مطالب ویژه

گفتگو با حکیم فیروزی قائم قام ستاد همتی در گلستان 

دکتر همتی برای عبور از بحران اقتصادی کشور برنامه دارد

پایگاه خبری اولکامیز – لطیف ایزدی : مناظرات کاندیداهای سیردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده است و اینک مدعیان پاستور آخرین تلاش های خود را برای پیروزی در این میدان انجام می دهند. با وجود حذف کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان ولی باز امیدهایی برای موفقیت این جریان دیده می شود. فضای انتخاباتی کم کم رو به دو قطبی شدن می رود. چینش رقابت ها دو به پنج است و فاز جدیدی از رقابت های انتخاباتی آغاز شده و تحرکات و کنش ها و واکنش های تیم ها و حامیان و هواداران انتخاباتی در کشور افزایش یافته است. با حکیم فیروزی یکی از چهره های سیاسی اصلاح طلب ترکمن صحرا و قائم مقام ستاد دکتر همتی در استان گلستان گفتگویی صریح و شفاف انجام دادیم که در پی می خوانید.

اولکامیز- آقای فیروزی در ابتدای مصاحبه خودتان را برای مخاطبان  معرفی کنید؟

با سلام و عرض ارادت به محضر هم استانی های عزیز به ویژه مردم شریف ، آگاه و مشارکت جوی ترکمن صحرا. اینجانب عبدالحکیم فیروزی از فعالان سیاسی استان چندین دوره تجربه حضور در انتخابات مجلس و همچنین تجربه مدیریتی در اموزش وپرورش ودر سطوح مختلف در استان را دارم. در دوره اول دولت اقای روحانی فرماندار شهرستان ترکمن بودم و الان در مسئولیت قائم مقام ستاد همتی در خدمت مردم شریف ترکمن صحرا و استان گلستان می باشم.

س – در این دوره میزان آرای خاکستری نسبت به دوره های گذشته بیشتر است. به عنوان یک فعال سیاسی به کسانی که احیانا مردد هستند و یا با صندوق رای قهر کرده اند چه حرف و سخنی دارید ؟

از نظر حقیر شرکت در انتخابات استفاده از حقوق اساسی است. حال ممکن است عده ای علاقمند به استفاده از حقوق خودشان نباشند ولی عقل سالم حکم می کند ما از حق قانونی خودمان باید به درستی استفاده کنیم و درست رفتار بکنیم.  ما شهروند این کشور هستیم پیشرفت و یا پسرفت در همه عرصه ها به حضور حداکثری ما در بخش های انتخابی کشور مانند ریاست جمهوری ،مجلس شورای اسلامی وشوراهای شهر و روستا یستگی دارد.

اولکامیز – پس فایده ای بر عدم حضور در پای صندوق ها نمی بینید؟

بله . من اعتقاد راسخ دارم انسانهای عاقل از همه فرصت موجود برای تغییر در شرایط سیاسی اجتماعی واقتصادی باید استفاده  کند و انسان توسعه یافته در استفاده از حق اساسی خود نباید تردید کند. بالاخره چه من در انتخابات شرکت کنم چه نکنم انتخابات برگزار می شود و یک نفر رئیس جمهور انتخاب می شود پس بهتر است حداقل ها نباید از دست بدهیم خوب اگر افراد متعدد با افکار و اندیشه متفاوت در صحنه بودند شاید انتخابات این قدر سرد نبود

اولکامیز – از اهمیت انتخابات ریاست جمهوری سخن بگویید اساسا چرا این انتخابات مهم است ؟

انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است زیرا قوه مجریه وسیاست های مالی و پولی ،اجتماعی ،فرهنگی وعمرانی و . . . چهار سال به دست رئیس جمهور منتخب واگذار میشود اگر رئیس جمهور شایسته و توانمند انتخاب شود می تواند در بهبود وضعیت موجود بسیار موثر باشد.

اولکامیز – چرا برای همتی کار می کنید ؟ دلایل فعالیت شما از همتی چیست ؟   

خب ، امروز بزرگترین مشکل و معضل مردم مشکلات اقتصادی است ،کاهش قدرت خرید مردم ،بیکاری  وفساد  شرایط زندگی را برای شهروندان نظام مقدس جمهوری اسلامی طاقت فرسا نموده یک فردی اشنا به ساختار اقتصادی  بویژه ساختار فرسوده و ناسالم در ابعاد اقتصادی نیازمند به یک جراح اقتصادی دارد در مناظره ها هم ما ملاحظه کردیم تعدادی از دوستان حاضر در صحنه انتخابات مسایلی را مطرح می کنند که حاکی  از عدم تجربه در عرصه های اجرایی هستند  ولی اقای همتی با اشراف به اقتصاد کشور حرف بی موردی نزده و صحبت های ایشان مبنای علمی و تجربیات ارزنده عملی دربر دارد

اولکامیز- به نظر شما آیا در این دوره ، دو قطبی همتی و رئیسی شکل خواهد گرفت؟

من تصور می کنم مناظره ها نشان داد گفتگو غالب از منظر بینندگان مناظره و خود مناظره کنندگان این گونه بود بیشتر مناظره دو رویکرد  و نظر برای اداره کشور بود که یک طرف ان جناب اقای رئیسی و طر ف دیگر ان جناب اقای همتی بودند .

اولکامیز- رویکرد جبهه اصلاحات در قبال همتی چیست  ؟

انتخابات در این دوره بسیار حساس است مردم براساس اشنایی به این دو رویکرد اداره کشور باید رای بدهند. نگاه این دو طیف برجسته کشور به نحوه اداره کشور از منظر اقتصاد،فرهنگ،سیاست وامنیت وسیاست خارجی  بسیار حائز اهمیت است

اولکامیز- آیا مهر علیزاده به نفع همتی کنار می رود و یا بالعکس ؟

در خصوص حضور هر دو کاندیدای اصلاح طلب در صحنه به نظر رفتار درستی نیست به قول شاعر «تجربه را تجربه کردن خطاست» تجربیات تلخ در گذشته بوده بهتراست برای جلوگیری از  تکرار تجربه تلخ به تاریخ رجوع شود.

اولکامیز-  همتی برای برون رفت از بحران اقتصادی کشور چه برنامه هایی دارد ؟

البته برنامه مدون اقای همتی من ندیدم ولی از فحوای صحبت های ایشان در مناظرات وگفتگو های قبلی ایشان انچه من برداشت کردم توجه به عدالت،توزیع عادلانه امکانات کشور بین اقشار مختلف،توجه  به نقش راهبردی تعاملات بین المللی. عنایت به تعامل ارکان قدرت در داخل کشور هماهنگی با رهبری مشاهده می شود. جراحی اقتصاد کشور عنایت ویژه به جوانان و بانوان و از همه مهمتر از استفاده از نخبگان در کلیه رشته ها و صنوف در اداره کشوره از اهم برنامه های ایشان می باشد

اولکامیز – آیا آقای همتی را اصلاح طلب می دانید؟   

او اصلاح طلب است. خود ایشان در بیانیه ها اعلام کرد من از ظرفیت اصلاح طلبان و اصول گرایان در اداره مطلوب کشور استفاده می کنم. ولی ما نگاه ایشان را اصلاح گرایانه می دانیم و اعتقاد داریم کشور مال همه ایرانی هااست و اگر کسی این قابلیت را داشته باشد از تمامی ظرفیت ها استفاده کند.

اولکامیز- برنامه همتی برای اقوام و اهل سنت چیست ؟

ایشان یا نگاه علمی به کلیه موضوعات جامعه از اقوام و اهل سنت بعنوان واقعیت های جامعه دارد . اگر نگاه واقع بینانه به موضوعات داشته باشد باید اهل سنت را یک فرصت بداند و تلاش کند تا شرایط از انچه هست به جلو ببرند اقای همتی در عمل نشان داده از ظرفیت بانک مرکزی استفاده نمود و مشاور ارشد خود را از اهل سنت استفاده کرده و باید بررسی کرد ایا سایر کاندیداهای محترم حاضر در این دوره از ظرفیت های در اختیار داشتند نسبت به استفاده از اهل سنت و قومیت ها اقدام مثبتی داشتند؟ جواب به این سئوال راهگشا است ایا عزیزان در بیان شعار های خود در استفاده از اهل سنت صداقت دارند یا خیر؟

البته در دولت اقای روحانی از اهل سنت در حد فرماندار ، سفیر و مدیرکلی بعضی از ادارات کل و اموزش و پرورش استفاده شده ولی انتظار من از اقای همتی استفاده وسیعتر از اهل سنت در همه عرصه های مدیریتی است که انشاء الله با اعتماد مردم به همتی این خواست عمومی اهل سنت محقق شود

اولکامیز- جنابعالی به عنوان قائم مقام ستاد همتی در استان گلستان فعالیت میکنید در طی این روهای باقیمانده چه برنامه هایی را برای جذب آرای مردم دارید؟ 

دوستان در ستاد اقای بدون توجه به حاشیه ها با تمام توان خود مردم را از طریق دیدارها و استفاده از فضای مجازی با توجه فضای کرونا در نهایت رعایت اخلاق اسلامی از مردم برای حضور در انتخابات ورای به همتی بعنوان تنها گزینه مطرح اقتصادی این دوره تلاش می نمایند و از هم استانی  های عزیر دعوت می کنند با حضور حداکثری رای خود را برای جراح اقتصادی این دوره ((جناب اقای همتی)) از انتخابات بدهند تا اقتصاد ضعیف کشور را به مسیر درست هدایت کند

اولکامیز – برخی ها به جامعه القاء می کنند رئیس جمهور آینده مشخص شده است چه نظری بر این ادعا دارید؟

همواره این صحبتها بود ما تجربه سال ۷۶ و سال ۹۲ راداریم به نظر من قدرت اصلی در جمهوری  اسلامی مردم هستند و با رای می شود تغییر را ایجاد کرد صحبت تاریخی امام در اهمیت انتخابات ورای را مورد توجه قرار دهیم «میزان رای ملت است» بنابراین ملت باید در صحنه حضور پیداکند واز قدرت« رای» برای تغییر استفاده کند حتی در شرایط حداقلی اثبات کند مرجع اصلی قدرت «مردم »هستند و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی از ابتدا از رای مردم بوده از اری به جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تا همه انتخابات های بعدی.مردم تعیین می کنند چه کسی رئیس جمهور است البته با حضور حداکثری براساس مطالبه رهبری .پس حضور در پای صندوقهای رای ضامن امنیت باانتخاب فردی سالم برای ریاست جمهوری اسلامی ایران است.

اولکامیز- با تشکر از جنابعالی که به سئوالات ما پاسخ دادید در پایان اگر سخنی و یا صحبتی دارید بفرمایید؟

و اما سخن آخر سایت اولکامیز برای ارایه این فرصت تشکر می کنم و به مردم فهیم استانم و خاصه به براداران و خواهران ترکمن عرض می کنم صندوق و انچه از صندوق رای بیرون می اید تنها راه تغییر است ایرانی ازاد و ایرانی اباد متاثر از نحوه تفکر ماست بیاییم دست در دست هم برای ایرانی مقتدر همت کنیم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا