مطالب ویژه

زندان جای اهل قلم و اندیشه نیست

پایگاه خبری اولکامیز-  محمد  جرجانی یکی از یاران اهل قلم آق قلایی اولکامیز در باره اتفاق نامیمون  به زندان رفتن امان محمد خوجملی فعال رسانه ترکمن صحرا یادداشت ذیل را نوشت که در پی می آید:

باسلام . همیشه بر نوشته های عزیزانی چون خوجملی ها و بیات ها و ایزدی ها و….. و خیلی از اهالی قلم که درکانال های ترکمن مینوشتند برخود که دریک خانواده فرهنگی بدنیا امدم  بر وجودانان می بالیدم و تشنه نوشته های آن عزیزان بودم. چون انان از دل مردم و از مشکلات و دغدغه های مردم مینوشتند و با نوشته های شان با مردم رنجدیده  حرف میزدند .

در هفته ای که گذشت برای اهالی قلم هفته خوبی نبود  هفته ای که  دران چند تن از عزیزان بر اثر حادثه اتوبوس جان خود را از دست دادند . بر اثر آن حادثه راننده  ای را برای همیشه از رانندگی معاف کردند . انگار سازمان حمل و نقل در این مورد کار شق القمری کرده است .

من اینجا از راننده به خاطر سهل انگاریش حمایت نمیکنم ولی همانطور که برای ان خبرنگاران عزیز که ازدست رفته اند واقعا ناراحتم برای آن راننده هم ناراحتم چرا چون ،اگر گرانی بیداد نمیکرد و از قطعات بنجل چینی  و غیراستاندارد استفاده نمیکردند  و برای گرانی اقلام فردا فردا نمیکردند و قطعات معیوب را تعمیر میکردند شاید این اتفاقات نمی افتاد .

چرا راننده ای را که فرزندانش چشم به راه بابای شان بودند و هستند تا لقمه ای حلال سرسفره شان بیاورد برای همیشه  کارت هوشمندش را باطل میکنند چرا بدون علت یابی اول سر راننده را میبرند ؟

خبرنگاران این گوهران مملکت  که جان خود را به راحتی وبه سادگی  از دست دادند و چشم ملتی را گریان نمودند روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

در همین حال در در این ایام که مردم سرزمینم  به خاطر انتخابات و رای آوردن عزیزی شاد بودند و همه اینده ای روشن برای  کشور خود با مرد قانون  در ذهن خود مسجم میکردند عزیزی را از خانواده اش جدا و به زندان فرستادند .

به کدامین جرم و به کدامین گناه ؟

میگویم اشتباهی صورت گرفته ! که خوجملی عزیز را به زندان انداختند ولی واقعیت داشت .

در ایامی که مردم با امدن مرد قانون در راس  قوه مجریه  سر از پا نمی شناختند آزادمردی را به بند کشیدند . مگر چه نوشته بود که بازپرس جوان با عدم قبول وثیقه یکی از عزیزان اهل قلم را که خواهان زیبایی ها وخوبی ها بود روانه بازداشتگاه میکند ؟

آیا زندان جای انسان های خیرخواه و حق مدار است ؟ ایا زندان جای مردان نیک است ؟ ایا زندان جای نیک اندیشان  است ؟ ایا زندان جای اهالی قلم است  ؟

فکر نمیکنم زندان جای خوجملی ها و یا جای بیات ها و ایزدی ها باشد .خیر.

اصلا زندان جان خوبان نیست . هر چند اینجانب خود دو بار مزه رفتن به  زندان را یکبار به مدت چهار روز و یک بار به مدت چهار ده روز به علت ناکرده گنه چشیده ام .

زندان جای هیچکس نیست مخصوصا انانی که برای  اسایش مردم و برای  امنیت وطن خود مینویسند . پس بیاییم خوجملی عزیز را و امثال خوجملی ها را به خانه اش باز گردانیم . چنین باد

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا