شبی سخت برای ترکمن صحرا در زمینه تصادفات با موتور سیکلت
پایگاه خبری اولکامیز – عظیم سقز: ستان گلستان طبق امارها وشاخص های خود برنامه ریزان جز استان های کم برخوردار میباشد.
این استان بعد ۲۷ سال استان شدن در زمینه های زیر ساختی از قبیل راهها پا به پای دیگر استان ها پیشرفت چندانی نداشته است که خروجی این امر تصادفات بیش از اندازه در استانمان به خصوص در نیمه شمالی یعنی در ترکمن صحرا.
شب سه شنبه یکی از روز های تلخ و غمباری بود که چندین تصادف روی داد که منجر به
فوت ۸ نفر ناشی از تصادف شاخ به شاخ موتور سیکلت اکثرا هم نوجوان رعنا
۴ مورد فوتی ان در منطقه اق قلا محور سیدلر به اق زبیر و دیگری محور کمر بندی اق قلا
روزی نیست که خبر مرگ نوجوانان بر اثر موتور سیکلت از بلند گوی مساجد و یا فضای مجازی
به گوش نرسد .
دیگر فوت موتور سواران برای مردم یک امر عادی تبدیل شده است. مگر موتور تولید شده است که جان انسانها و نوجوان رابستاند و با صدای گوشخراش در کوچه و خیابان و محلات ایجاد مزاحمت
نماید.
چرا باید یک جوان بجای اینکه برای جامعه و خانواده نیروی کار وتولید باشد با مصدومیت ومعلولیت وفوتش هم برای خانواده و دولت هزینه بتراشد و خانواده عزیزش را داغدار
نماید.
طبق امارهای نیروی انتظامی وپلیس راه در سال ۱۴۰۱ تعداد فوتی های ناشی از حوادث رانندگی ۱۹۴۹۰نفر بوده که از این تعداد ۳۳۰۴ نفرمورد ناشی از مرگ با موتور سیکلت بوده.
می توان دلایل بسیاری برای مرگ و میر ناشی از تصادفات بر شمرد:
سرعت زیاد و بی احتیاتی و عوامل فنی از جمله فرسودگی و پایین بود نن سطح ایمنی
خود رو ها و غیر استاندارد بودن جاده ها
بر شمرد.
بر این اساس کارشناسان تصادفات میزان تاثیر گذاری تصادفات در ایران رااین گونه تقسیم کردند
۵۲ در صد خود انسان
۳۰ در صد مشکلات جادهایی
۱۳ در صد نقی فنی اعلام کردنند
به امید روزی که دیگر خانواده ای با از دست دادن عزیزش داغدار نشود.
wWW.ULKAMIZ.IR