مطالب ویژه

پیشنهادی به فعالان ادبی و فرهنگی تورکمنصحرا

پایگاه خبری اولکامیز- با عنایت به اینکه دنیای فعلی از جمیع جهات در حال شتاب و گذار صعودی پیش میرود و فاصله های آگاهی و دسترسی اطلاعاتی بین بشر را کوتاه ساخته‌است.

میطلبد در جریانات و روندهای مبتلا به جامعه اولویت بندیهایی و احتمالا تحولاتی صورت پذیرد و یکی از اینگونه امور برگزاری بزرگداشت طلایه داران شعر و ادب از میان شاعران و ادبای تورکمنها می‌باشد.

چند سالی است در اکثر کنج صحرا و در فصلی خاص (اردیبهشت) مراسمات و یادواره شاعر بزرگ مختومقلی فراغی برگزار میگردد که نگارنده احساس میکند صرف تکیه و قائم به یک شخصیت ما را از بهره برداری از پتانسیلهای سایر شخصیت‌های این چنینی غافل و احیانا به روز مرگی دچار سازد. چون به زعم این قلم تا حدودی جامعه فرهنگی و ادبی با کلید واژه فراغی به اقناع و کفایت عقلی و نقلی رسیده و توانسته است هر سال مریدانش را در آرامگاه خویش گرد هم آورد.

پس بنابراین از بعد و نگاهی دیگر ٫ فعالان امر نیاز است در کنار نگاه به این مرد وارسته بهتر است نیم نگاهی به بزرگداشت دیگر شاعران بزرگ تورکمن از جمله مسکین قلیچ ٫ ملانفس٫ کمینه٫ ذلیلی و ماتاجی و …داشته باشند و برای آنها نیز مثل مراسم آق دوقای که جای پا در قلوب عاشقان و مریدانش باز کرده است ٫ طالبان راه آن بزرگواران دیگر نیز در زمانی و مکانی مشخص بتوانند گردهم آیند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا