گفتگو

گفتگو با سعیده مقامی نیا بانوی فرهنگی گنبدی

بعنوان مدرس کشوری تدریس کرده ام

پایگاه خبری تحلیلی اولکامیز- زنان و بانوان در پویایی و بالندگی جامعه نقش بسزایی دارند و در کنار مردان چرخ هایی توسعه جوامع را به چیش می برند. برخی از آنها در عرصه های مختلف قابلیت و توانمندی های خود را به منصه ظهور رسانده اند یکی این زنان خودجوش و کوشا  سعیده مقامی نیا است. فرهنگی بازنشسته گنبدی که در روحیه اجتماعی بالایی دارد و می کوشد تا در پیرامون حیاتش مثمر ثمر واقع شود و به شهر و دیارش در حد وسع و توانش خدمت کند. با این بانوی فعال و فرهنگی گفتگویی کوتاه انجام دادیم که در پی می آید :

در ابتدای سئوال خودتان را معرفی کنید؟ بفرمایید در کدام دانشگاه تحصیل کرده اید؟ چه مدرکی دارید و در چه رشته ای درس خوانده اید؟

سعیده مقامی نیا هستم فرزند مرحوم حاج آخوند مقامی نیا فرهنگی بازنشسته متولد بندرترکمن و به علت شغل پدر در سن دو سالگی به گنبد عزیمت نمودیم. تحصیلات مقدماتی خود را در این شهر تاریخی گذراندم و پس از آن در دوره تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان گنبد پذیرفته شدم . در این دانشگاه  به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته شدم و در دوره  لیسانس هم در کل دانشگاه رتبه اول کسب کردم و در دوره ی کارشناسی ارشد در شهر ساری با معدل عالی در رشته تکنولوژی اموزشی به پایان رساندم .

چه سالی به استخدام آموزش و پرورش در آمدید و کی بازنشسته شدید؟

در سال ۱۳۷۰ معلم شدم.  ۱۵ سال در دوره ی ابتدایی و کمی هم در متوسطه تدریس کردم.

در دوران خدمت در آموزش و پرروش چه موفقیت هایی را کسب نموده اید؟

در مسابقات خاطره نویسی در بین معلمان شهرم رتبه برتر کسب کردم و به عنوان معلم برتر و توانمند از بین معلمان انتخاب شدم و به پایتخت رفتم برای مدرس کشوری، درشهر خودم و شهرهای اطراف برای معلمان تدریس کردم.

چند سال مدیر مدرسه بودید و چند سال تدریس کردید ؟

۱۵ سال بعدی مدیر و معاون بودم ،ودر دانشگاه فرهنگیان مدرس بودم  در سال ۹۱ به عنوان مدیر نمونه انتخاب شدم .

به نظر شما مهمترین ویژگی های یک مدیر و معلم موفق چیست ؟

به نظرم مدیر و معلمی موفق است که دلسوز، دانا و شاد باشد چرا که بچه ها جزمهربانی و خوشحالی چیز دیگری نمی شناسند از طریق این ویژگی ها میتوان چیزهای دیگر را آموخت .

مهمترین دغدغه های شما در ایام مدیریت در مدارس چه بود ؟

مهم ترین دغدغه من در دوران مدیریت دانش اموزان بودند که رشد همه جانبه از لحاظ  روحی و جسمی داشته باشند و از معلمان نیز انتظار داشتم با بچه ها طوری رفتار کنند که انها  با عشق و علاقه به مدرسه بیایند .

از خاطرات تلخ و شیرین دوران کار در مدرسه شمه ای بیان کنید ؟

تمام خاطرات مدرسه برایم شیرین بود با بچه ها بودن جز لذت بخش ترین چیزهای دنیاست من از ان ها خوشحالی سادگی و صمیمیت و صداقت را یاد میگرفتم .

به عنوان یک بانوی فرهنگی بفرمایید که چه کنیم تا فرهنگ را در جامعه ارتقا بدهیم ؟

برای ارتقا فرهنگ جامعه بالا بردن سطح آگاهی مردم از طریق رسانه ها و نهادینه شدن ‌شایسته سالاری ، ارزش گذاری به جایگاه زنان نقش مهمی دارد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا