یادداشت

دهه هشتادی ها را دریابیم

پایگاه خبری اولکامیز – سید علاءالدین حیدری: دهه هشتادی ها این روزها مورد توجه اند . نسلی نو و شاید مغفول همه ما بودند ، نسلی که در طوفان مشکلات و هیاهوی سیاسی و اقتصادی آنها را به فضای مجازی و دنیای دیجیتال سپردیم و خود گرفتار مشکلات شدیم .

غافل شدیم از اینکه بدانیم این نسل چه شد ؟ به کجا رفتند ؟ نیازهایشان چه هستند ؟ و حرفشان چیست ؟

غالبا آنها را ندیدیم و یا اگر دیدیم در حد یک نگاهی گذرا و البته از سر شماتت که شاید جهان واقعیت ها را هم نمی شناسند.

اما حکایت این روزها پیرامون همین نسل چرخید و داستان ، داستان نسلی بود که انگار دنیایشان با ما و نسل های قبل از خود فرسنگ ها فاصله دارد. نسلی که بدون دلیل راضی نمی شود، ناآرام و پرانرژی است، مهارنشدنی و سرشار از ناشناخته هاست .

دهه هشتادی ها بر خلاف تصور، نسل خفته و بی احساس نیستند برعکس نسلی جسور و پر از مطالبه هستند . مطالبات دهه هشتادی ها با مطالبات ما خیلی متفاوت بوده و درک آنها از زندگی با ما اختلاف فاحشی دارد .

این روزها باید به این نسل توجه کرد،  نسلی که فرداهای کشور و آینده را باید به آنها سپرد .

در چند هفته گذشته بر حسب باور شخصی که به پرهیز از خشونت و دوری از تندروی در جریان اعتراضات دارم، با خیلی از این دهه هشتادی ها هم کلام شده و در پی اقناع آنها برای آرام بودن و در پیش گرفتن راههای مسالمت آمیز مطالبه گری هایشان بودم . متوجه شدم که این نسل هم دلسوز هستند و هم عمیقا به آینده می نگرند . متوجه شدم که نسل نو ، نسلی آگاه ، مطالبه گر ، سرکش ، جسور، مستندگرا ، دغدغه مندند  که نیاز به توجه دارند.

این نسل تشنه توجه و رفع نیازهایشان هستند . مقصر هم نیستند چرا که ما آنها را در لابلای نیازها و آرمانهای خود فراموش کردیم و حالا چشم باز کردیم و با نسلی مواجه شدیم که نه صدای ما را می شنوند و نه زبان ما را فهم می کنند، انگار در دو دنیای متفاوت بوده ایم .

این نسل را باید فهمید و به آن طور دیگری نگریست، باید آنها را درک کرد و از نو فهمید. این نسل طغیانگر نیست بلکه ما با آنها خوب تا نکردیم و حالا ما و نصیحتهایمان را هضم نمی کنند. اما در عمق وجود این نسل عزیز می توان اراده ، همت و عشق به خوبیها و کشور را دید .

نباید دهه هشتادی ها را رها کرد بلکه باید آنها را روی سر گذاشت و به آنها بالید، نسلی که می تواند پتانسیل خوب و قوی برای کشور باشند .

به همه دهه هشتادی های عزیز باید بگویم که شخصا از همصحبتی با شماها خوشحال و بدان مفتخرم، چرا که نسلی در تکاپوی بهترینها هستید.

امیدوارم مسئولین این نسل را که به مثابه گنج تمام نشدنی ایران عزیز هستند در آغوش گرم خود نوازش کنند و نگذارند تفکرات و مطالباتشان در آغوش بیگانگان آرام گیرد.

برای همه شما احترام قائلم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا