ادبیات

بهاریه ۲۹ از عایشه کر

در وصف بهار

پایگاه خبری تحلیلی اولکامیز- عایشه کر دبیر ادبیات فارسی مدارس متوسطه دوم گنبد ، بانوی اهل قلم و یکی از همراهان سایت اولکامیز در یادداشتی در باره بهار و جلوه گری هایش متن ذیل را ارسال نموده است که در پی می آید :

بهار دل انگیز آمده و با خودش عشق ،صفا و مهربانی را به ارمغان آورده ؛در واقع فصل بهار تداعی کننده ی هرچه خوبی،خوشی و زیبایی هاست‌ و انگار قلب و روح و روان انسان را صیقل می دهد و زبان‌ از توصیف این فصل از زندگی قاصر می باشد.

بهاری که خیلی سر زده‌ وبی خبر وارد زندگی ما می شود تا همه را سر شوق بیاورد و با قدرت سحر آمیز خود روح طراوت و تازگی‌ را به طبیعت می بخشد‌ و قلب ها‌ را متحول‌ و دگرگون‌ می کند.

با آمدنش‌ همه را مدهوش و متحیر می کند؛ اصلا بهار با آمدنش تا می تواند هنرنمایی‌ می کند تا با این جلوه گری های‌ ناب و بی‌ بدیل، سرمست و عاشقت کند ؛ انگار آمده است تا عشق ورزیدن‌ را به همه بیاموزد و مهر و محبت‌ را در دل های امیدوار بکارد .

زیبایی های‌ بی کران‌ بهار ناخودآگاه‌ همه را شاعر می کند تا بسرایند از عشق و شور و مستی بهار ؛همه را نویسنده می کند تا قلم به دست بگیرند و احساسات‌ قلبی خود را ابراز کنند‌ و تا می توانند قلم فرسایی‌ کنند.

من همیشه روح جاودانگی ، سرسبزی و شادابی بهار را در دل طبیعت‌ آرام‌ و عجین‌ شده و گره خورده با زندگی خودمان‌ می‌ بینم‌ ؛ من بهار را در شادی قلب های‌ مهربان‌ عزیزانم می بینم ؛ من بهار را در اوج شکوه و اقتدار و سربلندی و سلامتی‌ همه می بینم و می دانم‌ .

آری ،بهار آغاز فصل عاشقانه هاست تا هر چه غم وغصه‌ و نا‌ امیدی‌ را به دست فراموشی‌ بسپاریم‌ و عشق بورزیم‌ به خالق همیشگی‌ بهار …

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا