گفتگو

گفتگو با یاشار شادمهر در باره انتخابات شورای شهر گنبد

نامزدهایی موفق می شوند که با سایر کاندیداها ائتلافی کارآمد تشکیل دهند

پایگاه خبری تحلیلی اولکامیز- انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در پیش داریم با یاشار شادمهر یکی از فعالین گنبدی در باره انتخابت دوره ششم شورای شهر گنبد گفتگویی انجام دادیم که در پی می آید:

 به نظر شما مشارکت مردم در این دوره از انتخابات شورای شهر چگونه رقم خواهد خورد؟ کاهش خواهد یافت با افزایش ؟

مشارکت مردم در این دوره از انتخابات شورای شهر همانند دوره های قبل پرشور و حداکثری خواهد بود البته عواملی باعث دلسردی مردم از صندوق های رای ریاست جمهوری گردیده که بایستی توسط نامزدها و دولتمردان جبران گردد. عدم تحقق نیافتن وعده های انتخاباتی، وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی مردم که باعث تأثیر منفی در بین مردم گردیده البته با توجه به پتانسیل بالای #شهرستانگنبدکاووس از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و قومیتی انتظار می رود مشارکت بیشتری نسبت به شهرستان های بزرگ همتراز صورت گیرد.

 رقابت کاندیداها ، بیشتر انفرادی می شود یا گروهی ؟

به نظرم کاندیدها در این دوره به صورت گروهی موفق ترند تا انفرادی. برخی از کاندیدها ارتباط روشنی با بدنه اجتماع ندارند و از کم تحرکی رنج می برند و برنامه انتخاباتی شان انسجام برخوردار نیست و با توجه به مکانیزم حاکم در انتخابات شهرستان، ائتلاف و فعالیت گروهی موفق خواهد بود چرا که اساسا فعالیت به عنوان عضو شورا یک فعالیت فردی نیست و وقتی معنی پیدا میکند که گروهی با ائتلاف و برنامه مشترک برای شهر یا روستا بر اساس امکان موجود و احتمالی، پا پیش بگذارند و اساسا برنامه فردی برای شورا محلی از اعراب ندارد.

لیست های ترکیبی موفق می شوند یا قومیتی ؟ چرا ؟

لیست ائتلاف لازم است ابتدا اعتماد همدیگر و سپس اعتماد رای دهندگان را به خود جلب کند چه قومیتی باشد و چه فراقومی.
در حال حاضر کاندیداهایی موفق تر خواهند بود که با تعامل با سایر کاندیداها در ائتلافی کارآمد تشکیل دهند.
دخالت دادن سلایق گروهها یا جناحهای خاص یا تنها بخشی از جامعه و عدم توجه به حقوق دیگر گروهها اقوام و مذاهب ضمن اجحاف به آنها بزرگ‌ترین ظلم و تهدید برای کارآمدی شورا و اتحاد و همبستگی ملی است.

 به نظر شما شهروندان گنبدی با چه معیار و ملاکی کاندیداهای اصلح را انتخاب خواهند کرد؟

یکی از بهترین ملاک ها برای تشخیص مصادیق صالح و اصلح، می تواند معیارهایی باشد که از سوی امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید داشته اند.
انتخابات همواره مظهر #اراده سیاسی مردم در تعیین سرنوشت خود و دفاع از اصول و ارزش های اسلامی است. چه خوب است که این تکالیف با شناخت مناسب و دقیق و تعیین معیارهای سنجش معقول در انتخابات فرد اصلح انجام گیرد. از معیارهای مهم دیگر، رعایت اصول عقلانی و علم و فهم اجتماعی است و لازم است که مردم با شناخت صحیح و همفکری با #یاشولی، نخبگان قابل اعتماد در انتخابات مذکور شرکت نموده و سکان مدیریت شهری خود را به افراد لایق و شایسته واگذار نمایند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا