مطالب ویژه

دسترنج کشاورزان را هدر ندهیم بلکه قدر بدانیم

پایگاه خبری اولکامیز – دکتر سعید یلقی: امروز شنبه، اولین روز‌کاری از اتوبان اق قلا گرگان عازم منزل بودم که ناگهان بارش دانه های گندم، چون تگرگ بر شیشه جلویی ماشین باریدن گرفت.

با اندکی تامل، چشمم به کامیون حمل غلات افتاد که با سرعت بیش از حد مجاز به‌سمت سیلوی تحویل گیری شتابان در حرکت بود؛ آثاری از چادر ویژه محموله های اینچنینی که هر ان بدنبال جریان هوا و وزش باد، احتمال ریزش و حیف و میل قوت مردم و دسترنج کشاورزان گردد نبود.

استمرار بارش این محصول با ارزش که نهاده های فراوان همانند اب، کود، انواع سموم و نیروی کارگری و انرژی صرف تولید، ان شده، مرا بر ان داشت تا ضمن سبقت گرفتن بوق زنان، مجبور به توقف راکب آن مرکب بی توجه شدم.

پس از توقف کامیون، مراتب انبوه حیف و میل گندم در مسیر را به اطلاع او رساندم و اما جواب شنیدم که “مال خودم است” و لابد چنین پاسخ گفت تا از گزند پاسخگویی رها باشد!

در حالی که از این رفتار ناهنجار و غیر مسئولانه سخت آزرده شدم، با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان اق قلا تماس گرفتم (گرچه پاسخی دریافت نکردم) تا بلکه از طریق ستاد برداشت گندم و جو با هماهنگی پایانه حمل و نقل و پلیس راه، استفاده از چادر را برای ناوگان حمل و نقل غلات الزامی نمایند و با اعمال نظارت جاده ای بر حسن اجرای ان تاکید نمایند.
پر واضح است که گندم بعنوان یک کالای استراتژیک، سهم بسزایی در سبد غذایی مردم به‌ویژه اقشار اسیب پذیر دارد.
۱۲خرداد ۱۴۰۳

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا