مطالب ویژه

وزیر کشور: ایران مانعی برای توسعه روابط با ترکمنستان ندارد 

پایگاه خبری اولکامیز- وزیر کشور با اشاره به هم مرز بودن ایران با ترکمنستان گفت که هیچ مانعی برای توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با این کشور همسایه وجود ندارد.

 احمد وحیدی روز سه شنبه در مراسم معارفه استاندار گلستان اظهار داشت: روابط قومی و فرهنگی ایران و ترکمنستان بسیار نزدیک و دیرینه است و فرصتی بی نظیر برای تقویت تعاملات ۲ کشور دوست و همسایه به شمار می‌رود.

وی گفت : استاندار گلستان در زمینه توسعه روابط با ترکمنستان اختیار کامل دارد و باید روابط بین ۲ کشور را بیش از پیش توسعه داد.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت های متعدد گلستان در بخش دام و طیور تاکید کرد: یکی از روش های حل دغدغه فعالان حوزه تولید بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان برای دست یابی به تولید نهاده های دامی است.

وی افزود : تولید نهاده های دامی زمینه خودکفایی و بی نیازی به واردات را رقم زده و موجب افزایش اشتغال و درآمدزایی می شود .

وحیدی ادامه داد: ظرفیت طبیعی گلستان فرصت مناسبی برای دست یابی به توسعه پایدار است که رسیدن به این هدف نیازمند همراهی نخبگان، نمایندگان مجلس و بزرگان شیعه و سنی استان است.

وزیر کشور حل چالش خلیج گرگان را از مهمترین پروژه های مورد نیاز گلستان دانست و گفت : احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان از اولویت های دولت سیزدهم برای این استان محسوب می شود.

وحیدی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذار برای اجرای برنامه های توسعه‌ای گلستان اظهار داشت: این استان در حوزه‌های مختلفی مانند گردشگری، شیلات و آبزی پروی بستر های مناسبی دارد که می تواند به پیشرانی برای توسعه پایدار تبدیل شود.

وزیر کشور گفت : گلستان تنوع اقلیمی و مذهبی زیادی دارد که می تواند به پویایی و توسعه استان منجر شود.

وحیدی به اوضاع سیاسی اجتماعی گلستان هم اشاره کرد و افزود: وحدت و انسجام موجود در این استان مرزی مطلوب و شایسته تحسین است.

وی ادامه داد: ‌وحدت و اتحاد در کشور، یک تاکتیک نیست بلکه اصل و معیاری اساسی در جمهوری اسلامی به شمار می رود.

وزیر کشور همبستگی و اتحاد موجود اقوام ساکن گلستان را یک الگوی موفق قلمداد کرد و گفت : با وجود بیش از ۴۰ سال دسیسه‌چینی و فرافکنی عوامل استکبار، هیچ توفیقی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی نصیب دشمنان نشد.

وزیر کشور به وقوع انواع حوادث طبیعی در گلستان اشاره کرد و گفت: این استان از جنبه رخدادها و بلایای طبیعی، جزو استان های صدرنشین محسوب می شود که هر از چند گاهی شاهد بروز سیل و آتش سوزی در جنگل‌های آن هستیم.

وحیدی اظهار داشت: از جمله مشکلاتی که گلستان در سال های اخیر با آن مواجه شده، فرو نشست زمین ناشی از برداشت بی رویه آب از منابع زیر سطحی است که باید در حراست و پاسداشت مواهب الهی و منابع طبیعی کوشا باشیم و اجازه ندهیم که سهل انگاری یا سوء مدیریت موجب تخریب آن شود.

در آئین شورای اداری استان‌ با حضور وزیر کشور، علی‌محمد زنگانه به عنوان استاندار جدید گلستان جایگزین هادی حق شناس شد.

زنگانه دهمین استاندار گلستان از بدو تاسیس (سال ۷۶) تاکنون است.

پیش از وی مرحوم سیدابراهیم درازگیسو، علی‌اصغر احمدی و محمدهاشم مهیمنی در دولت‌های هفتم و هشتم، علی‌محمد شاعری، یحیی محمودزاده و جواد قناعت در دولت‌های نهم و دهم، حسن صادقلو، سیدمناف هاشمی و هادی حق‌شناس در دولت یازدهم و دوازدهم سکان استانداری گلستان را برعهده داشتند.

زنگانه چهارشنبه ۲۸ مهر ماه از سوی هیات دولت به عنوان استاندار گلستان انتخاب شد.

زنگانه متولد ۱۳۵۰ در شهرستان علی‌آباد و دارای مدرک دکتری پزشکی و کارشناسی ارشد دوره عالی مدیریت بهداشت عمومی (mph) از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتری PHD مدیریت از دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی تهران است.

مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه (از سال ۱۳۹۱ تاکنون)، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۱۳۹۸) عضو ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رئیس کارگروه مشارکت های بین بخشی و پویش های مردمی ستاد (۱۳۹۸)، قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی این سازمان (۱۳۸۹) و دبیر ستاد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی قوه قضائیه (از سال ۱۳۹۵ تاکنون) از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی زنگانه است. / ایرنا

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا