اخبار

فرماندار گنبدکاووس: تبدیل گنبدکاووس به شهری بدون متکدی نیازمند همراهی خیران است

پایگاه خبری اولکامیز – فرماندار گنبدکاووس با تاکید بر لزوم جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان، گفت: دستگاه‌های متولی با استفاده از ظرفیت خیران، اجرای اقدامات لازم را برای حل مشکل متکدیان این شهر در دستورکار قرار دهند.

به گزارش ایرنا، مهدی دهرویه روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده گنبدکاووس اظهارداشت: در نشست‌های تخصصی نباید به ارائه آمار اکتفا کرد بلکه باید چالش‌ها و مشکلات با حضور مسوولان مطرح شده و برای حل آنها تصمیم درست گرفته شود.

وی با ناکافی دانستن توضیحات ارائه شده توسط کارشناسان شهرداری در اقدامات اجرایی پیرامون حاشیه‌نشینی و جمع ‌آوری متکدیان گنبدکاووس، گفت: در برخی موارد، حاشیه نشینی به دلیل فقر مالی و در موارد دیگر به دلیل فقر فرهنگی است که حل هر کدام به راهکار جداگانه‌ای نیاز دارد.

فرماندار گنبدکاووس ادامه داد: فعالیت سمن‌های مردم نهاد برای حل مشکلات حایه‌نشینی گنبدکاووس ملموس نیست در صورتی که باید بسیاری از کارها را با استفاده از ظرفیت این نهادها برون‌سپاری کرد.

تبدیل گنبدکاووس به شهری بدون متکدی نیازمند همراهی خیران است

فرماندار گنبدکاووس گفت: در حوزه خدمات به زنان سرپرست خانوار دستگاه‌های متولی از جمله بهزیستی و کمیته امداد اقدامات خوبی را انجام می‌دهند اما لازم است ارائه خدمات به صورت تکمیلی برای این قشر ادامه داشته باشد.

دهرویه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به لزوم تحصیل همه کودکان و نوجوانان، اظهارداشت: برای کاهش آمار بازماندگان از تحصیل هم نیازمند ورود خیران هستیم که نه فقط از لحاظ مالی بلکه در حد توان خود در بحث آموزش به این کودکان خدمات ارائه دهد.

حمایت بر ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس در این جلسه جمعیت زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد را ۷۵۱ خانوار اعلام کرد و گفت: به صورت ماهانه بیش از ۲ میلیارد ریال کمک هزینه معیشت به حساب این زنان واریز می‌شود.

مسلم نوروزی فوت سرپرست، طلاق و از کارفتادگی همسر را از جمله دلایل تحت پوشش قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار برشمرد و افزود: ۳۵۴ نفر از این زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و برای ۲۳ نفر از زنان سرپرست خانوار شهرستان با پرداخت هر نفر یک میلیارد ریال شغل ایجاد شد.

محسن خداپرست رییس کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس هم گفت: ۶ هزار و ۶۷ خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد سرپرست ۲ هزار و ۱۱ خانوار مرد و چهار هزار و ۵۶ خانوار زن است.

علیرضا کریمیان رییس اداره کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: ۸ هزار و ۳۷۶ خانوار تحت پوشش این نهاد قرار دارند که سرپرست سه هزار و ۶۰ خانوار مرد و پنج هزار و ۳۱۶ خانوار زن هستند.

وی پیدا کردن ضامن برای دریافت وام و هزینه بالا درمان را از جمله مشکلات زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد اعلام و بیان کرد: لازم است با همراهی بانک‌ها و خیران برای حل مشکلات این قشر تلاش شود.

تبدیل گنبدکاووس به شهری بدون متکدی نیازمند همراهی خیران است

اجرای طرح نماد با همراهی ۱۸۴ نفر در مدارس گنبدکاووس

کارشناس مشاور اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در نشست امروز در رابطه با “طرح نماد”، گفت: این طرح محوری‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در مقابل آسیب‌های اجتماعی است که برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش آموزان اجرا می‌شود.

سپیده محمودزاده افزود: ۷۰ نفر از نیروهای مشاوره مدارس در کنار ۱۱۴ رابط آموزش دیده با حضور در مدارس سطح شهرستان کار غربالگری را با برگزاری آزمون‌های سلامت روان انجام داده و در صورت نیاز دانش آموزان را به مراکز مشاوره و یا نهادهای خدمات رسان ارجاع می‌دهند.

این کارشناس گفت: همچنین در طرح نماد اقدامات مختلفی برای شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل انجام می‌شود به طوری که از ابتدای مهرماه امسال تاکنون ۹۷ دانش آموز مقطع ابتدایی، ۶۹ دانش آموز مقطع متوسطه اول و ۱۶۰ دانش آموز متوسطه دوم شناسایی و جذب مدارس گنبدکاووس شدند و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. توجهی هم به بازار روز در کل استان بنمایید که نیاز به خیران یا امکانات و پول ندارد فقط یه زره مدیریت لازم دارد. متاسفانه بازارهای روز از نظر شیوع بیماری ها رعایت نمی شود و بازارهای تنگ که افراد مختلف در کنار هم قرار می گیرند و امکان سرایت کرونا و انفولانزا و غیره وجود دارد. از نظر عدم ورود موتور سیکلت هم کسی نظارت بر بازار ندارد. بهتر است در شهرهای بزرگ بازار در چند جا برگزار شود. بیشترین مراجعه به بازار روز جهت خرید تره بار می باشد که لازم است این نوع بازار را گسترش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا