اخبار

نگاهی بر بازی ایران و انگلیس

شکست سنگین

پایگاه خبری اولکامیز – هنوز یک ساعت به شروع بازی ایران و انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نمانده بود که گزارش شبکه سوم  تلویزیون قابل تامل بود. از یک طرف سیاسی و از طرفی پیش بینی عجیب مصاحبه شوندگان در باره نتیجه بازی. ولی درست بر عکس گفته های آنان اتفاق افتاد.

تیم ملی ایران در اولین بازی خود در برابر تیم پرقدرت انگلیس شکست خورد. البته معلوم بود که می بازد ولی کسی انتظار نداشت که اینقدر گل بخورد و شکست سنگینی را تجربه کند. 

اینگونه نتیجه تلخ برای ایران در تاریخ بازی های جام جهانی هنوز رقم نخورده بود .

ایران با ترکیب نسبتا جدیدی به میدان آمده بود. طارمی تنها بود. بازی از همان اول دست حریف بود . ایران در لاک دفاعی فرو رفته بود و آنها تا توانستند نفوذ کردند.

هر چند که  دقایق اول ایران تدافعی بود  و تا حدودی خوب بازی کرد ولی بعد از آن  علیرضا بیرانوند بر اثر برخورد با بازیکن خودی به شدت  آسیب دید و  مجبور شد جای خود را به دروازه بان دوم تیم دهد تیم از هم پاشید. و انسجام و شیرازه تیم به هم ریخت و ایران توپ و میدان را به حریف واگذار کرد.

انگلیس در نیمه اول ۳ گل به ثمر رساند.

در نیمه دوم کی روش ترکیب تیمش را عوض کرد و این بار تیم ملی بهتر از قبل ظاهر شد. در این نیمه ایران ۳ گل دیگر خورد ولی توانست ۲ گل را جبران کند. گل های ایران را مهدی طارمی به ثمر رساند.

سردار آزمون در ۱۵ دقیقه آخر به بازی امد و در آستانه گل زدن پیش رفت به طوری که ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

به نظر می رسد در خط حمله زوج سردار و طارمی برای تیم ملی مناسب است.

ایران در بازی دوم با ولز مصمم تر و قویتر به میدان آید. اعتماد به نفس داشته باشد و روحیه خود را نبازد. همه نگاهها به بازی دوم  و سوم ایران دوخته شده است. امید که کام ملت شیرین شود.

عبداللطیف ایزدی

www.ulkamiz.ir

 

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا