اخبار

بندرترکمن پیشتاز حضور گردشگران نوروزی در گلستان است

پایگاه خبری اولکامیز – سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: بندرترکمن با ثبت حضور ۷۶۸ هزار و ۳۴۲ گردشگر نوروزی در اسکله، جزیره آشوراده و بازاچه، پیشتاز همه شهرستان‌های استان از لحاظ جذب مسافر است.

مسعود زیارتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از ۱۶ اسفندماه تا ششم فروردین ۳ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۱۸ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان دیدن کردند که بیشترین آن با یک میلیون و ۵۷۸ هزار و ۵۲۸ نفر مربوط به جاذبه‌های طبیعی است.

وی افزود: جاذبه‌های تفریحی با بیش از ۷۸۶ هزار نفر، تاریخی با ۳۴۹ هزار و ۷۳۸ نفر، جاذبه‌های دست‌ساز با ۲۵۰ هزار نفر و اماکن مذهبی با ۲۲۷ هزار و ۹۵۸ نفر، صنایع دستی با بیش از ۲۲ هزار نفر و موزه‌ها با ۴ هزار و ۱۰۹ نفر رتبه‌های بعد را از آن خود کردند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: همچنین در این مدت ۲۲۰ هزار و ۷۶۱ نفر در اقامتگاه‌های استان شامل ۱۲۰ مدرسه، ۲۸ هتل، ۱۷ هتل آپارتمان، ۱۴ مهمانپذیر، ۱۶۰ اقامتگاه بومگردی و ۲۷۰ خانه مسافر همراه با کمپ‌های و مهمانسراهای ادارات اسکان یافتند.

زیارتی ادامه داد: تیم‌های نظارتی هزار و ۳۶۸ مورد بازرسی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی بین راهی، سفرخانه‌ها و مراکز خدمات رسانی به مسافران انجام دادند که در نتیجه آن هشت واحد به دلیل عملکرد خوب مورد تشویق قرار گرفتند.

وی افزود: ۱۹ واحد از جمله ۱۳ مرکز اقامتی و چهار دفتر خدمات مسافرتی هم به دلیل برخی تخلفات تذکر دریافت کردند و به ۹ واحد که همگی مراکز اقامتی بودند اخطار کتبی داده شد اما تاکنون واحدی را تعطیل نکردیم.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان با بیان اینکه مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در مراکز خدمات رسانی به مسافران از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ اطلاع رسانی کنند، گفت: در این مدت شکایت رسمی در سامانه ثبت نشده است.

گلستان یکی از استان های شمالی و گردشگری ایران بوده که در کنار دریای خزر، کشور ترکمنستان، استان های خراسان شمالی، سمنان و دامنه های شرقی البرز و مازندران واقع شده و در ایام سال میزبان مسافرانی است که برای اقامت یا ادامه سفر این استان و مسیرهای آن را انتخاب می کنند.

این استان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع ، جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر دارد که در ۳۰ شهر و حدود هزار روستا زندگی می کنند و شهرنشین ها بیشتر از روستانشینان آن هستند.

گلستان واقع بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد به نگارستان ایران نیز شهر بوده و اقوام متعددی را در خود جای داده که شامل فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی‌ ها، بلوج و قزاق‌ها هستند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا