اجتماعی

امان از زندان ، زندان در امان

پایگاه خبری اولکامیز- عطا محمد فروز از همراهان نکته بین و اهل نظر  سایت اولکامیز در باره حبسیات امان محمد خوجملی روزنامه نگار منتقد گنبدی مطلبی نوشته و تیتر جالبی را به کار برده است که در پی می آید :

اخیرا  امان محمد خوجملی به انتشار مجموعه یادداشتهایی روی آورده است که راجع به ده دوازده روز ی است که در بازداشت موقت به سر می برد

یادداشت هایی بسیار روان وساده که علاوه بر اینکه برای تمام اقشار مردم قابل فهم می نمایاند ،اطلاعات ذی قیمتی را نیز در باره حال و هوای زندان (مرکزی) و جو عمومی آن و رفتار و عملکرد مسئولین زندان و مجموعه برنامه های جمهوری اسلامی ایران را در این بعد از مملکت…در اختیار خواننده قرار می دهد.

البته این حقیر قبلنا با تعدادی از زندانیان آزاد شده هم کلام شده ام واز اوضاع و احوال آن کم و بیش اطلاعاتی دارم لکن امان خوجملی شخصیت فرهنگی بسیار ارزشمندی دارد و مواردی که او درسلسله یادداشتهای خود بدان پرداخته است بعدها می تواند به عنوان سندی مکتوب مورد استناد قرار بگیرد.

اینکه در زندان گنبد و بند قرنطینه آن کولر (هر چند آبی) وجود دارد و امکانات بهداشتی آن تا این حد خوب است برای من تازگی داشت و البته باید اعتراف کنم که از وضعیت عالی برنامه غذایی زندان نیز درشگفت شدم و به همان اندازه از برخورد بسیار ملایم ماموران و متصدیان زندانیان خوشحال گردیدم ولی با این حال از قفل شدن کتابخانه و نمازخانه بر روی زندانیان متعجب شدم زیرا که فکر می کردم بهترین فضای زندان همین فضا های فرهنگی آن باشد لکن باید قبول کرد گویا ضعیف ترین قسمت این مجموعه  همین مسایلی فرهنگی است که دولت همیشه بر آن افتخار می کرد.

به هرحال باید منتظر قسمتهای بعدی سریال یادداشت های  امان (خوجملی از زندان بود ولی چیزی که تا این جای قضیه مشخص است این است که زندان در امان ( آرام و ایمن) است و اینکه می گویند:”زندان های جمهوری اسلامی شبیه هتل هستند” با توجه به روح نوشتارهای خوجملی سخنی است که بیراه گفته نشده است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام آقای فروز واقعا نکته بین هستید بر خود بالیدم وقتی ضعف فرهنگی زندان گنبد مبحثی آوردید. منم خوشحال شدم وقتی خوندم زندانی با ماموران مثل رفیق هستند و غیره….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا