مطالب ویژه

خدمت صادقانه دکتر غنی پژواک دانایی،تعهد و انسان دوستی اش بود

پایگاه خبری اولکامیز – محمد خوجه : دکتر غنی نجم الدین چوگان بیست و ششم خرداد درگذشت. پزشکی حاذق و مجرب و مردمی و با عشق و با خلوص مثال زدنی که بیش از  ۴۰ سال برای مداوای بیماران تلاش کرد.

در سال ۱۳۲۵ در دوگونچی به دنیا آمد. کسی نمی دانست ان دستان کوچک عاریت گرفته از قدرت و حکمت بی پایان الهی  و در پسی خستگی ناپذیر و با اخلاص کار و عشقی وافر روزگاری  التیام بخش صدها بیمار و دردمند خواهد بود.

در دورانی که مناطق محروم ترکمن صحرا با کمبود پزشک و شرایط زندگی سخت و در نبود ساده ترین امکانات مواجه بود مداوای بیماران و مشغول طبابت در اق قلا بود و سالها و بخشی از زندگی پربرکت خویش را  صرف درمان ومداوای بیماران نمود  ونقش موثر در سلامتی ایفا کرد.

حس نوعدوستی داشت و با رفتار سعه صدر و کلام شیرین و گفتار خاص و شوخ طبعی خود زبانزد خاص وعام شده بود برای آرام کردن بیماران در شرایط ناراحتی پراسترس با ادبیات مناسب ودلنشین و ارتباط قوی و  هنرمندانه او آنان را امیدوار به زندگی بهتر راهنمایی میکرد و سخن اش دل را صفا و جان ها را امید می بخشید و حرفهایش حکم غذا را داشت حرفی میزد پر محتوا و پرمعنا و با حیرت آوردترین و شیوه جملات  با مثال ها و تشبیه می زد.

خوش اخلاق و مردمدار بود و  تشخیص عالی و بی نظیری  در بیماری داشت و با خونسردی وبا صبر و حوصله و وقت زیاد برای بیماران می گذاشت با اخلاص به حرف های و درد دل بیمار گوش میکرد و به سخنان  بیمار  بها و ارزش قایل می شد به سئوالات انان پاسخ می داد و  با چهره گشاده رویی و متواضع  و شوخ طبع و سنگ صبور بیماران و دردمندان بود و به بیمار نشاط و امید به زندگی میبخشید و وجود او سرشار از یمن و برکت برای مردم بود .

در دوره اول شورا اسلامی وارد میدان رقابت شد و به عضویت شورا شهر آق قلا انتخاب شد و ریاست شورا را به عهده گرفت و مشغول فعالیت در سنگر شورا شدند .

 

در حوزه سلامت  بر این عقیده بود که دولت باید سلامت را مثل امنیت برای جامعه فوق العاده مهم و ضروری تلقی کنند وبرای ارتقای تندرستی مردم منابع را به شکل بهینه تخصیص دهند.

 

خدمت صادقانه و خالصانه  دکتر غنی  پژواک دانایی آیینه تعهد و انسان دوستی و وظیفه شناسی بود.

 

مشاوره خوب وامین برای بیماران بودو ازهرگونه لطف و محبت به همنوعان خود هرگز غافل نمیشد و همواره در خدمت مردم و هرکاری از دستش برمی آمد برای مردم کوتاهی نمی کرد وکمک و مساعدت لازم را می نمود.

 

ما چه سرمایه وگوهر گرانبهایی را از دست دادیم  کاش در زمان قید حیات از او به عنوان چهره ای ماندگار علم پزشکی و سلامت تجلیل میشد.

در پایان اینجانب این مصیبت سنگین و جانسوز رابه خانواده محترم  او و مردم فهیم و قدرشناس ترکمن صحرا وجامعه پزشکی تسلیت عرض نموده وبرای ان مرحوم غفران الهی  وبرای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال خواستارم


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا