مطالب ویژه

مراسم طرح توسعه کارخانه نورد فولاد گلستان برگزار شد

افتتاح خط تولید شمش در گلستان

پایگاه خبری اولکامیز – لطیف ایزدی ، خبرنگار : مراسم طرح توسعه کارخانه فولاد گلستان امروز چهارشنبه پنجم آیان با حضور فعالین اقتصادی ، مسئولین شهرستانی و استانی ،  کارگران و اصحاب رسانه برگزار گردید. کارخانه نورد فولاد گلستان در زمبنه تولید میله گرد فعالیت می کند و تجربیات خود را بر رخ رقبا کشیده است.

 

برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد میشود

مدیر عامل کارخانه نور فولاد گلستان گفت : صنعت فولاد در کشور بدون زنجیره تامین پایدار نمی ماند. زنجیره تامین معمولا از خلق ایده شروع میشود. در شروع کار موجودی شمش کارخانه به دو روز می رسید ولی الان به اندازه دو ماه ذخیره شمش داریم . ما به دنبال تحقق دو واژه هستیم : اثر بخشی و برندینگ . برندینگ یعنی توانستن . یعنی آنچه که میگوییم را ایجاد کنیم، به قول علما برای رسیدن به اثر بخشی طریقت وجود دارد که در آن باید طی طریق کنیم .

دکتر اردستانی تاکید کرد: کارخانه ورد فولاد گلستان در منطقه برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند. این کارخانه در بورس پذیرفته شده و با حمایت مؤسسه اعتباری نور فعالیت دو باره خود را آغاز کرده است. قرار است از طریق خط تولید شمش هزینه ها را کم کنیم و هم به اثر بخشی برسیم . تولید خط تولید شمش در منطقه ضرورت دارد. امیدوارم موسسه اعتباری نور بتواند با تامین مالی کارخانه فولاد در بالندگی استان گام بلندی بردارد.

 

خط تولید شمش دو سال دیگر به بهره برداری می رسد

رئیس سرپرستی موسسه اعتباری نور در این مراسم گفت : امروز موسسه اعتباری نور با ۲۵۰ شعبه و بیش از یک میلیون مشترک فعالیت می کند.  در صدد هستیم تا با امر تولید به اشتغال کمک کنیم. دو استراتژی را مد نظر داریم افزایش سرمایه و طرح توسعه مورد حمایت موسسه قرار بگیرد.

نطری افزود:  این مجموعه باید رو به جلو حرکت کند. ما امین و امانتدار مردم هستیم. یک سال است کار واگذاری برای بورس آماده کردیم . خط تولید شمش امروز کلنگ زنی می شود و تا دو سال دیگر به بهره برداری میرسد. امیدواریم همه مجموعه را در قالب سهامی عام به مردم تقدیم کنیم . دو سال پیش یک روز کامل نمی توانستیم کار کنیم ولی الان دو شیفته کار می کنیم.

وی از اولین بانی این کارخانه به نیکی یاد کرد و گفت : اولین نفری که این مجموعه را راه اندازی کرد آقای محمدی بود که خداوند روحش را شاد کند.

 

تأمین مواد اولیه در کارگران این کارخانه انگیزه ایجاد کرده است

بگنجی مدیر تولید در این مراسم اظهار داشت : شاغلین مستقیم این مجموعه ۱۰۰ نفر بوده در حال حاضر با حضور دکتر اردستانی باعث بهبود راندمان کار رسیده است. تامین مواد اولیه در بین کارگران و پرسنل کارخانه سبب ایجاد انگیزه شده است. به نمایندگی از کلیه کارگران از اقدامات دکتر اردستانی و حمایت های موسسه اعتباری نور تشکر میکنم.

گفتنی است در ۱۳۸۱ عملیات اجرایی کارخانه نورد فولاد گلستان به همت زنده یاد احمد محمدی فعال اقتصادی منطقه برای تامین نیازهای بازار داخلی و خارجی در زمینی به مساحت ۶ هکتار کلید خورد و با همت و تلاش شبانه روزی در سال  ۱۳۸۹ خطوط تولید به بهره برداری رسید. این مجموعه با کیفیت مطلوب محصولت مطابق با استاندارد های روز توانسته عنوان بزرگترین کارخانه نورد شمال کشور را به دست آورد و با ظرفیت تولید سالیانه ۳۴۰ هزار تن در سال زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم ساخته است. کارخانه نورد فولاد در ۵ کیلومتری جاده مینودشت به گنبد قرار دارد.

عکسها از علی کیان فعال رسانه و مدیر کانال صریر خبر

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا