یادداشت

همسرانه،عاشقانه و دلبرانه

پایگاه خبری اولکامیز – شاید یکی از بزرگترین چالشهای زندگی مشترک،پاسخگویی به سوال زیر باشد.

چگونه روابط بین زوجین بهبود یافته و کیفیت زندگی ارتقا می یابد؟ در پاسخ به این سوال همینطور که در مقاله مردان مریخی ،زنان ونوسی بیان شد زن و شوهر بایستی عمیقاً طبیعت همدیگر را شناخته و در همان جهت حرکت کنند . دانستن اینکه زنان بیشتر عاطفی ،احساسی بوده و در هنگام ناراحتی نیاز به صحبت دارند و مردان برعکس عملگرا بوده و در زمان ناراحتی نیاز به تنهایی داشته تا رفرش شده و بهبود یابند،بسیار مهم است.

وقت گذاری برای همدیگر نیز بسیار تاثیر گذار می باشد.بنابراین بهتر است که در کنار همسر بوده و نه مقابل وی .مثلا برای بردن همسر به سرکار یا بازار ، اینکه شما ببرید با اینکه خودش با تاکسی برود خیلی متفاوت است .

بسیاری از زوجین جوان متأسفانه از رازهای زندگی مشترک کمتر اطلاع داشته و اغلب آموزش صحیحی در این خصوص ندیده اند .در بیشتر اوقات آن ها به زور می خواهند حرف های خود را به کرسی بنشاند و در همان اوان ازدواج اصطلاحاً گربه را دم حجله بکشند!غافل از اینکه زندگی سالم اینطوری نیست.در بسیار از موارد جادوی کلام می تواند کاربردی باشد .مثلا جمله دوستت دارم را می توانید بدون هزینه به همسرتان ارائه کنید .مردان با هوش حتی در گفتن همین جمله هم از اصل تنوع استفاده کرده و آن را به زبان های دیگر عنوان می کنند .مثلا ایش لیبه دیش به زبان آلمانی یا I love you به انگلیسی. که شعاع اثرش بیشتر می شود.این کار باعث ترشح هورمون عشق و وفاداری یعنی اکسی توسین می شود.

آن ها برای صرف غذا نیز از مکان های مختلفی مانند تفرجگاه ها ،رستوران ها و…استفاده می کنند.

همسران موفق تماس چشمی( Eye contact)بیشتری با هم داشته و با هم بیشتر در مورد موضوعات مناسب و مشترک ، گپ می زنند.

آن ها پروژه مشترک داشته مثلا با هم فیلم نگاه کرده و سپس آن را تحلیل می کننده،غذا می پزند،پیاده روی کرده ،قند می شکنند یا سبزی پاک میکنند.آن ها می توانند حتی با هم کتاب بخوانند، مثلا کتاب ازدواج بدون شکست ویلیام گلسر می تواند در این خصوص بسیار کاربردی باشد.

آن ها مخصوصاً در این دوران اقتصادی بد با تورم افسار گسیخته کنونی بیشتر به هم کمک کرده و کمک خرج می شوند .مثلا با جلوگیری از اسراف و خرج و برج اضافه،کار پاره وقت توسط همسر و…

یکی از آن ها نباید مانند پرنده ای باشد که شوق پرواز ندارد .آن ها بایستی هر دو ذوق و شوق پرواز داشته باشند.

در همراهی با همسر خود کودک درون را آزاد کرده و
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣به گفته روانشناسان، وقتی یک زوج با لحن بچه‌گانه (Baby Talk) با هم حرف میزنن یعنی رابطه‌ای سالم و عاشقانه دارن!
این کار نوعی اظهار وجود کودک درون و نیاز به محبت هم هست!

جالب است بدانید ، در ژاپن برای طلاق گرفتن نیازی به دادگاه رفتن نیست!زوج‌ها خودشان صفحه‌ای را امضا می‌کنند مهر می‌زنند و بعد حلقه‌هایشان را می‌شکنند به همین راحتی!و البته ژاپن یکی از ۳ کشوریست که کمترین آمار طلاق در دنیا را دارد!

ولی در ایران متاسفانه از هر سه ازدواج،یکی منجر به طلاق می گردد.فقر ،بی کاری ،اعتیاد ،عدم شناخت و درک درست از جنس مکمل و…از دلایل طلاق می باشند.این در حالی است که مهریه های بالا نیز نمی تواند ضامن زندگی مشترک باشد و اغلب باعث اختلاف و جدایی نیز می شود.

بنابراین یکی از عوامل تداوم زندگی مشترک سالم همین رازهای ساده مثل دانش در مورد یکدیگر ،محبت و…است .

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣
ما نیز با الفت و مهربانی ،احترام به خانواده همدیگر ،تفاهم ،مدیریت زندگی در شرایط سخت ،عاشقانه زیستن ، پرهیز از خشونت خانگی مخصوصاً در جلوی فرزندان و…از یک سو و آموزش زندگی مشترک سالم توسط متولیان امر و یادگیری آن ها توسط زوجین جوان،تشکیل NGO یا سازمان های مردم نهاد برای مشاوره و کمک به زوجین با زندگی کم کیفیت از سوی دیگر می توانند کیفیت زندگی مشترک زوجین را بالا ببرد.

به امید روزی که آموزش صحیح رازهای زندگی سالم و کاربرد چاشنی محبت ،استحکام بنیان خانواده را بیشتر نماید

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣بقول اصفهانی ها اگر شما یک پل را به همسرتان نشان دهید او سی و سه پل را به شما نشان می دهد.یعنی توجه و محبت شما فرکانس مثبت داشته و چندین برابر شده و به خودتان منعکس می شود.
بله این جهان کوه است و فعل ما ندا

راستی شما چطور و چگونه زندگی مشترکتان را سامان می دهید؟؟ آیا عاشقانه و دلبرانه زندگی می کنید؟؟

همسرانه،عاشقانه و دلبرانه باشید!

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا