فرهنگی

نوشته های نوقلمان – قسمت ۲۰

کلاغ و کبک

پایگاه خبری اولکامیز – تایماز نوری*: روزی روزگاری ، کلاغی در دشتی سر سبز که پر از گلهای رنگا رنگ و پرندگان زیبا بود ، نگاهش به راه رفتن خرامان خرامان و دلفریبانه کبکی بر روی چمن سر سبز جلب شد.
کلاغ که دلباخته ی این طرز راه رفتن کبک شده بود ، در رویای خود ، خودش را با این طرزراه رفتن می دید که به سایر پرندگان فخر می فروخت و همه او را تحسین و تمجید می کردند .
کلاغ تصمیم گرفت رویایش را به واقعیت تبدیل کند و راه رفتن کبک را که بهتر از راه رفتن خودش بود را بیاموزد.
روزهای زیادی گذشت و هر روز کلاغ با امید رسیدن به این رویا ، روزها یش را به شب می رساند .
کلاغ هر روز بیشتر از روز قبل تلاش میکرد و هیچ ، در راه هدفش نا امید نمیشد. تا اینکه ، یک روز در حال تمرین ، از لابلای پچ پچ سایر پرندگان که به تماشای او آمده بودند و روز ها تلاش او را دیده بودند، متوجه شد که، نه تنها راه رفتنش ، زیبا و دلفریبانه نشده ، بلکه باعث شده توسط سایر پرندگان ،مورد تمسخر قرار بگیرد.
کلاغ که روزی خود الگوی پرواز سایرپرندگان بود و بسیاری از پرندگان ازجمله کبک ، مبهوت زیبایی پرواز او بودند و از او پرواز را یاد گرفته بودند، اینک راه رفتن ساده خودش را هم فراموش کرده بود.
روزها ، کلاغ ، غرق در اندوه و ناراحتی ، در گوشه ای بدور از دیگران خود را پنهان می کرد .
کبک که متوجه نبود کلاغ در جمع پرندگان شد ه بود ، به سراغ کلاغ رفت و به او یاد آوری کرد که تلاش و تمرین در راه هدف، موجب موفقیت خواهد شد و هیچ وقت نباید در راه هدف ناامید شود.
حرف های کبک بر روی کلاغ بسیار تاثیر گذاشت. کلاغ دیگر هدفش را میدانست و در راه رسیدن به آن هر روز بیشتر از روز قبل تلاش می کرد .
مدت ها گذشت تا اینکه کلاغ توانست دوباره به شیوه قبلی خودش مانند یک کلاغ راه برود.
از آن به بعد کلاغ هر زمان که در آسمان آبی با آزادی پرواز میکرد و یا بر روی چمنزار سر سبز راه میرفت به خود ش به عنوان یک کلاغ افتخار میکرد و شکر گزار نعمت هایی بود که خداوند، خاص ، به او داده بود و دیگر، تفاوت ها در نوع راه رفتن و پرواز، نه تنها او آزار نمی داد بکه در هر تفاوتی یک زیبایی می دید و خرسند می شد و تصمیم گرفت که دیگر نابجا از دیگران تقلید نکند.

*پایه هشتم مدرسه غیر انتفاعی بصیر گنبد

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا