مطالب ویژه

زندگی ذاتی و زندگی ظاهری برخی از ما انسانها

پایگاه خبری اولکامیز – حاج آنه محمد مارامایی: در جامعه ما هرانسانی به دلایل گوناگون بعضی امور را آنچنان که نشان می دهد ومی گوید قبول ندارد و بعضی امور را آنچنان که نشان نمی دهد و نمی گوید قبول دارد.

شاید با دیدن این مطلب کمی بفکر افتاده اید که چه می خواهم بگویم، آری می خواهم بگویم درجامعه اسلامی ما چرا برخی از انسان ها به خصوص انسان مومن آنچنان که می گوید و نشان می دهد. نیست؟!

چرا برخی از انسانهای مومن آنچنان که هستند خودشان را نشان نمی دهند؟ واقعا چه عاملی باعث شده که ما از زمان طفولیت به نقش بازی کردن تشویق شده ایم؟

والدین ما بر اساس چه اجباری وجود پاک ما را به ایجاد نقش غیرذاتی ما در مواقع خاص تغییر داده اند؟ چرا هنگامی که مثلا به فردی دروغ گفتیم ویا حرف بی ادبانه زدیم که به نفع خودشان است مارا تشویق کرده اندِ؟

اگر به سئوالات بنده کمی فکر کنید صددرصد موارد قابل لمس و عینی را در اطراف زندگیتان پیدا خواهید کرد که در اینجا به چند مورد اشاره می کنم:

۱-فرزندی بی ادب و شلوغ و… که والدین از وجودشان زجر می کشند اما وقتی با والدین خودشان در حضوردیگران هستند اینقدرمؤدب و ساکت هستند که آدم شاخ در می آورد.

۲-وقتی از نزدیکان ما اهل نماز وعبادت و…. نیستند پیش دیگران می گویندما اهل عبادت و نماز و…هستیم بطوریکه همه از خانواده ما تعریف می کنند.

۳- وقتی نزدیکان ما اهل کلاهبرداری و دزدی و…است پیش دیگران با کمال وقاحت میگویند ما با لقمه حلال بزرگ شده ایم و به همین خاطر هم همه ازما راضی هستند.

۴-وقتی فرزندشان ازنظر درسی بسیار ضعیف است میگویند فرزندان من نمرات درسی شان خیلی خوب است.

۵-وقتی از کسی می پرسیم که آیا در زندگی ات وام ازبانک می گیرید میگوید نعوذبالله .خدانکند ولی بعد معلوم می شود که چندین بار وام گرفته است.

۶-وقتی به کسی می گوئیم کارهایت را در ادارات چطور رفع و رجوع میکنید. میگه آشنا زیاد دارم .بهش می گوئیم آیا پول به اسم شیرینی و… می دهید میگه خدا نکند آن میشه رشوه. ولی بعد خود آشنایانش می گویند هر سری چند میلیون ازش می گیرم

۷-یا وقتی از کسی می پرسیم که آیا در رأی گیری ها، راهپیمائی ها و…شرکت کرده اید می گوید بله اما وقتی یک جائی شناسنامه اش را می بینیم اصلا درعمرش رای نداده است

۸-یا وقتی از کسی می پرسیم که آیا با موادمخدر رابطه ای دارید میگه نه خدا نکند اما در مراسماتی می بینیم که نفر اول گروه است.

۹-علم و توان اداره و مدیریت کردن یک سازمان و نهاد را ندارد ولی آن چنان ادعا دارد که گوش فلک را پر کرده است.

۱۰- در هر رشته ای که تخصص ندارد آنچنان مدعی است که متخصصان آن رشته از ادعای او خجل هستند.

۱۱- آن چنان درکلامش منم منم است که مردم از شنیدن آن مطالب شرمنده می شوند.

۱۲-ماشینی که سوارش شده ۲۰ میلیون ارزش ندارد میگه من مشتری صد میلیونی دارد ندادم.

۱۳-خانه اش در منطقه بسیار عقب مانده است ولی میگه من در منطقه لرد نشین ها ساکن هستم.

۱۴-در عمرش پایبند اعتقادات دینی و انجام فرایض دینی نیست ولی با کمال وقاحت میگه من درعمرم نمازم قضا نشده است.

۱۵-وقتی ازش می پرسیم آیا در مکان هایی که مردم جهت گرفتن چیزی صف کشیده اند شما نوبت دیگران را رعایت می کنید با تمام وجود می گویم بله .اما درجاهایی می بینیم که بدون رعایت نوبت کارش را انجام می دهد

۱۶-وقتی به خاطر خرید ماشین و غیره به پیش افرادی که حاج آقا و یا سید هستند می رویم می بینیم که اینقدر قسم می خورد و یک ماشین بی کیفیت را تحویل ما می دهد که آدم باورش نمی شود.

۱۷-وقتی بهش بخاطر حاج آقا ویا سید بودن و…. پولی قرض می دهیم جهت پس دادن اینقدردروغ تحویل ما می دهد که از خیر پولمان می گذریم.

۱۸-و….خوب اینها نمونه هایی از افرادی هستند که حرف و قولشان طبق آنچه ظاهرشان نشان می دهد نیستند و با این ظواهر خیلی از مردم را بیچاره می کنند و وقتی ازشان می پرسیم که شما چرا حرف هایت و قول هایت با عمل تان یکی نیست با وقاحت هرچه تمامتر میگه اگر باطن و ذات واقعی خودم را نشان بدهم کی منو درجامعه تحویل می گیرد؟ باید مردمی که عقل وگوششان چشمشان است. فریب بدهیم و کارهایمان را راست و ریس کنیم .

خلاصه متاسفانه درجامعه ما خیلی ازمردم این نوع روش را برای زندگیشان انتخاب کرده اند. آیا میدانید این نوع زندگی کردن ازنظر روحی و روانی چقدر به وجودمان ضرر می رساند و چقدر استرس و نگرانی وجودمان را فرا می گیرد که مبادا ذات و باطن ما را مردم بشناسند ومن نتوانم کارهایم را سر و سامان بدهم .

آیا می دانید که این حرکت واعمال ما زندگی چه بسا افراد زیادی را نابود کرده است و بدتر از آن در روز قیامت و روز حساب و کتاب چطور می خواهی جواب اعمالتان را بدهید؟

پس ای برادر و خواهر مسلمانم فریب شیطان را نخورید و ایمانتان را قوی نمائید و زندگی خوبی را طبق آنچه باور و اعتقاد دارید برای خودتان درست کنید تا خداوند زندگی با عزت در این دنیا ودنیای آخرت نصیبتان نماید و دعای خیر خلق خداوند را همراه داشته باشید به امید زندگی ایده آل برای همه مسلمانان جهان .

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا