اخبار

پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان به حساب کشاورزان گندم‌کار گلستان

پایگاه خبری اولکامیز – نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: دولت با همراهی و کمک مجلس قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم و کلزا را چندبرابر افزایش داد و تاکنون ۸ هزار میلیارد تومان به حساب کشاورزان گندم‌کار استان گلستان واریز شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ، رمضانعلی سنگدوینی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه مردم در ۴۳ سال اخیر همه شرایطی را که برای استمرار جمهوری اسلامی و پایداری نظام و انقلاب اسلامی نیاز بود را به منصه ظهور رساندند، اظهار داشت: دولت رئیسی، دولتی مردمی است که همه تلاش خود را برای کاهش مشکلات مردم به‌کار گرفته است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع اقدامات و فعالیت‌های دولت سیزدهم سبب امیدواری مردم خواهد شد و رسانه‌ها سهم مهمی در این زمینه دارند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برخی مسئولان با اقدامات و عملکرد خود سبب ناامیدی و نارضایتی مردم شوند، اشکال بزرگی است. شاید نتوانیم همه گره‌ها را باز کنیم اما با حضور در میان مردم آنان را به بهبود شرایط امیدوار خواهیم کرد.

سنگدوینی با اشاره به ابتکار تشکیل کاروان خدمت در شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا بیان داشت: به همراه دیگر نماینده مردم این شهرستان‌ها از همان روز نخستی که وارد مجلس یازدهم شدیم کاروان خدمت را راه انداختیم و تاکنون به بیش از ۱۶۰ روستا سرکشی کردیم. آنچه اهمیت بیشتری دارد این است که در این مدت ۷۵ تا ۸۰ درصد تصمیماتی که با حضور مدیران کل، فرمانداران و بخشداران گرفتیم اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه دولت به همراه دیگر قوا در حال تلاش برای رفع مشکلات به‌ویژه در حوزه معیشتی است، خاطرنشان کرد: ما هم معتقد هستیم مردم در شرایط سختی اقتصادی و معیشتی هستند. متاسفانه درآمد سرانه خانوار در استان گلستان نصف متوسط کشوری است و در اغلب شاخص‌های اقتصادی نیز در جایگاه‌های آخر کشور قرار داریم.

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مردم استان گلستان جزو دهک‌های یک تا سه درآمدی یا تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند. آن سال‌هایی که می‌توانستیم سرمایه زیادی وارد استان کنیم و زیرساخت‌های آن را با دلار ۷ تومانی و ۱۰۰۰ تومانی بسازیم از این فرصت‌ها استفاده نکردیم.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات و توسعه گلستان جذب سرمایه‌گذاری است، گفت: در این بخش هم متاسفانه ضعف‌های زیادی داریم و کمتر اتفاق افتاده که دست سرمایه‌گذار را بگیریم این در حالی است که سرمایه‌گذار باید احساس امنیت کند اما هنوز این شرایط در استان ایجاد نشده است.

سنگدوینی با اشاره به تولید انواع محصولات استراتژیک و مهم در گلستان افزود: دولت با همراهی و کمک مجلس قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم و کلزا را چند برابر افزایش داد و هرچند در پرداخت مطالبات گندمکاران کمی وقفه ایجاد شد اما ۸ هزار میلیارد تومان به حساب کشاورزان گندم‌کار استان گلستان واریز شد.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف دولت را ایجاد اشتغال عنوان کرد و ادامه داد:  اگر مشکل اشتغال حل شود تا حد زیادی مشکلات معیشتی نیز برطرف خواهد شد. در شرایط کنونی درآمدهای مردم با تورم همخوانی ندارد و باید کاری کنیم تا مردم از زیر بار فشار گرانی خارج شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت دیگر ظرفیت اشتغال را ندارد بنابراین باید از بخش خصوصی حمایت کرد تا بتواند مشکل اشتعال را برطرف کند اما نکته مهم این است که بخش خصوصی باید امنیت شغلی را برای نیروی کار فراهم کند تا جوانان با اطمینان خاطر در این فضاها مشغول کار شوند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا