یادداشت

مسجد مکی، مسجد ضرار است یا احرار؟!

پایگاه خبری اولکامیز – امان محمد خوجملی فعال سیاسی و رسانه ای شاخص ترکمن صحرا در پاسخ به سئوال اولکامیز در  باره سخنان جنجالی محمد جواد لاریجانی یادداشت ذیل را ارسال نمود که در پی می آید:

چندی پیش محمد جواد لاریجانی افاضاتی در خصوص مسجد مکی زاهدان داشت و آنرا مسجد ضرار نامید. خانواده لاریجانی ها بیشترین تنعم از سفره انقلاب را داشتند بدون اینکه در راه حفظ آن هزینه ای پرداخته باشند. وی تلاش های زیادی برای حفظ جایگاه خود داشته است. به جای این حرفها بهتر است به عنوان نظریه پرداز اصولگرایان جواب دهد چرا با چند هزار سال سابقه فرهنگ و تمدن نمی توانیم گفتگو کنیم و به جای گفتگو و توافق و تفاهم یکدیگر را تخریب و تخطئه می کنیم؟

علی ایحال برخلاف افاضات ایشان مسجد مکی زاهدان، مسجد ضرار نیست بلکه مسجد احرار می باشد. مگر مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان چه گفته است که مسجدش ضرار نامیده شود؟ اگر مسجد مکی مسجد ضرار است قتل دهها انسان را چه می شود نامید؟ مگر انتقاد از عملکرد حکومت جُرم است؟ مولوی عبدالحمید غیر از اینکه حکومت را نصیحت کند چکار می کند؟

مولوی عبدالحمید به حاکمیت می گوید با مردم مدارا کن. دوستی کن. به حرف و خواسته آنها گوش بده. جهت آگاه شدن از خواست آنها همه پرسی برگزار کن. خشونت به کار نبر. خشونت کار را خراب می کند.

او در مقابل قتل دهها نفر در روز روشن چگونه سکوت کند؟ او می گوید خلافکاران را محاکمه و مجازات کنید.

سوال بنده این است آیا تاکنون از عاملان جنایات زاهدان و خاش کسی محاکمه و مجازات شده است؟ من که هنوز نشنیدم. آیا فقط قاتلان نیروهای امنیتی باید مجازات شوند؟ البته نیروهای امنیتی هم ناحق کشته شوند حقشان است که قاتلان آنها نیز در چارچوب قانون و عدالت  و انصاف بی طرفانه محاکمه و مجازات شوند. همه کشته شدگان (نیروهای امنیتی و معترضان) فرزندان و سرمایه های این سرزمین هستند برای همه آنها با نهایت تاسف و تالم گریست و غصه خورد.

وظیفه دینی و ملی همه امامان جمعه است که مانند مولوی عبدالحمید حکومت را به مدارا و آشتی و صلح و دوستی دعوت کنند که علاوه بر حقوق نیروهای امنیتی، حقوق مردم را نیز پاس بدارد.

حکومت باید در مقابل شهروندانش صرف نظر از دین مذهب و عقاید و قوم و نژاد و جنسیت بی طرف باشد. نه در مجازات و نه در پاداش هیچ گونه تبعیضی را نپذیرد. اگر چنین نکند نمی تواند قلوب ملت را تسخیر نماید. تبعیض و تحقیر و خشونت از جانب هر کس باشد منشاء کینه و عداوتهای بزرگ است که به شدت از آن پرهیز کرد.

صلح و دوستی و برادری را هر روز هم به اولیای حکومت توصیه شود کم است. چون ما تنها در دوستی و صلح و صفا می توانیم کشور مان را آباد کنیم. نه در عداوت و  خشونت و کینه و دشمنی.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا