تورکمن صحرا

مهندس قزلجه مرکز ثقل مجالس و نقل محافل بود

پایگاه خبری اولکامیز – شخصیت انسان ها با عوامل درونی و رفتار و کنش و بازتاب فکری و تاثیر آنان بر جامعه سیال آن ارزیابی می شود.

بعضی از افراد ،سکون در جامعه متحرک را قباحت می دانند و ساخت و بنه و اساس یک جامعه را در پویایی و جویایی آن تعریف می کنند .

شکل گیری یک جامعه نوین از نظر اخلاقی ،سیاسی، علمی و ادبی ….به تراز عملکرد روشنفکران جامعه بستگی دارد که به عنوان پرچمداران این حیطه در راستای شاخه های فعالیتی چگونه و از چه کسانی به عنوان علمدار این عرصه به نحو مطلوب استفاده می نمایند؟

در این محافل چه کسانی با تفکر و اندیشه مطلوب عاری از مستمع آزاد ، با ارائه نظرات معقول مرکز ثقل مجالس و مظهر نقل محافل بوده و تا حدودی با جامه عمل پوشاندن به شعار ” دورماق جنایت دئر یاتیانچا یورک” احساس مسئولیت نموده و مسمار اندیشه خویش را با چکش عمل بر فِرَق سکون و سکوت نهاده و جامعه را به تحرک و تحلیل وا می دارد؟

مهندس عبدالرحمان قزلجه، بی شک یکی از افراد تاثیر گذار جامعه در عرصه سیاسی، اجتماعی و …بود که با حضور فعال خویش در تمامی جلسات و محافل ، به نشست ها ارزش و اعتباری دیگر می بخشید. زیرا که او معتقد بود جامعه راکد و ساکت ره به جایی نمی برد .برای رشد و تعالی یک جامعه پویا و رصد افکار جوانان جویا ، باید تجمیع اندیشه را ممارست داد.

کمترین عاید یک نشست ساده را ضمن آشنایی با هم و درد دل ساده، تخلیه درون و تلطیف برون می دانست.

مهندس قزلجه عاشق مردم و اجتماع خود بود و بیماری جسمانی و مشکلات مالی بهانه ای برای عدم حضور او در مراسم عروسی و محافل ادبی و سیاسی نبود .
او با اعتقاد راسخ و ایمان قاطع دفتر عمر خویش را بر مبنای ” فعالیت” مهر و امضائ نمود زیرا که تحیر و تحسر مردم این دیار از جرگلان تا کناره های دریای خزر موید این مدعاست.
روحش شاد و روانش گرامی باد.

۱۴۰۰/۹/۲۹ قمرالدین سیدی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا