مطالب ویژه

نشست نمایندگان احزاب و حاشیه های فرماندار ویژه       

پایگاه خبری اولکامیز – اواسط هفته گذشته بنا به دعوت روابط عمومی فرمانداری ویژه گنبدقابوس با نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی شهرستان،عصر نشستی با فرماندار دهرویه و اصالتی معاون سیاسی و اجتماعی ایشان داشته باشیم، اعتراف نمایم نسبت به سال قبل حضور نمایندگان احزاب و جمعیتها و…… بسیار کمتر بود ولی جای خالی آنان را بعضا خبرنگاران پر کردند. بحثهای عادی و حزبی صورت گرفت ولی در جمع بندی توسط فرماندار ویژه یا معاون استاندار به جای بحث های احزاب و گروهها و چگونگی هماهنگی با نماینده دولت و حاکمیت وی اکثریت وقت خود را به بیلان کار خود پرداخت جالب اینکه در بیلان کار ایشان دو موضوع را برجسته کرد:

۱- بحث نانوایان گنبد

۲- تخریب آب بندانهای حاشیه گرگانرود

 در ذیل به دو موضوع ورود خواهم کرد هر چند قبلا هم بنده و خیلی ها به موضوع آب بندانها پرداختیم ولی پاسخی از سوی مسئولین ذی ربط خصوصا فرمانداری گنبد ارائه نگردید.              

اولا- اینجانب در خصوص موضوع نانوایان نوآوری خاصی بعد از انتصاب دهرویه ندیدم کماکان شرکت تعاونی خبازان طبق معمول به کارهای عادی خود بدون تنش ادامه می دهند و موضوع خاصی مشاهده نگردید فقط میدانم فرماندار ویژه مجوز یکی از نانوایان احتمالا آزاد پز را باطل کرد و در گام دوم با یکی از نانوایان برخورد کرد که ایشان نیز رسما از شخص فرماندار به دادگستری شکایت کرد و موضوع به حالت اولیه برگشت.               

ثانیا – فرماندار گنبد با افتخار از تخریب آب بندانها به عنوان بیلان کار خود سخن گفت!! و موضوع را قانونی دانست و قومیتی بودن بحث را کاملا رد کرد، سخنان مهدی دهرویه برایم سئوالاتی را در ذهنم تداعی کرد که به آن خواهم پرداخت امیدوارم فرماندار ویژه دومین شهر استان پاسخ قانع کننده ای به افکارعمومی بدهند.                     

ثالثا- از ۹۰آب بندان که غالبا مجوز فعالیت دارند حتی خیلی از صاحبان به صورت انفرادی و شراکتی برای آب بندانها مجوز رسمی و تائیدیه از ادارات ذیصلاح را داشتند و اکثرا از تسهیلات بانکی برخوردار بودند به نظر حقیر و بعضی صاحب نظران اجتماعی تخریب آب بندانها قانونی نبود، بلکه سماجت شبه قانونی جنابعالی باعث بیکار شدن حداقل ۵۰۰نفر و به صورت غیر مستقیم ۱۰۰۰نفر بومیان ترکمن صحرا گردید و شخصا شما مانع تولید حداقل  ۱۰۰۰ تن ماهیان آب شیرین شدید که در شرایط حاد اقتصادی کنونی کشور حرکت ایذایی تان کاملا با منافع ملی کشور مغایرت داشت و تخریب بنگاهای اقتصادی پرورش آبزیان به صلاح کشور نبود.                             

ثالثا: شما اعلام کردید موضوع آب بندانها قومی نیست؟! موضوع اقتصادی قطعا قومی نخواهد بود ولی چه ضرورتی داشت جنابعالی به عنوان فرماندار ویژه مسئول اول شرق استان گلستان این موضوع را مطرح می کنید؟ لابد بحث قومیتی را در شرایط کنونی میخواهید بولد کنید؟ متاسفانه یا خوشبختانه از نگاه دیگر به نظرات شما باید فکر کرد، اما غالبا خواهانها و خوانده ها هرکدام از یک قوم هستند صاحبان آب بندانها اکثریت به قریب بومی و ترکمن و طرف مقابل اکثرا از مهاجرین از شرق کشور و غیر بومی می باشند.                               

رابعا: خیلی از صاحبان یا مالکین آب بندانها اعلام میدارند حکمی دال بر تخریب نداشتید، آیا این موضوع صحت دارد؟ اگر غیر این یاشد چرا حکم را صاحبان آب بندانها رؤیت نکردند؟ آیا بدون حکم قضایی میشود اموال مردم را تخریب کرد؟ آیا مدعی العموم بنا به اظهارات شما از آب بندانهای غیر مجاز شکایت کردید تا حکم علیه آنان (صاحبان) صادر بشود و سپس ولو با مجوز حداقل شبه قانونی به تخریب آب بندانها ورود میکردید؟ 

رابعا: به فرض آب بندانها طی چندین سال به صورت غیرقانونی احداث شده اند لااقل نیم نگاهی به صفحه دیگر موضوع فکر نکردید با این حرکت به اصطلاع قانونی باعث بیکار شدن حداقل هزار نفر شده اید و مانع تولید صدها تن گوشت آبزیان میشوید. در صورتی که مخربترین کارخانه ها با مجوز شبه قانونی که محیط زیست گلستان و ترکمن صحرا را تخریب میکند بخاطر اشتغال اندک مانع کار آن شرکت مخرب نمی شوید؟!

خامسا: بسیار متاسف شدم به بخشی از ترکمن صحرای آرام و بدون تنش وقتی با توسل به نیروهای نظامی لشکرکشی کردید لابد فرماندار ویژه دنبال تنش هستند مردم خونگرم روستاهای؛ بی بی شیروان، توغالاجیق دفه و روستاهای حاشیه گرگانرود مالکان آب بندانها بنابه توصیه بزرگان و ریش سفیدان ترکمنصحرا سکوت پیشه کردند و به ضرر مالی خود رضایت دادند تا طبق قانون از حقوق واقعی خود دفاع خواهند کرد و جنابعالی و مدیران نا آگاه و ناکارآمدی ربط به قانون و در آینده به تاریخ پاسخگو خواهید بود.                       

یادآوری: ۹۰ آببندان اهالی بومی حدودا ۳۰۰هکتار می باشد و در همان مسیر حدودا دویست هکتار آب بندان متعلق به اداره آب منطقه ای گلستان که جهت پرورش ماهی اجاره داده میشود لابد ماهیان آن آب بندان از آب گرگانرود بهره برداری نمیکنند!! که مورد غضب فرماندار ویژه دهرویه قرار نگرفته است، علت نامعلوم!؟ به راستی چه کسی پاسخگوست؟!                                                      

ترکمن صحرا: گنبدقابوس- آنامحمد بیات ، خبرنگار و عضو خانه مطبوعات استان گلستان

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. از خبرنگاران نشست با دهرویه با عنوان نشست نمایندگان احزاب درخواست می شود اسامی نمایندگان احزاب را با اسم و حزب مربوطه اعلام نمایید تا قدری شناخت پیدا شود. تا آنجاییکه اطلاع داریم ( از طریق فضای مجازی و اینترنت ) کسی در ترکمن صحرا به جز آقای امان محمد خوجملی ( ظاهرآ ) عضو یا نماینده احزاب نیست؟

  2. اقای بیات داشلی برون ,,,مطلب هیجانی و احساسی شما را دیدم که احتمالا به قصد تقایل و یا شاید افشاگری و امثالهم باشد که با عرض معذرت فاقد مستندات قانونی است ,,, ایکاش اقای مرادپور حقوقدان در این قضیه ورود می کردند تا نتیجه بهتری حاصل می گردید ,

  3. با سلام و عرض ادب , کاراموز حقوقی هستم ولی چند بار هم که این نوشته را خواندم بیشتر انها از جنس ادعا هستند که نیاز به بررسی در محاکم قضایی و یا دستگاههای اجرایی دارند به عنوان نمونه ادعای داشتن این مجوزها است که باید دید از چه مرجعی صادر شده , اگر اشتباه نکنم مدتی قبل عموی دوستم بنام عظیم شیخی بخشی از این موضوع را مطرح کرده بود که منطقی تر و معقول تر بود , در خاتمه باید متذکر شوم که هیچ اصطلاحی تحت عنوان شبه حقوقی در قانون وجود ندارد که شما عبارت جدیدی بنام سماجت شبه قانونی ایجاد کردید که ضرورت دارد در این خصوص هم منطبق با قانون حرکت نمایید ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا