فرهنگی

کاش کتابخوانی رسم همیشگی به خود می گرفت

پایگاه خبری اولکامیز – محمد خوجه ، نویسنده  : یکی از تفریحات سالم و دوست و یار هر آدمی کتاب است با کتاب خواندن روز به روز به آگاهی و علم ودانش مان را بیفزایم و این یار مهربان از هر دردی برای ما سخن می گوید باعث میشود ذهن خواب آلوده ما را بیدار کند و ما را به سوی کمال و آگاهی هدایت کند. من از همان دوران ابتدایی با کتابها خوب آشنا شدم و در دوره راهنمایی کتاب داستان حضرت یوسف (ع) را خواندم و بیشتر کتابها تاریخی و دینی همچون تاریخ ترکمنها و آداب و سنن اجتماعی ترکمنها و کتابها دینی مانند منظره مرگ مطالعه میکردم.

از سال ۱۳۹۵ به بعد بیشترین تحقیق و مطالعه من روی کتابهای سلامت و تغذیه طبیعی و گیاهی بوده است .

دوست خوبم آقای لطیف ایزدی مدیر سایت و کانال اولکامیز در هفته کتاب و کتابخوانی گامی و حرکت ارزشمند و موثر را برداشته برای فراخوان از فرهیختگان و نویسندگان و شاعران درخواست نموده که پنج کتاب از بهترین کتاب هایی را که خوانده معرفی کنند. اما کاش کتابخوانی رسم همیشگی به خود میگرفت و در گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی نام کتاب جنبه هدیه به خود می گرفت .

اما در مورد انتخاب کردن بهترین کتاب که خوانده ام برای من بسیار مشکل است زیرا که همه کتابها جذاب و خوب و آگاهی بخش است من نیز سهمی در این امر پسندیده و ارزشمند داشته باشم ۴ تا کتاب در موضوعات تغذیه طبیعی و سلامت و رژیم گیاهی به خوانندگان عزیز و بزرگواران معرفی میکنم و به خواندن ان توصیه میکنم و ان شاءالله که برای خوانندگان عزیز مفید واقع گردد :

کتاب خود درمانی کولیت و کرون راههای جامع درمان روده ها و تندرستی پایدار نویسنده دکتر دیوید کلاین مترجم فاطمه ندیم انتشارات آوای آرامش نویسنده دکتر دیویدکلاین خود ۸ یا ۹سال درگیر و آثار مخرب بیماری کولیت اولسراتیو روده بوده و بیماری که از قدیم لاعلاج شناخته شده در علم پزشکی مدرن علت ناشناخته و غیر قابل درمان است.

دکتر دیوید کلاین این بیماری که ناتوان کننده و زمین گیر کننده بدن را تجربه میکند تا اینکه سرنوشت او با اصلاح و تغییر تغذیه و روی آوردن به تغذیه طبیعی و زنده خام گیاهخواری با مصرف میوه ها و مقداری سبزیجات و مغزها و دانه ها این بیماری که غیر قابل درمان و فلج کننده را درمان میکند و موفق به بازیابی سلامتی کامل خود میشود و با درمان آن موجب ایجاد تغییرات غیر منتظره ای در روند سبک زندگی و تغذیه میشود و با تحقیقات ومطالعه و تجربیات خود را مینویسد همین کتاب را چاب و منتشر میکند .

این کتاب خود درمانی طبیعی برای هرگونه اختلال گوارشی التهابی به خصوص بیماری ibd روده که شامل کولیت اولسراتیو و کرون است پرداخته است .

این کتاب خود درمانی بدن بر اساس تغذیه طبیعی و خامگیاهخواری و علم حقیقی تندرستی آموزش میدهد در این کتاب یاد میدهد که با تغییر تغذیه وسبک زندگی با یک برنامه واضح و جامع برای شفای ودرمان وجود دارد.

دکتر دیوید کلاین در این کتاب براساس تجربه شخصی و مطالعه و تحقیقات گسترده روند درمان طبیعی را بیان میکند در این کتاب دکتر دیوید کلاین نوری در تاریکی می تاباند و خواننده را راهنمایی میکند تا با درمان بالقوه طبیعی به شما کمک میکند وضیعت طبیعی؛ سلامت جسمی و روحی خود را مجددا بدست آورد و رازهای درمان طبیعی و عملیات قدرت خود درمان بدن و مواد غذاهای سمی وغیر طبیعی و ناسازگار وغیر قابل هضم که در بدن و در جریان خون و بافت ها و روده انباشته و تجمع یافته که باعث بیماریها مختلف گوارشی و چالش ها میشوند پرداخته است.

همچنین چگونه عملیات قدرت خود درمانی خود بدن به پاکسازی وسمزدایی انجام میدهد را به طور کامل توضیح داده است و نویسنده در این کتاب شما را به یک برنامه تغذیه طبیعی وگیاهی و زنده وسالم و برنامه غذایی شفابخش گیاهی وسبک زندگی جدید راهنمایی و آموزش میدهد.

در کتاب کولیت و کرون دیوید کلاین در فصل اول می نویسد : ” ما برای بیماری و ابتلا به روده های ملتهب به دنیا نیامده ایم ژن ما باعث ابتلا به بیماری التهاب روده نمیشود برنامه غذایی ما؛ سبک زندگی ما اندیشه های ما بیماری هستند اینها باید درست شوند و ما میتوانیم باید درمان شویم اگر برنامه شفابخش را به کار بندیم ”

۲- کتاب گوارش بهینه و تغذیه درست برای سم زدایی؛ قلیایی شدن بدن ؛ شفای کامل؛ هضم آسان ؛ تندرستی وطراوت نویسندگان دکتر دیویدکلاین؛ دکترتی.سی فرای؛ دکتر هربرت م.شلتون ؛ حنا آلن ؛ مارتی فرای مترجم فاطمه ندیم انتشارات: آوای آرامش این کتاب با پیشگفتار دکتر آذین آذر فوق تخصص گوارش و کبد به چاب و منتشر شده است حاوی مطالب مفید و دقیق و علمی در مورد پروسه گوارش و هضم غذاهای وبه مخاطب می آموزد که بدن خود درمان و هوشمند است به شرطی که شرایط طبیعی و لازم برای حرکت و عمل آنرا فراهم آورد .

این شرایط موردنیاز تغذیه طبیعی وزنده خام گیاهخواری است این کتاب علت بیماریها ما در اثر ترکیب غلط غذایی ومصرف نامناسب و ناسالم غذاها معرفی میکند و به خصوص ناراحتیها و بیماریها گوارشی و چگونگی ترکیب غذاها را به شما یاد میدهد که اصول ان بر اساس روش طبیعی تندرستی میدهد تا ترکیب درست غذایی می توانید گوارش سالم و بدون مشکلی را تجربه کنید برای اینکه سالم و سلامت بمانید واز یک بیماری را ریشه کن کنیم باید مرزهای بیولوژیک و فیزیولوژیکی بدن خود را به خوبی بشناسید و مواد غذایی انتخاب کنید که ارزش غذای و طبیعی باشد و هنگام مصرف آنها هضم و جذب ان آسان باشد و بدن بتواند بیشترین سود را ببرد و بدن خود را درست تغذیه کند.

مهمترین مباحث که دراین کتاب میخوانید شامل اصول ترکیب ها غذا ؛ ترکیب درست غذاها و ضرورت ترکیب درست غذاها ویژگیهای میوه هاو سبزیجات مغزیجات ؛ دستور تهیه غذاها و؛آموزه های مهم ؛ پندها گزارشگر پرسشهایی در مورد سلامتی ؛ پندها:پاسخها و دلیل اصلی سوهاضمه اسیدی چرا دانستن تفاوت بین غذاهای اسیدی وقلیایی مهم است؟ انسان ها ومیوه ها موجودات همزیست و……. ودیگر مطالب کلیدی و مهم ضروری در موضوع رژیم تندرستی وتغذیه را می آموزد.

۳_ اگر میخواهید بهترین وساده ترین شیوه دستیابی به جسم قوی و روح سالم و تناسب اندام دارید و اگر راهنمای ی در مورد زندگی و تغذیه سالم برای داشتن تن وروح سالم میخواهید آیا غذا طبیعی و سالم نمی‌خورید یا فعالیت بدنی و ورزش نمیکنید؟ مشکل تنفسی دارید یا اگر در معرض چیزی قرار گرفته اید که برای تان ضرر داشته است؟ پس در این راه دکتر محمد رضا امامی نویسنده کتاب جسم برتر را همراهی کرده و جسم و روح و سلامت خود را تضمین کنید در کتاب جسم برتر دکتر محمد رصا امامی برای داشتن جسم برتر و قوی و سالم رعایت نکات زیر را الزامی میداند تنفس ؛ تغذیه؛ فعالیت بدنی؛ تناسب اندام از نظر دیدگاه دکتر امامی تغذیه باید فطری وطبیعی انسان بوده وبه صورت زنده مصرف شود درست مانند دیگر موجودات زنده بدون هیچ تغییر در کیفیت ان بهترین تغذیه برای انسان زنده ؛ زنده خواری گیاهست بهترین گزینش میوه ها و سبزیجات و وعده غذایی ساده است این کتاب متن روان وساده قابل فهم همگان است راهنمایی این کتاب جامع و علمی ومنطقی است که با خواندن این کتاب می توانید بیماری را از خود دور کنید وسلامت وسالم بمانید.

۴- اگر میخواهید بدانید چگونه با اصلاح رژیم غذایی سلامت و محیط زیست را حفظ کنیم؟ مضرات مصرف بیش از حد گوشت و برنج و نان بدانید ویا چگونه باکتریهای طبیعی روده را حفظ کنیم؟ اگر به دنبال بهترین سالمترین وبا کیفت ترین منبع تامین پروتئین می گردید و یا جهت کسب اطلاعاتی از غذا فیبردار و الیاف غذایی در نخود وسبزیجات و غلات کامل ویا موادمضر در غذاهای طبخ شده دردرجه حرارت بالا هستید و یا گیاهخواری و حمایت از محیط زیست و اطلاعاتی و آگاهی از ارزش غذایی نخود وحبوبات و مواد غذایی که ارزش غذایی بیشتر و ارتقا سلامت را به ارمغان می اورد هستید..‌…

بهتر است به کتاب نخود برتر از گوشت نویسنده دکتر رضا حق پرست رجوع کنید و بخوانید این کتاب براساس دستاوردهای پژوهشی علمی و معتبر جهت ترویج مصرف بیشتر نخود وحبوبات و همچنین میوه ها وسبزیجات به حفظ سلامتی خود ودر عین حال به حفظ محیط زیست بیشتر کمک کنید نگاشته شده است در پیشگفتار این کتاب دکتر رضا حق پرست میگوید” هدف اصلی این کتاب ترویج فرهنگی است که با رعایت آن مردم به غذا خود با دقت بیشتر بنگرد وبا کمتر مصرف کردن گوشت برنج و نان و مصرف بیشتر حبوبات و میوه وسبزیجات به حفظ سلامتی خود ودر عین حال به حفظ محیط زیست بیشتر کمک کند”

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باسلام و سپاس از دوست فرهیخته و ارجمند ، جناب آقای خوجه ، که فراخوان سایت وزین اولکامیز( با مدیریت مسئولانه جناب ایزدی عزیز) را لبیک گفته ، کتابهای ارزشمندی را در حوزه سلامت و تغذیه طبیعی و گیاهی معرفی نموده اند، و تجربه سودمند خود، در استفاده و بهره مندی از اصول بکار رفته در آن کتابها را برای مخاطبان، در این ایًام “هفته کتاب و کتابخوانی” به اشتراک گذاشته اند .
    لازم به ذکر است که، کتاب دیوید کلاین که به نوعی نگاشته ای از تجربیات نویسنده، در تغییر سبک زندگی، که حاصل استفاده از تغذیه طبیعی و زنده خام گیاهخواری بوده ، برای آنانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند، مثمر ثمر و قابل استفاده باشد .
    و همینطور دیگر کتابهایی که در رابطه با ” گوارش بهینه و تغذیه درست برای سم زدایی؛ قلیایی شدن بدن ” ،و نیز در مورد ” شیوه دستیابی به جسم قوی و روح سالم و تناسب اندام ” و یا کتابی که در خصوص ” بهترین و سالمترین وبا کیفیت ترین منبع تامین پروتئین ” معرفی نموده اند ، برای علاقمندان و مشتاقان سلامتی و تغذیه صحیح و سالم ، بسیار مفید باشد .

    من نیز بسان ایشان ، که آرزومندند که؛ “کاش کتابخوانی رسم همیشگی به خود می گرفت ” ، امیدوارم که کتاب مونس و همدم و همراه همگان شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا