مطالب ویژه

حاشیه سازی ها  به نفع منطقه ، کشور و نظام نیست

پایگاه خبری تحلیلی اولکامیز- آنامحمد بیات خبرنگار نام آشنای گنبدی  و فعال سیاسی- اجتماعی ترکمن صحرا در پاسخ به سئوال اولکامیز در خصوص حادثه تلخ سد گلستان ،  نشست فعالین سیستانی با آیت الله نورمفیدی ، طرح شکواییه علیه مهندس رادمهر  و برخی حاشیه سازی ها ، یادداشت ذیل را ارسال نمود که در پی می آید :

اعتراف نمایم اگر حقیقت را بگویم قطعا عده ای مرا قومگرا خطاب خواهند کرد اگر جواب پرسش مدیر اولکامیز ، همکار رسانه ای و دلسوز جامعه را ندهم مرا بی انگیزه و…. میگویند .

البته برخی از سیستانی ها به چنین مواردی حساسند، حق هم با آنهاست. ترکمنها و بقیه اقوام  نیز اگر توهینی به آنان شود به موضوع حساس میشوند.

به مردم‌ ترکمن هم گاهی اوقات به عمد و ناخواسته توهین هایی از طرف افراد  شاخص و…. صورت میگیرد و ولی بزرگان ما سکوت میکنند و بعضا اهل قلم جوابیه میدهند معمولا بقیه اقوام هم اینگونه برخورد میکنند.

متاسفانه بعضی از سیستانی ها ترجیح میدهند به جای جوابیه، قضایی برخورد کنند حتی بعضی از آنها در موارد عادی مسائلی پیش بیاید بجای مدعی العموم اهل قلم را تهدید به شکایت میکنند .

به نظر من عبدالغفار رادمهر در خصوص سیستانی ها اشتباه کردند ولی قطعا باشناختی که از ایشان دارم منظور خاصی ندارد ، اتفاقا عذرخواهی هم کردند و شاید برداشت وی از موضوع اشتباه بوده در شرایط فعلی هم شاکی و هم متشاکی اشتباه می کنند بعضا سکوت و تذکر بهتر از شکایت جواب میدهد.

در جریان قضیه عرب سورناک تمام اقوام گلستان – ترکمن صحرا با ترکمنها خصوصا خانواده کودکان آسیب دیده همدردی کردند و خواستار مجازات فرد خاطی بر اساس قانون شده اند .

متاسفانه یکی از بزرگان یکی از اقوام  که جزو خیرین شهرستان هم میباشد متنی درخصوص قضیه عرب سورناک منتشر کردند که خوشایند نبود.

به نظر من در چنین شرایط بحرانی حاشیه سازی های بی مورد به نفع  منطقه، کشور و نظام نیست هر چند ناگفته های بسیار و گله مندی های زیادی در خصوص مهاجرت های  بی رویه قوم خاص از طرف بومیان منطقه احساس میشود که آسیبها اجتماعی و اقتصادی جبران ناپذیری را به دنبال داشته و خواهد داشت.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا