اخبار

نظرنژاد: سال تحصیلی با حضور ۹۶ هزار دانش‌آموز در گنبد آغاز می‌شود

پایگاه خبری اولکامیز – رییس آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: ۹۶ هزار دانش آموز و نوآموز سال تحصیلی جدید را در ۵۱۲ آموزشگاه و ۶۰ مرکز پیش‌دبستانی این شهرستان آغاز می‌کنند که مسوولیت آموزش آنان بر عهده بیش از ۴ هزار معلم است.

به گزارش ایرنا از فرمانداری گنبدکاووس، کمال‌الدین نظرنژاد عصر روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان  از آمادگی کامل مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهارداشت: جشن غنچه‌ها ویژه پیش دبستانی‌ها ۳۰ شهریور و جشن شکوفه‌ها ویژه پایه اولی‌ها ۳۱ شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین جشن جوانه‌های ویژه متوسطه اول و جشن نمادین بازگشایی مدارس متوسطه دوم با عنوان زنگ مهر مقاومت دوم مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس با همکاری بسیج دانش آموزی و فرهنگیان و با حضور مسوولان شهرستانی و خانواده شهدا با عنوان زنگ مهر مقاومت برگزار خواهد شد.

محمدحسین کمیلی رییس مجمع خیران مدرسه‌ساز گلستان نیز با قدردانی از شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس برای ساخت مدارس خیرساز، بیان کرد: رویکرد جدید خیران مدرسه‌ساز با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها مشارکت در ساخت مدارس است و برای تسطیح و ساخت مدرسه اراز محمد آخوند نیازمند همکاری ادارات هستیم.

کریم عطایی رییس مجمع خیران مدرسه‌ساز گنبدکاووس نیز گفت: ۱۱ پروژه عمرانی مدارس در دست اجراست و ۳۵ مدرسه در اولویت ساخت قرار دارد.

وی افزود: رفع مشکل فضای فیزیکی برخی مدارس که به بحران تبدیل شده در اولویت اقدامات مجمع خیران مدرسه‌ساز گنبدکاووس است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این نشست سرمایه‌های مردمی و مشارکت خیران را از منابع قابل اعتماد و ارزشمند دانست و گفت: با دعوت از خیران بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش قابل حل است.

مهدی دهرویه افزود: بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش اعتماد مردم است و نظارت بر مسائل این حوزه باعث افزایش اعتماد عمومی می‌شود.

سال تحصیلی با حضور ۹۶ هزار دانش‌آموز در گنبدکاووس آغاز می‌شود

رییس شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس با تاکید بر ادامه استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای هماهنگی مدیران و معلمان در اجرای برنامه‌های آموزشی، اظهارداشت: در همایش مجازی با حضور هزار و ۱۰۰ معلم در بستر نرم افزار شاد شرکت خواهیم کرد و از حضور رییس انجمن خیران مدرسه ساز هم در این همایش بهره‌مند می‌شویم.

دهرویه بیان کرد: مدیران و معلمان نقش موثری در تربیت دانش آموزان دارند و بر تمام رفتارها و عملکرد آنان تاثیر گذار هستند لذا باید رعایت موازین حجاب و عفاف بین معلمان خانم و آقا به عنوان الگوی دانش آموزان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر همراهی والدین با مدیران مدارس در کمک به آموزش بهتر کودکان و نوجوانان، افزود: انجمن اولیا و مربیان می‌تواند بر عملکرد مدیران مدارس نظارت و برای شناسایی بازماندگان از تحصیل و بازگشت آنان به کلاس‌های درس همکاری داشته باشند.

دهرویه گفت: برگزاری نشست مدیریت بحران با موضوع بهسازی مدارس در دستور کار فرمانداری قرار دارد.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان گلستان در شرق این استان واقع است.

*تیتر از اولکامیز است


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا