مطالب ویژه

اداره تعاون آق قلا اقدامات خود را گزارش دهد

پایگاه خبری اولکامیز – خوجه نظر کلته شهروند آق قلایی نوشت: چند روزی است تابلویی با عنوان آق قلا، تعاون شهر استان گلستان که معلوم است از طرف اداره تعاون و رفاه و کار شهرستان آق قلا نصب شده است نظرم را جلب می کند. هر چند که تعاون کلمه خیلی خوبی است ولی نمی دانم این تابلو به جه علت و چرا نصب شده  است.

به عنوان یک شهروند عادی از عملکرد هیئت سوارکاری  آق قلا قدردانی میکنم. آنان کاری کردند کارستان که زحماتشان بر کسی پوشیده نیست.

ورزشکاران والیبالیست و فوتبالیست و تنیس بازان ما با ارائه بازی های زیبای خود و تلاش و همت شان کاری کردندکه  نام اق قلا در نشریات و تلویزیون دیده و شنیده شد.

روستای عطا آباد که یکی از روستاهای بزرگ آق قلا ست که به پایتخت مبل ایران معروف است .

آق قلا یک زمانی به عنوان بزرگترین بخش ایران بوده است و یکی از قطب های گندم و جو شالی و زمانی پنبه از اهمیت خاصی برخوردار بوده و هست و یا بزرگترین شهرک صنعتی استان به آق قلا اختصاص یافته شکی نیست .

از نظر دامپروری  مورد توجه بوده و هست و پل قدیمی آق قلا  که از آثار باستانی میباشد و در مقابل آب‌های سیل  آسای رود گرگان مقاومت نموده مورد توجه جهانگردان بوده و هست.

پنجشنبه بازار آق قلا سالیان دراز است که به اقتصاد  منطقه رونق بخشیده  و هنوز پابرجاست و انشاءلله بعد از این هم با شور و شوق ادامه خواهد داشت.

شهرستان آق قلا  شاعران و هنرمندان ونویسندگان و نوازندگان بسیاری را در خود پرورانده است که مایه افتخار است  ولی این منطقه بعد از انقلاب اسلامی سال ۵۷ به علت عدم هماهنگی کاندیداهای بومی نتوانسته است یکی از فرزندان  شایسته خود را به مجلس راهی کند. انشاءلله این امر مهم نیز در سال‌های آتی با اتحاد و تعاون مردم عزیز شهر و دیارم دور از انتظار نیست .

در استان سرسبز گلستان  که در آن مردم با راهنمایی و هدایت روحانیون برجسته تشیع و تسنن به خصوص نماینده محترم امام  راحل و رهبری معظم، حضرت آیت الله نورمفیدی هستند که اتحاد و همبستگی خاصی را در استان ایجاد کردند جا دارد از ایشان به عنوان فرد کوچکی از شهروندان آق قلایی تشکر ویژه ای داشته باشم.

در کلیه شهرهای بزرگ استان یک نفر روحانی به عنوان امام جمعه در خدمت مردم بوده و حال اینکه در شهرستان آق قلا دو نفر امام جمعه در خدمت مردم می باشند. البته هر دو عزیز از افراد مخلص و از جان نثاران رهبری بوده و هستند. شاید تعیین دو امام جمعه در شهری کوچک مثل آق قلا حتما الزامی بوده است ولی معنای تعاون و همبستگی و همدلی و انسجام در مقایسه باشهر های دیگر به هم می‌خورد. هر چند دوست ندارم وارد اینگونه مقولات وارد شوم چون صلاح را بزرگان می‌دانند و بس . بنده به هر دو عزیز به مانند دیگر همشهریانم ارادت خاصی دارم .

حال برمیگردم به تابلوی هزینه شده در اول ورودی شهر در وسط بلوار روبروی رستوران آلتین و قهوه خانه سندیکا نصب شده است. آیا تابلو فوق اشاره به شرکت های تعاونی تاسیس شده در آق قلا بوده و یا غیر؟ یعنی تابلوی فوق به این اشاره می‌کند که تعاونی تاسیس شده در آق قلا بیشتر از تعاونی های تاسیس و ثبت شده در گنبد و یا گرگان میباشد؟!

اگر اینطور است  بسی افتخار است. کاش عزیزان نصب کننده تابلو فوق نسبت به گزارش اقدامات و عملکرد تعاون شهرستان نیز اقدام می‌کردند. انشاءالله حتما این کار صورت می‌پذیرد.

کاش با نام تعاون ،فرش دستبافت ترکمن دو باره مثل سابق احیا و رونق خاصی به خود می‌گرفت و با بها دادن به صنعت و هنر  فوق جان تازه ای می بخشیدند.

البته شاید بنده نسنجیده مطلبی را مینویسم ولی چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. هر چه با خودم کلنجار رفتم که تابلو فوق جنبه تبلیغاتی داشته است یا واقعا دراین خصوص کار انجام شده که من و یا ما نمی‌دانیم. البته شاید به من ربطی نداشته باشد  ولی گاهی اوقات به جهت تسکین خود باید نوشت و از نوشته من کسی دلگیر نشود.

اگر تعاون واقعا در آق قلا نسبت به سایر شهرهای استان پیشی گرفته به خود می بالم. بنده حقیر در میان مردم خونگرم مهربان و همان نواز و وطن دوست  آق قلا زندگی میکنم. افتخار میکنم و ایمان راسخ دارم  که مردم آق قلا با همبستگی واتحاد خود گوش به فرمان رهبر فرزانه خود هستند .

آیا در آق قلا با نام تعاون کار ویژه ای صورت گرفته است؟

در آخر از اداره تعاون آق قلا می خواهیم که در باره نصب آن تابلو و محتوای آن توضیح داده و همچنین اقدامات و عملکرد خود را به صورت شفاف به مردم شهرستان گزارش دهد. دانستن حق مردم است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا