یادداشت

وطن دوستی

پایگاه خبری اولکامیز – حاجی محمد باغبانی: حُبُّ الوَطَن مِن الإیمانِ: دوست داشتن وطن از ایمان است. «حدیث منسوب به پیامبر اکرم(ص)»
با توجه به حدیث فوق وآیات متعددی که در قرآن دالّ بر حفظ میهن از شر دشمنان و تجاوزگران و بیرون راندن آنها از خاک میهن آمده، فردوسی (شاعر حماسه سرای کشورمان ایران) چنین گفته: چو ایران نباشد تن من مباد / بدین بوم و بر زنده یک تن مباد.

حال این سؤال پیش می آید ،برای نشان دادن وطن دوستی و حفظ وطن از شرّ دشمنان خارجی وداخلی چه باید کرد؟
دشمنان خارجی قرن هاست به بهانه ها و طرق مختلف به چپاول وغارت منابع ومعادن کشور عزیزمان ایران مشغول بوده و هستند و تا منفعتی در کشورمان دارند دست بردار نیستند.
چپاول و غارتگری اقوام وکشور های استعمارگر در تاریخ ثبت شده ودر حال حاضر هم شاهد استثمار و باجگیری کشور هایی چون روسیه وچین هستیم .

در گذشته ی دور اقوام مختلف چون قوم مغول با حمله به کشورمان دست به کشتار و جنایات وتخریب وغارت وتسلط برکشورمان سالها حکومت ظالمانه کردند و به قولی:آمدند وکندندوسوختند وکشتندوبردند ورفتند.

امروزه هم کشور دچار مشکلات عدیده ای شده ،انقلاب اسلامی بهانه ای برای دشمنان خارجی شده تا با تحریم های ظالمانه در صدد تسلیم کردن دولت وملت برای تن دادن به خواسته های ایشان ،برآمده اند .
وازطرفی فرصتی شده برای یک عده مدعیان که خود را صاحبان مملکت می دانند وبه نام انقلابی بودن مشغول دزدی واختلاس وتقسیم بیت المال ودارایی های مملکت هستند.

چه دشمنان خارجی وچه دشمنان داخلی به ظاهر دوست کشورمان هدفی جز رفاه حال خود وخانواده شان به قیمت هلاکت ملت ایران ندارند.وهمچون مغولان آمدند وخوردند وبردندو….

عملکرد مردم مظلوم ایران در قبال دشمنان داخلی که به برکرسی قدرت جلوس فرموده ومشغول ستم وچپاول هستند ،به سه گونه است: یا مملکت را ترک می کنند ویا معترضند وحقشان را مطالبه می کنند ویا سکوت اختیار کرده اند.

متخصصان علوم پزشکی ومهندسان ونخبه ها که سرمایه های ملی ما هستند ونیز سرمایه داران به دلیل بی توجهی سران مملکت، به دیار غربت عزم سفر می کنند ودیگر کشور ها آغوش خود را برای جلب وجذب ایشان باز کرده اند.در واقع فرار مغز ها صورت می گیرد.

علاوه بر ایشان عده ی دیگری نیز مملکت را ترک کردند یا می کنند ازجمله:کسانی که وضع مالی خوبی دارند واز عهده ی سفر واقامت به کشورهای دیگر بر می آیندونیز خانواده های سران مملکت که به دزدی واختلاس مشغولند.
اما اونایی که سکوت اختیار کرده اند ولب به اعتراض نمی گشایند ودادخواهی ومطالبه گری نمی کنند ،یا سهم رضایت بخشی از بیت المال دارند ،مانند بعضی از کارمندان دولت وخانواده های شهدا وجانبازان و….ویا به امید بهبودی ورفع مشکلات اقتصادی هستند و وعده های مسؤولین راباور دارند.

اما گروه سوم ،مردمی هستند که تحت فشار های اقتصادی کاسه ی صبرشان لبریز شده وتاب وتحمل مشکلات معیشتی تحمیل شده را ندارندخصوصا وقتی در ناز ونعمت بودن سران مملکت را مشاهده می کنندونیز بی عدالتی ها وتبعیض قائل شدن های ایشان را عیناً می بینند.بنابر این به صورت های مختلف ومؤثر اعتراض خود را به سمع ونظر ایشان می رسانند وبرای دستیابی به حقوق شرعی وقانونی خود نهایت تلاش خود را می کنند.

خلاصه ی کلام اینکه از نظر بنده عمل عده ای از هموطنان مبنی بر ترک وطن برای نجات خود وخانواده خود ورها کردن وپشت کردن به وطن به امید اینکه دیگران برای حل مشکل اقدام خواهند کرد وبعد از حل مشکل به وطن باز خواهند گشت ،امری پسندیده نیست .همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس عده ای به جای پشتیبانی ترک وطن کردند وزمانی که جوانان وطن در میادین جنگ جانفشانی می کردند در کشورهایی که حامی کشور متجاوز بودند،در آرامش وآسایش بسر بردند .حق دادنی است واگر ندادند،گرفتنی است،برای گرفتن حق باید تا پای جان ایستاد نه اینکه فرار کرد .
والسلام.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا