یادداشت

روزنامه نگاران پژواک صدای ملت

پایگاه خبری اولکامیز – امان محمد خوجملی: این که گفته شده مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند بی راهه و بی جهت گفته نشده است. مطبوعات و رسانه ها بدون مردم معنا ندارد. روزنامه نگاران یا به قول عامه خبرنگاران به سبب ماهیت شغل و حرفه شان بیشترین ارتباط حضوری با مردم را دارند و مشکلات آنها را بیش از دیگران درک و لمس می کنند.

دیروز به همت و تلاش دوستمان « رحمان رحیمی سید » روزنامه نگاران برای بررسی مشکلات خودشان با هم نشست و دور همی داشتند. اما بیشترین بحث روی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبد بود که به علت نداشتن زمین برای ساخت آن حدود ۱۲ سال بلاتکلیف مانده است. بحثها زیاد و متنوع و گوناگون بود.

یکی گفت این بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی بوده بعدها تبدیل شده به ۸۰۰ تختخوابی و بعد تبدیل شده به ۴۰۰ تختخوابی و حالا هم به علت نداشتن زمین مناسب به بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی تبدیل شود زیاد بعید نیست. در لابلای بحثها مشخص شد بیشترین درگیری ذهنی و نوشتاری و ارتباط با مسئولان محلی را در این خصوص دوستان مزدک بهروش و محمود رحیمی و آنه محمد بیات داشتند.

دوستان معتقد بودند زمین در اطراف گنبد و در محدوده شهر کم نیست ولی مسئولان بالا دستی در استان قبول نمی کنند و پیدا کردن دو سه هکتار زمین در درون شهر نیز به علت گرانی زمین به این آسانیها نیست. دوستمان جناب مزدک بهروش در لابلای صحبتهایشان به نکته جالبی اشاره کردند و گفتند :

(( شما خبردارید در مسافرت سال گذشته رئیس جمهور به استان گلستان سهم گرگان از بودجه اختصاصی ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده و سهم گنبد تنها ۲ میلیارد تومان. ۷۰۰ برابر تفاوت میان گرگان و گنبد!!!. این همه تبعیض و تفاوت میان این دو شهر و شرق و غرب استان برای چیست؟ گنبد که بیشترین جمعیت در شرق استان را نمایندگی می کند ولی چرا سهمش از امکانات باید این قدر اندک باشد. این ناشی از ضعف و عدم مطالبه گری روزنامه نگاران گنبدی است که یقه مسئولان استانی را نمی گیریم)). اینها دغدغه و غم و غصه روزنامه نگاران گنبد است که ذهن و روح و روان آنها را بیش از دیگر صنوف درگیر کرده است. امیدوارم زحمات آنها بدون نتیجه نماند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام چرا خبرنگاران محترم سراغ مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبد نمی روند که بیش از ۱۲سال در شبکه کار ایشان شده در حد جابجایی سفارشی کارمند و پرسنل و کارهای توسعه و عمران تسهیلات در حیطه سلامت در دوره مدیریت وی در حد صفر

  2. سلام و عرض ادب،
    از این که خبرنگاران استان جهت پاس داشت و حفظ ارج و اهمیت رکن چهارم دموکراسی چنین نشست های دور همی را ترتیب می دهند و به تبادل افکار و دغدغه های خود و مشکلات مردم که به واقع هم اهالی قلم و مطبوعات ” صدای مردم” هستند به جای خود مغتنم است و قابل تقدیر . چرا که از دل چنین نشست هایی ، گاهاً خبرهایی مطرح می گردد که بهتر است مردم از آن آگاه و مطلع گردند، از جمله موارد تامّل برانگیزی که در نشست دورهمی اخیر خبرنگاران گنبدی مطرح شده و آقای خوجملی گرامی در یادداشتی تحت عنوان ” خبرنگاران پژواک صدای مردم” به آن اشاره نموده اند ، تفاوت بودجه اختصاصی بین شهر گرگان و گنبدکاووس است که از زبان جناب بهروش در آن نشست مطرح شده است .اگر این مطلب که؛ “… در مسافرت سال گذشته رئیس جمهور به استان گلستان، سهم گرگان از بودجه اختصاصی ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده و سهم گنبد تنها ۲ میلیارد تومان .”، صحت داشته باشد، به قول دوستمان ؛ “… این همه تبعیض و تفاوت میان این دو شهر در شرق و غرب استان برای چیست؟ ” آیا نمایندگان این دو شهرستان چه توجیهی برای این تفاوت ۷۰۰ برابری خارق العاده و غیر باور دارند؟ آیا نماینده شهرستان گنبد در مجلس چه حرف و سخن قابل اقناعی برای موکلین خود دارد؟ گفته اند که؛” حق گرفتنی است ، نه دادنی.” و مطالبه گری و ستاندن حق نیز ، حق مردم و خبرنگاران بمثابه ” پژواک صدای مردم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا