فرهنگی

به یاد استاد تاجی پیکر

پایگاه خبری اولکامیز – بندرترکمن شهری با محله های قدیمی که هر یک وجه تمایز خاصی دارند. با تمامی نیکی هایش و سرمایه های معنوی اش، چشم بینا میخواهد تا در آن بنگرد و به نگارش درآورد.

فارابی یکی از قدیمی ترین مناطق شهر بندرترکمن می باشد، انسان های شریف و پاکی در آنجا زندگی می کنند، از طوایف مختلف، برادر وار و همدل، گویی از یک خانواده هستند، در شادی ها، غم و اندوه در کنار هم و با هم هستند، خانواده هایی چون فراخی ها و پیکرها و… اینان چون نگین انگشتری بین ساکنین و همسایگان می درخشند، برای انجام هر کاری پیشتازند و بار اصلی را به دوش می کشند، به همین خاطر است که منطقه حرمت آنان را حفظ و از ایشان حمایت می کنند و دوستشان دارند آنان در شادی و عزا یار و یاور هم هستند.

یادم می آید استارت کار در دوره سوم مجلس شوری اسلامی از خانه استاد تاج بردی پیکر (تاجی) زده شد، حیاط و اتاقها مملو از جمعیت جوان و باورمند بود که با پیام استاد جمع شده بودند.

این را گفتم که استاد پیکر به دلیل خبرگی و سبک هنری که دارد شناخته شده است و در این راه دچار زحمات و مشقاتی گردیده است و این قطعا برای اهالی فرهنگ، هنر و موسیقی پوشیده نیست.

او در طول عمر پربرکتش این اعتبار را برای مسایل اجتماعی در حوزه غرب هزینه کرد، حتی با تمام شأن و جایگاهی که داشت از مجری گری دوران انتخابات نیز ابایی نکرد تا بتواند در رشد و آگاهی جامعه اثرگذاری کند و در یک کلام پیشتاز بیان کلامی گردید که میگوید دمکراسی از صندوق های رای می گذرد.

یادش بخیر تبلیغات چهارشنبه آخر میان دوره ای مجلس سوم، چهار راه اسپریس، ساختمان زنده یاد ساتلخی، او ترکمنی حرف میزد و من در کنارش به زبان فارسی برنامه اجرا می کردیم.

او استارت کاری را از خانه اش زد و شروع کرد که الان در آستانه برگزاری دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی هستیم، جوانان و فعالین اجتماعی و انتخاباتی منطقه بدانند که آن زمان باتمام سنگینی جو و فضای انتخاباتی، چنان صفا و صمیمیتی در منطقه حاکم شده بود که ماحصل تلاش و اشاعه فرهنگ سالم رقابت اشخاصی چون تاجی پیکرها بود، آن را پاس داریم و حفظ حرمت کنیم.

استاد پیکر موسیقی دان و هنرمند چیره دستی است دارای سبک، که حقیر توان بیان قدر و منزلت جایگاهش راندارم و آن را به اساتید و اهل فن می سپارم.

تاجی هم رفت، امید که استادان هنرمند و یاران باوفایش راه و سبک او را هر آنچه در توان دارند اشاعه و غنا بخشند.

مخلص کلام او نه تنها هنرمند بلکه، فعال اجتماعی نیز بود که با ورودش در این عرصه حق بزرگی بر گردن منطقه و تمامی فعالین این عرصه دارد.

او دیگر در بین ما نیست اما راهش و مرامش جاودانه خواهد ماند. انا لله و انا الیه راجعون.

جبار ایری

بندرترکمن  ۲۵ دی ۱۴۰۲

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا