اجتماعی

رسالت ما در قبال چالش های پیش رو

پایگاه خبری اولکامیز – علی بشارتی: عصر کنونی را به دلیل رشد اطلاعات علمی وفناوری های نوین که همه ارکان اجتماعی وزندگی روز مره را دگرگون کرده است عصر اطلاعات و ارتباطات نامیده اند.

آنچه که امروزه در مملکت ما اتفاق می افتد، داستان زندگی سیر تکاملی ماست. دوره جدید اعتراضات در ایران که از ۲۵ شهریور اغاز شده به اواخر سومین ماه خود رسیده اما نشانه ای از فروکش کردن آن مشاهده نمی شود فروکش هم کرده باشد معنای کاهش نارضایتی را نمی دهد.

از مزایای انقلاب الکترونیک، خلقت فرم جدیدی به خود گرفته. احساس می شود چیزهای زیادی برای گفتن داریم اما غم این را داریم که همه چیز را نمی توان گفت.

برخی از تغییر گریزانند و برخی نیز شیفته تغیر شتابانند.

هر روز که چشمان خود را می گشائیم، دنیایی کاملا نو در مقابل ما ظاهر می شود.

تغییری که همچون بهمن سرازیر شده و ما برای مقابله و کنار امدن با آن تغییر آمادگی نداریم و این فشار اجتماعی همچون فشار زایش، برای مادری که فرزند خود را به دنیا می آورد، اجتناب ناپذیر است مثل هسته گیاهی که فرایندش طی شده و محکوم به زاده شدن می باشد.

فضای مجازی یا انقلاب الکترونیک به جامعه آگاهی بخشیده ، آگاهی از آن سوی دنیا در یک صدم ثانیه، راه حل امروز برای فردا تاریخ مصرف ندارد.

فضای مجازی آگاهی، آگاهی بینش و بینش زایش را در پی دارد.

می گویند گذشته چراغ راه آینده می باشد. معمولا ما به گذشته می نگریم تا حال را روشن تر ببینیم. اما این جریان خروشان تغییر، جریانی نیرومند که ارزش های ما را نیز دگرگون می کند.

اگر سرعت و ژرفای تغییرات پیرامون را متعادل نکنیم، به قصد خشکاندن ریشه هایمان، گذشته ما نابود و حال مان هم آسیب می بیند.

استناد می کنم به بیانات دوست جوان فرهیخته مان، ما را با ۳۰ سال اختلاف سنی به ۳۰۰ سال عقب ماندگی فکری محکوم می کند.

ما مجبوریم همگام و هماهنگ با تحولات دنیا ، روش ها و راهبرد های اموزشی خود را تغیر دهیم.

شرایط لازم برای وقوع آن چیست؟ آیا هم اکنون این فرایند آغاز شده؟ آیا ما درگیر آن هستیم یا هنوز در پله های نخست آن قرار گرفته ایم؟

اگر بخواهیم با این تحولات همگام شویم از کجا و چگونه باید آغاز کنیم؟

در فرایند تکامل جامعه بشری ، برای اینکه از کاروان شتابان قطار زندگی جا نمانیم.

رسالت ما در گفتار مان ، پندارمان و کردارمان، چیر گی و تسلط یافتن بر احساس سر کشمان می باشد.

با غلبه بر احساسات ، بین اهنگ تغییرات و ظرفیت و توان افراد برای انطباق با تغییر، باید تعادلی سازنده بر قرار شود.

غلبه بر احساسات ،تنها تلاشیست اندک و گامیست موثر برای رهایی از طوفانی سهمگین که پیش از همه قومیت ها را در می نوردد. احساساتی که خیرش هرگز به ما نرسیده و نخواهد رسید چون پای هر گلی که آب داده ایم ،خارش توی چشم قومیت ها فرو می رود.

دوستانی که در خارج از کشور بسر می برند، همچون پزشکی که متن تشنگی نگاه مان را ندیده ،نسخه فضیلت می پیچند

لطفا از قومیت ها هزینه نکنید. گاهی باید پشت دیوار بدبختی هایمان ، در زیر باران بی عدالتی ها قرار بگیریم.

اگر چه باران بر روی همه باریدن می کند، ما بیش از دیگران خیس می شویم.

در فرایند تکامل جامعه بشری ،حوادث و اتفاقات، به میزان پیشرفت تکنولوژی در سالهای اخیر اشاره دارد، اکنون با دست یافتن به دانش مجازی ، به روشنی تمام در می یابیم که رشد ناگهانی به مرحله جدیدی وارد شده است .

برای اینکه از کاروان توسعه جهانی عقب نمانیم ، در فرو ریختن از سبک سنتی و استفاده از تخصص های جدید باید تکنولوژی های نوین را بکار بگیریم. با چنین رهیافتی است که بحران به فرصتی مناسب وامکانی برای رشد وتوسعه تبدیل می شود

امچلی – دوشنبه ۱۴ اذر ۱۴۰۱

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. صاحب نظران عقیده دارند که، دنیای جدید عصر مجازی به عنوان چهارمین موج تغییر در زندگی بشر خواهد بود.
    دنیای مجازی و عصر دیجیتال – و یا عصر اطلاعات و ارتباطات – را می‌توان برهه‌ای از تاریخ تعریف کرد که در آن استفاده از فناوری‌های دیجیتال در سرتاسر دنیا رایج و گسترده شده و وابستگی بشر به این فناوری‌ها به بالاترین حد خود رسیده است .در این برهه است که، توسعه دسترسی به فناوری از یک حوزه‌ جغرافیایی یا یک طبقه اجتماعی خاص ، فراتر رفته و به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی تبدیل شده است. در این عصر، فناوری تنها ابزاری در خدمت سیستم نیست، بلکه خود، خالق سیستم‌های جدید است. در عصر دیجیتال کسب‌وکار و فناوری به دو عنصر جدایی­‌ناپذیر تبدیل شده و لازم و ملزوم یکدیگرند. همچنین محصولات و خدمات نیز تحت تاثیر سونامی دیجیتالی شدن قرار دارند؛ بدین شکل که، نه­‌تنها کالاها و خدمات جدیدی ظهور پیدا کرده‌­اند؛ بلکه غالب کالاها و خدمات سنتی نیز در این عصر به مرور تحت تاثیر فناوری‌ها قرار گرفته‌اند. در نهایت در این عصر، محور اصلی ایجاد ارزش در دنیا، فناوری‌های دیجیتال هستند که به جزء لاینفک زندگی انسان‌ها بدل شده‌اند.
    البته که باید در نظر داشت که ، هر پدیده جدیدی که در زندگی بشر تاثیر داشته، با عکس‌ العمل‌های مثبت و منفی مردم آن عصر نیز مواجه شده است. اما، مهم نیست که مردم در مورد آن چه احساسی دارند، چه بخواهیم یا نخواهیم در راه است . ما سعی می کنیم آن را مانند هر نوآوری فناوری دیگری در نظر بگیریم و با آن زندگی کنیم.
    همواره فناوری در تاریخ بشر، منشاء تحول بوده و موجی از تغییر اساسی را به همراه داشته است.
    ما انسانهای خوش شانسی هستیم که در زمانی زندگی می کنیم که در آن تغییرات سریعی را شاهد بوده، و رفتارهای متفاوتی را تجربه می کنیم که هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای ما را تحت تأثیر قرار می دهد.
    تغییر سریع، فرصتهای بزرگی را به منصه ظهور می رساند و اشتغال یکی از مهمترین دغدغه ها در زمان تغییرات سریع فناوری های مدرن می باشد! همراه شدن با این تغییرات سریع حاصل از عصر مجازی، می تواند تأثیرات زیادی در زندگی، کار و تفریح ما داشته باشد . باید این عصر را درک کرد و با سرعت تغییرات آن زندگی کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا