یادداشت

سرعت ترمیم جاده ای یا سرعت گیرسازی؟!

پایگاه خبری اولکامیز – دکتر رشید نافعی: این قلم آمار دقیقی از تصادفات جاده در استان گلستان به تفکیک مناطق ندارم ولی اخبار این حوادث ناگوار در منطقه تورکمن صحرا وزن سمعیع و بصیر بیشتری گرفته است. ضمن تسلیت به تمامی خانواده آن داغداران در حادثه اخیر تصادفی جاده ای در منطقه هوتن کرند ( هوددن کورن ) ٫ هنوز از شوک سایر ناراحتی ها این چنینی خلاصی نیافتیم متاسفانه در دیگر نقاط از مملکتمان تکرار اینگونه حوادث را باز شاهد یم. و همواره و معمولاً مسوولین ذیربط در اینگونه مواقع خطاهای انسانی و سهل انگاری رانندگان را عامل حوادث اعلام میکنند.

ولی این قلم اعتقاد دارد در جوامع دیگر و توسعه یافته دو دستگاه مهم صنعت خودرو سازی و راهداری برای اموراتشان هماهنگی گسترده ای را به عمل میاورند. از این منظرمعمولا برای تولید خودرو بیشتر کارخانجات تولید کننده از مبادی ذیربط کسب تکلیف میکنند احیانا در صورت عدم چواب دهی و مناسب نبودن وضعیت راهها و جاده ها به علت تزریق و روانه کردن خودرو بیشتر احتمالی٫ کشور دچار هزینه های رفاهی ، ارتباطی و انسانی بیشتری نگردد .
نمیدانم در این مورد مسوولین آیا برنامه خاصی دارند ؟ یا هنوز اندر کوچه منافع شخصی و خصوصی در مسأله تولید خودرو و وضعیت راهها هستیم؟!

گرچه عامل انسانی به تاثر از وضعیت سخت پیشامده از نظر معیتشی٫ روانی٫ تضعیف اعصاب ٫ دید چشم را نمیشود نادیده گرفت ولی علیرغم آنها می طلبد مسوولین به امر مهندسی ٫ ترمیم و تعریض جاده ها و وضعیت ترافیک راهها ٫خستگی و ناراحتی عصبی از شلوغی اماکن عمومی در منطقه تورکمنصحرا نظری بیاندازند و تمامی راهها را به سرعت گیر سازی ختم نکنند . و به جای سرعت در سرعت گیر سازی ٫ سرعت ترمیم ٫ تعریض و مهندسی بهینه سازی راهها و جاده ها را بیشتر کنند. و نیز فقط به در آمد وصرفه اقتصاد تولیدی آهن آلاتی شان فکر نکنند و تا حدودی به فکر آسایش روانی و عاطفی انسانها در این بخش نیز توجه نمایند .

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا