اجتماعی

بیانیه گروه تلگرامی همراهان با مردم

پایگاه خبری اولکامیز – در پی مسدود شدن گروه تلگرامی همراهان با مردم مدیریت این گروه بیانیه  زیر را منتشر کرد:

✳️ مردم شریف استان گلستان ؛

📌در عصر روز تعطیل دوازدهم فروردین و در روز فرخنده جمهوری اسلامی،افسر پلیس فتا در گنبدکاووس در اقدامی بی‌بدیل و با ترک تشریفات مرسوم قانونی،گروه  تلگرامی “همراهان با مردم” را از مالک آن به قهر و خشم اخذ و با نصب بنر «توقیف به علت نشر محتوای مجرمانه»این رسانه را از دسترس مردم خارج نمود.

📌شایان ذکر است؛ گروه «همراهان با مردم»در راستای اصل هشتم قانون اساسی دایر بر امر به معروف و نهی از منکر و برای مبارزه با فساد دولتی،تشکیل گردیده بود.

🧾 اصل هشتم  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید : 

در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل برعهده‌ی مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت،شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند.
«والمومنون والمومنات بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن‌المنکر».

📌با توجه به کلیات جواز دعوت متقابل به معروف بین مردم و دولت این پرسش مطرح بود؛که مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان جامعه چگونه می‌توانند این اصل پیشرفته قانون اساسی را به‌عنوان حق خویش اعمال و طبقه‌ی حاکم را به امور خیر دعوت و از منکرات نهی نمایند.

📌اگر بپذیریم که   اداره‌ی دولت ودیعه و امانتی است که توده‌ی مردم برای مدیریت بهتر به برخی دیگر که مردم گمان می‌کنند ایشان شایسته‌تر از دیگرانند می‌سپارند، امکان دعوت به معروف(اجرای اصل هشتم قانون اساسی)امری سهل و پذیرفتنی می‌باشد،مگر آن‌که برخی از صاحب‌منصبان هیچ‌گونه انتقادی را پذیرا نباشند و وجود مردم را به هیچ بپندارند. 

📌رئیس‌جمهور وقت ایران در سال ۱۳۹۵ به‌عنوان مسئول اجرای قانون اساسی بیانیه‌ای تحت‌عنوان منشور حقوق شهروندی در قالب ۱۲۰ ماده در  مقام صیانت از ارزش‌های انسانی از قانون اساسی و قوانین موضوعه استخراج، تالیف و جهت آگاهی مردم و حاکمیت ارائه نمودند.

📖 برخی از مواد منشور حقوق شهروندی :

الف) ماده ۲۵ : شهروندان از حق آزادی اندیشه برخوردارند، تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و مواخذه قرار داد.

ب) ماده ۲۶ : شهروندان از حق آزادی بیان برخوردارند ……………………. دولت باید آزادی بیان را ………….. در عرصه ……………….. فضای مجازی ……………………. تضمین کند.

ج) ماده ۲۸ : شهروندان از حق نقد، ابراز  نارضایتی، دعوت به خیر، نصیحت در مورد عملکرد  حکومت و نهادهای عمومی
برخوردارند ……………

📌بنابراین ابراز عقیده راجع به شیوه‌ی حکمرانی، نقد رفتار حاکمیتی صاحب منصبان و بیان مفاسد از طریق فضای مجازی حق آشکار و مصرح مردم مطابق قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی می‌باشد.

📌سیاست حاکم در این گروه با تاسی از برخی بیانات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۶ ضمن دوری جستن از حواشی و مسائل خرد را دغدغه‌ی خویش در کشف مفاسد صاحب‌منصبان و دولتمردان و با بیان در گروه و سپس انتقال آن به سازمان‌های ذیربط بنا گردیده است، آن‌جا که معظم‌له فرموده‌اند :

«آن‌جایی که احساس می‌کنید دستگاه مرکزی اختلالی دارد و نمی‌تواند درست مدیریت کند، آن‌جا آتش به اختیارید،؛یعنی خودتان باید تصمیم بگیرید، فکر کنید، پیدا کنید، حرکت کنید و اقدام کنید.»

📌اما به‌نظر می‌رسد برخی اجرای قانون اساسی، منشور حقوق شهروندی و بیانات رهبر معظم انقلاب را برنمی‌تابند که در روز اعلام حریت مردم، روز جمهوری اسلامی چنین بی‌محابا و با ترک تشریفات مرسوم قانونی یک گروه تحلیلی خبری را به محاق درمی‌کشند و باالصاق بنری که صرفا”  درصورت صدور حکم قطعی از دادگاه امکان نصب آن وجود دارد، فتح‌الفتوح خود را به رخ می‌کشند.

⭕️ تعطیل‌کنندگان آزادی بیان بدانند؛ فرزندان این مملکت که حضرت امام (ره) در صحیفه‌ی خویش در وصف ایشان فرموده‌اند :

«من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله (ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین (ع) هستند» 

📌تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب با اتکاء به اصول و مصرحات قانون اساسی تقبیح و تمسخر  آزادی بیان را برنخواهند تابید و اجازه نخواهند داد تا برخی از صاحبان مناصب این‌چنین آزادی بیان را به سخره گیرند.

✊ گروه تلگرامی “همراهان با مردم” به بند کشیده شد، اما به شرف امروز، که روز قدس، روز طغیان  خشم علیه تمامیت ظلم می‌باشد سوگند که از امروز قلم‌های بسیار با مردم همراه خواهند شد …!

⚠️ حال بنشینید و نظاره کنید !!!

📲 آدرس کانال تلگرام با مردم :
👇👇👇

https://t.me/ba_mardom_gonbad

📲 آدرس پیج اینستاگرام با مردم :
👇👇👇

https://instagram.com/bamardom.iran

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا