستان خبر داد و گفت: تامین آب شرب ساکنان ۸۰ روستا با تکمیل شبکه، ایجاد مخازن یا افزایش ظرفیت آن، آماده بهره برداری است.

زنگانه از پیگیری موافقت خرید تضمینی آب شرب از طرح شیرین‌سازی آب دریای خزر خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح مهم، آب آشامیدنی ساکنان مرکز و غرب گلستان تامین شده و معضل تنش آبی برطرف خواهد شد.

دولت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکل کم‌آبی گلستان هزینه کرد

استاندار گلستان در ادامه به مشکل خشکی خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: روند روبه رشد خشکیدن این پهنه آبی، به دخالت دولت برای احیای آن منجر شد که نتیجه آن شروع طرح لایروبی به عنوان یکی از مطالبات مردم بود.

وی گفت: یکی از آثار استمرار خشکیدن خلیج گرگان، تاثیر منفی آن در حوزه‌های زیست محیطی، اجتماعی و سلامت بود که گسترده آن از مرزهای گلستان خارج شده و استان‌های پیرامونی را نیز در برمی‌گرفت.

زنگانه اظهار امیدواری کرد با تکمیل طرح لایروبی، این مشکلات زیست محیطی برای همیشه به پایان برسد.

استاندار گلستان به تعهد دولت برای تکمیل سد نرماب اشاره کرد و گفت: این طرح بزرگ با اثرگذاری در تامین آب آشامیدنی ساکنان شرق استان به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و تکمیل آن به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا