تورکمن صحرا

خاطره جالب از مراسم « یا رمضان »

پایگاه خبری اولکامیز – حاجی قربان طریک* : دیشب در گنبد و ترکمن صحرا مراسم یا رمضان برگزار شد. صدای بچه ها سراسر شهر رو گرفته و البته حرکت موتور سیکلت هم واقعا زیاد شده است و صدای موتور و بچه ها با هم قاطی شده بود. یارمضان هم در فرهنگ ترکمن ها برای خود عالمی داره.

اما خاطره من مربوط میشه به تقریبا ۲۸ سال پیش که با بچه های محل از اول خیابان کمینه مراسم یارمضان را شروع می کردیم و تا پاسی از شب ادامه داشت اولین خونه خیابان کمینه پاسگاه بود و همیشه از خانه بگ زاده ها که چسبیده به پاسگاه نیروی انتظامی بود خواندن یارمضان شروع می شد.همیشه پسر آخوند محل یارمضان را می خواند و یکی دیگر از بچه ها « اشک » می شد و ما هم در پایان خواندن ،الله می گفتیم.

تقریبا به چهارمین خانه که رسیدم ماشین پاسگاه اومد بیرون و ۴ تا مأمور بچه ها رو یک جا جمع کردن و محاصره شدیم همه تعجب می کردیم و برایمان عجیب بود‌.

یکی از رئیش سفیدان به رئیس بچه های نیروی انتظامی گفت که بچه ها در حال اجرای مراسم یارمضان هستند.بچه های نیروی انتظامی تازه فهمیده بودند که اشتباه کرده بودند و معذرت خواهی کرده و با خنده طرفین مراسم آن سال ادامه پیدا کرد.

* خبرنگار

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا