مطالب ویژه

برای اولین بار هدیه خبرنگاران پرداخت نگردید

پایگاه خبری اولکامیز – آنامحمد بیات ، خبرنگار* : برای اولین بار هدیه خبرنگاران پرداخت نگردید. شایسته است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و  هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان در این باره توضیح دهند که علت این تعلل و تاخیر چه بوده است؟

امسال مراسم بزرگداشت روز خبرنگار برای اولین بار ولی دیرهنگام و با ۱۱ روز تاخیر برگزار شد. به نظر می‌رسد مسئولین ذی ربط فرهنگی و خانه مطبوعات آن طور که باید و شاید به اهل رسانه اهمیتی نمی دهند لابد اعتقادی به رکن چهارم دموکراسی ندارند در واقع به خود نیز که بعضاً اهل قلم و رسانه میباشند نیز به مسایل اهل رسانه توجه شایانی نمی دهند.

۳۷ روز از روز خبرنگار میگذرد ولی هنوز از هدیه خبرنگاران خبری نیست. این واقعیت برای جامعه خبری دلسرد کننده است.

مراسم روز خبرنگار برای اولین بار به صورت رسمی در گنبد قابوس برگزار گردید. وزیر ارشاد میهمان ویژ مراسم بود. استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد و سایر مقامات نیز حضور داشتند. دکتر اسماعیلی در سخنانی طبق معمول قول هایی برای اصحاب رسانه گلستان دادند ولی تاکنون هیچ گونه ترتیب اثری داده نشده است.

در سالهای گذشته ، متولیان امر ، حداقل کارت هدیه را در اتمام مراسم به خبرنگاران و اصحاب رسانه اهدا میکردند ولی امسال علیرغم قول خانه مطبوعات و مدیرکل ارشاد این هدیه هنوز به خبرنگاران پرداخت نشده است.

اینترنت رایگان هم که برای خود  داستانی شده است. شرایط را سخت و محدود کرده اند. نت رایگان یکساله که در دولت قبلی بدون شرایط خاص اهدا میشد این بار شرایط خاص و ویژه گذاشتند که گرفتن آن کار سهل و ساده ای نیست. بماند که وزیر فرهنگ و ارشاد دست خالی به میان خبرنگاران گلستانی آمد بحث جداگانه ای می طلبد.

نکته آخر اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه که مشکلات عمومی جامعه را بصورت شفاف و صریح بیان می کنند چرا در این باره سکوت کرده اند و  تاکنون از عدم پرداخت حق خود هیچ گونه عکس العملی نشان نمیدهند. این مسئله نیز در جای خود قابل تامل است.

*عضو خانه مطبوعات استان گلستان

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا