فرهنگی

بازتاب یک گزارش فرهنگی در اولکامیز و تقدیر و تشکر مخاطبان

تقدیر و تشویق مخاطبین وظیفه خطیر خبرنگاری ام را سنگین کرد

 پایگاه خبری اولکامیز – عبدالرضا نظری : از پیشنهاد و درخواست مدیر پایگاه خبری اولکامیز برای معرفی حاجی محمد نظری معلم قدیمی روستای شغال تپه  استقبال کردم. با وی قرار مصاحبه را گذاشتم و در خانه اش با حاجی مدیر گفتگو کردم.  این مصاحبه پس از آنکه در اولکامیز منتشر شد بازخورد زیادی پیدا کرد به طوری که هم خوشحال شدم و هم شگفت زده.

دیدار من با یک معلم پیشکسوت ترکمن، واکنش های مثبت مخاطبین اولکامیز  را در پی داشت و مورد استقبال و اقبال عمومی خوانندگان و کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

پس از گذشت یک ساعت از نشر گزارش بسباری از مخاطبین با ارسال پیام های تقدیر و تشکر از این حقیر و مدیر پایگاه خبری پایگاه خبری ابراز نمودند و ما را شرمنده کردند. آفرین بر تمام مخاطبین رسانه ها که با مطالعه دقیق متن و نوع تنظیمی به اهمیت و ارزش سوژه از نگاه مخاطبین مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مخاطبین رسانه های مکتوب با دقت تمام متن منتشر شده را مطالعه می نمایند. یک خبرنگار باید به این موضوع توجه کند و با انتخاب سوژه خوب بازخورد مطلب نشر شده خود را دربافت کند به همین علت به عنوان عضو کوچکی از اهل رسانه ترکمن صحرا در کنار سایر اساتید بزرگوار برای حفظ رسالت خبرنگاری ام و انجام و ظیفه خطیر کار رسانه این وظیفه ، آن را با دلگرمی و با اشتیاق عاشقانه حرفه خودم انها را به دوش بکشم.

قطعا نشر مطالب جذاب با موضوع فرهنگی و اجتماعی مبتواند در رسانه ها خوش بدرخشد لذا از تمام همکاران خودم تقاضامندم به موضوعات فرهنگی و اجتماعی هم بپردازند تا خدای ناکرده از موضوعات بسیار مهم فرهنگی اجتماعی غافل نمانند و و در نوشته های خود به اینگونه موضوعات بیشتر پرداخت کنند تا موضوعات فرهنگی واجتماعی در بین انبوه موضوعات مختلف قرار گیرد و خوش بدرخشد.

همانطوری که آگاهی و اطلاع کامل داریم امروز در رسانه های متعدد بخصوص در فضای مجازی مسایل بسباری مطرح و منتشر میشود که بیشتر انها به موضوع سیاسی و اقتصادی و غیره ارتباط دارند اما ما به عنوان اصحاب رسانه می توانیم با انتخاب یک سوژه مناسب به ظاهر ساده با موضوع فرهنگی واجتماعی ونشر ان در رسانه های معتبر مورد استقبال مخاطبین قرار بگیرد به اصطلاح نسل امروزی زیر مطلب نشر شده هم لایک بخورد .

خوشبختانه مصاحبه با یک معلم قدیمی روستا مورد توجه بسیاری از مخاطبین پایگاه خبری اولکامیز قرار گرفت از این بابت خداوند را شاکریم.

در مطلب نشر شده سعی نمودم از روش ساده نویسی استفاده کنم . قبل از نوشتن چند ساعتی برای نوع نگارش فکر نمودم و با همسرم نیز که مشاورر بنده می باشد مشورت نمودم.

قرار شد زمان نوشتن از استفاده کلمات و جملات سنگین پرهیز کنم تا با این روش با حفظ جوهره اصلی متن مخاطب را برای ادامه این مطلب نسبتا بلند تشویق کنم تا مخاطب و خواننده از آن لذت ببرد و بازخورد خوب از خود نشان دهد .

نشر مطلب معلم قدینی با توجه به خیل عظیم پیام های رسبده از گوشه کنار این سرزمین خصوصا دیار ترکمن صحرا خصوصا مخاطبینی از فرهیختگان و دانشگاهیان و اساتید و سایر مخاطبین علاقمند به رسانه نشان و حکایت از استقبال انها از ساده نویسی در نوع انواع نوشتن موضوعا مخصوصا سوژه های فرهنگی اجتماعی میباشد.

با توجه به ابراز لطف مخاطبین گرامی پایگاه خبری تحلیلی اولکامیز خصوصا عبداللطیف ایزدی که بیش از دو دهه در عرصه کار رسانه ای در کنار همواره یار یاورم بودند ضمن تقدیر و تشکر از دوستان و اساتید خودم در رسانه های مختلف من جمله   نورمحمد دانشمند مدیر پایگاه خبری ترکمن سسی، یاشار نیازی از پایگاه خبری ترکمن نیوز، موسی جرجانی پژوهشگر ترکمن صحرا و فرزندش خبرنگار رستم جرجانی و آلتین جرجانی ، غلامرضا ولی پور ، مسعود کاظمی، عبدالغفور توکلی مدیر مسول هفته نامه انسجام ملی،  بهروز بیژه ، حسین مزیدی ، خانم تجری ، وحید حاج سعیدی ، دکتر سلطانی ، دکتر رشید نافعی و دوست خوبم اکبر پیرا ، امان محمد خوجملی ، فرهاد قاضی  ، دکتر تاج بردی نظری و سلیمان صابری و دهیار روستایمان محمود نظری و سبد قلی نظری و تمامی اعضای شورای روستای ازادتپه قره بلاغ، کوزه لی اشوربای و غیره و سایر دوستان دیگر که همواره مشوق و راهنمای این حقیر بودند صمیمانه تقدیر و تشکر میکنم .

در آخر یادی کنم از تمام معلمین خودم در مقطع ابتدایی / که به خاطر آمار بالای تعداد مدیران و دبیران واساتید فقط به مقطع ابتدایی بسنده وبه نام انها اشاره و از انها یادی کنم:

/ معلم کلاس اول ابتدایی خودم اقای بردی پور / دوم ابتدایی اقای تراج / سوم ابتدایی اقای طویجان توسلی از اق قلا / و چهارم ابتدایی اقای جانلو از گرگان / و پنچم ابتدایی صالح شیر علی از بندر ترکمن.

* عکس از – ترکمن سسی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا