اخبار

رییس دفتر نظارت انتخابات گلستان: اصلاح قانون انتخابات در شایسته‌گزینی داوطلبان تاثیرگذار است

پایگاه خبری اولکامیز – رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان گلستان با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب این قانون و تایید آن توسط شورای نگهبان به فرایند شایسته‌گزینی داوطلبان کمک زیادی می‌کند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا بهمنی‌نژاد عصر چهارشنبه در همایش بصیرتی ناظرین و بازرسین شورای نگهبان در گنبدکاووس به‌مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: طرح اصلاح قانون که بررسی آن از چند روز پیش در مجلس شورای اسلامی آغاز شد، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: برخی موارد اصلاحی در قانون جدید انتخابات از جمله “افزایش مدت رسیدگی به صلاحیت نمایندگان از ۶۰ به ۱۲۰ روز، دریافت تمامی استعلام‌های مورد نیاز نمایندگی از مراجع ذیصلاح در هنگام پیش ثبت نام، بازنگری در شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان، فراهم‌کردن تمهیدات لازم برای جلوگیری از خرید و فروش آرا و نحوه تبلیغات در فضای مجازی” بدون تردید در صورت تصویب به شایسته‌گزینی داوطلبان و جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت کمک زیادی می‌کند.

بهمنی نژاد ادامه داد: درصورت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات و تایید آن توسط شورای نگهبان تا قبل از پایان امسال، آموزش‌های مورد نیاز ناظرین و بازرسان شورای نگهبان مطابق قانون جدید انجام تا انتخابات ۱۱ اسفند سال آینده به بهترین شکل و با مشارکت گسترده واجدین شرایط برگزار شود.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات گلستان همچنین عدم آشنایی کامل اعضای هیات‌های اجرایی با قوانین انتخابات را از نقاط ضعف این استان دانست و بیان کرد: این دفتر آمادگی دارد علاوه بر شبکه ناظرین خود، اعضای هیات اجرایی را هم آموزش دهد.

وی با تاکید برضرورت پرهیز نمایندگان مجلس از دخالت در عزل و نصب‌های مدیران دستگاه‌های دولتی، گفت: این موضوع که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز است باید مورد توجه قرار گیرد و مجموعه مدیران ارشد گلستان از استاندار و معاونین گرفته تا مدیران کل استان نباید اسیر توصیه و فشار نمایندگان برای عزل و نصب مدیران شوند.

بهمنی‌نژاد افزود: در صورت مشاهده یا گزارش مدیران مبنی بر دخالت و فشار نمایندگان مجلس بر عزل و نصب‌ها، در بررسی صلاحیت آنها برای دور بعدی انتخابات تجدید نظر خواهد شد زیرا با حضور مدیران فاقد شرایط علاوه بر وجهه نظام و دولت، مردم هم آسیب خواهند دید.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب بیان داشت: انقلاب ملت ایران که به رهبری امام خمینی (ره) در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید با سایر انقلاب‌های جهان وجوه تمایز زیادی دارد که “انگیزه الهی و دینی داشتن، مردمی بودن، عدم اتکا به قدرت‌های بزرگ و بیش از چهار دهه استمرار داشتن” از مهمترین آن است.

اصلاح قانون انتخابات در شایسته‌گزینی داوطلبان تاثیرگذار است
حمیدرضا بهمنی نژاد رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات گلستان

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات گلستان افزود: انقلاب اسلامی بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر حاضر است و یکی از دستاوردهای مهم آن که به سایر ملت‌های مظلوم جهان هدیه شد، در هم شکستن ابهت پوشالی و طلسم دروغین ابرقدرت های شرق و غرب بود.

بهمنی نژاد با تاکید برضرورت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف برای مردم بالاخص نسل جوان، اضافه کرد: دشمنان تلاش زیادی برای کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای جمهوری اسلامی دارند که لازم است همه ما برای خنثی‌کردن این توطئه دشمنان و در راستای جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب، وارد عمل شوم.

وی همچنین برلزوم ارتقای هوشیاری و آگاهی (بصیرت) آحاد مختلف مردم در مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی حال حاضر دشمنان علیه انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: استکبار جهانی از همه ظرفیت‌ و ابزار خود و با روش‌های منافقانه برای تسخیر اذهان عمومی بالاخص نسل جوان ما وارد عمل شده است.

بهمنی نژاد ادامه داد: دشمن در این جنگ با فضاسازی رسانه‌ای در فضای مجازی، برخی هنرمندان و ورزشکاران ما را فریب داده و به‌نام دفاع از مردم آنها را مقابل مردم قرار دادند اما هدف نهایی آنها ایجاد جنگ داخلی، قومیتی و تجزیه ایران بود که با درایت رهبر معظم انقلاب و هوشیاری و بصیرت مردم شکست خوردند.

وی، ارتقای سواد رسانه‌ای و شناخت دقیق اهداف دشمنان و خنثی کردن نقشه‌های آنان را مهم دانست و برضرورت اهتمام به این ۲ موضوع از سوی همه آحاد جامعه بویژه جوانان تاکید کرد.

فرماندار گنبدکاووس هم در این همایش با تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی همه تلاش خود را برای ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت انجام می‌دهند که بخشی از تلاش‌های آنان را در حوادث و اغتشاشات چند ماه گذشته در برخی شهرهای کشور مشاهده کردیم.

مهدی دهرویه با اشاره به وجود وحدت و انسجام مثال زدنی بین اقوام و مذاهب در کشور بویژه در استان گلستان و گنبدکاووس، تاکید کرد: باید مراقب این وحدت و انسجام عمیق باشیم زیرا استکبار جهانی برای برهم زدن آن و ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب برنامه‌ریزی کرده است.

وی همچنین رسالت نظارت و مراقبت از آرای مردم را مهم دانست و اضافه کرد: ناظرین شورای نگهبان باید با اهتمام به این رسالت حساس خود، در بررسی صلاحیت داوطلبان دقت کنند تا از ورود احتمالی افراد فاقد صلاحیت به نهادها و مجلس جلوگیری شود.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا