اخبار

پاییز با دمای ۴۰ درجه به گلستان می‌آید

پایگاه خبری اولکامیز – مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به استقرار سامانه کم فشار حرارتی در این استان و استمرار افزایش نسبی دما طی روزهای آینده گفت: اواخر هفته مناطق شرقی گلستان دمای بیش از ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ادامه فعالیت این سامانه دمای هوا به تدریج افزایش خواهد یافت و این روند در پایان هفته به اوج می‌رسد.

وی افزود: براساس برآوردها و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی، پاییز دیر رِس و کم‌بارانی در انتظار گلستان است.

داداشی گفت: با افزایش محسوس دما در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ریسک وقوع حریق در جنگل‌ها و رویشگاه‌های استان افزایش یافته و بایسته است تمهیدات لازم برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی اندیشیده شود.

مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: طی روزهای آینده دریای خزر آرام است و تلاطمی در پهنه آبی خلیج گرگان و دریای خزر نخواهیم داشت.

۱۵۶ ایستگاه و سامانه هواشناسی از انواع مختلف شامل «سینوپتیک، اقلیم شناسی، باران‌سنجی، جاده‌ای، جو بالا، باران سنجی خودکار و پایش گرد و غبار» در استان گلستان فعال است.

گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان‌شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با  ترکمنستان همسایه است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا