اجتماعی

بی عدالتی در عدالت اجتماعی

پایگاه خبری اولکامیز – عدالت ورزی آرمان مقدس و ارزشمندی است که همواره اندیشه حکیمان را درگیر خود ساخته است.

جامعه در شرایطی از نظم و ثبات برخوردار خواهد بود که عدالت اجتماعی که ضامن ثبات ونظم اجتماعی می باشد ، در توزیع امتیازات و منابع، عادلانه و در این خصوص پاسخگو باشد.

از انجا که مسیر مبارزه با فقر وبی عدالتی از مسیر تامین اجتماعی وداشتن نظام اجتماعی کارامد گذر می کند ومنابع نیمی از جمعیت  کشور نیز به ودیعه به این سازمان سپرده شده است، نقش سازمان تامین اجتماعی در تحقق عدالت اجتماعی به عنوان متولی اصلی بر قراری عدالت اجتماعی در حیطه کاری خود را نباید نا دیده گرفت

اما انچه می بینیم از جایگاه عدالت است. سازمانی که خود ضامن ثبات وتامین عدالت اجتماعی می باشد

با کمال احترام اینجانب مسعود بشارتی راد به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ اداره تامین اجتماعی ،طبق اسناد ومستنداتی که ضمیمه پرونده می باشد بیش از ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه که به طریقه دلخواه سازمان(۴/۵در صدبارنامه ای)حق بیمه در یافت می کردند، زیر چتر این سازمان با نظارت دولت وبا مشارکت کارفرمایان ،کارگران وسایر بیمه شدگان اداره می شود ،فعالیت می کنم.

اکنون در استانه ۶۰ سالگی با ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه ،اداره محترم تامین اجتماعی ،طبق تعهداتش عمل نکرده تنها ۱۵ سال و چند ماه سابقه را تائید می نمایند

بابت حضور در جبهه های جنگ نیز به مدت ۲۶ ماه در منطقه جنگی که تصویر کارت ایثارگری ضمیمه نامه می باشد ،مبلغ ۹۰۷۲۰۳۶۴ریال نیز درسه قسط پرداخت نمودم.

با گذشت چندین دهه از پایان جنگ،هنوز دغدغه هویت ایثارگری وچالش های ان شاید به لحاظ مناسبات سیاسی وحسنه مانع این حق خواهی(غرامت جنگی ۱۱ میلیارد دلار وتسهیلات)شده است که تا به امروز پاسخی به پرسش های ما داده نشده است

با مروری کوتاه می توانیم به عمق مشکلات بیمه رانندگان پی ببریم که تا چه اندازه برای معماران ،مسئولیت قانونی دارد،قانونی که مصوب شده وهمه ملزم به اجرای ان هستیم،دولت هم ضمانت اجرای انرا به عهده  دارد.

اگر قانونی هست وضمانت اجرائی واقعی هستند لازم الاجراست

عدم شفافیت وپاسخ گویی نا کافی در قبال هزاران نفر که بنده نیز یکی از انان می باشم از نقصان ونا کارامدی نظام نظارت حکایت می کند.

ما چشم انتظار عدالتیم.

سازمان محترم تآمین اجتماعی در حیطه کاری خود ضامن ثبات ونظم اجتماعی می باشند و در این خصوص باید پاسخگو باشند و از مسئولیت هایی که دارند نباید شانه خالی کنند.

علیرغم گزارش های مستدل ،تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده.

از مسئولین و دست اندر کاران خواهشمند است نسبت به احقاق حق این قشر زحمتکش جامعه اقدام و آن را در راس کار خود قرار دهند.

از انجا که محوری ترین بخش مسئولیت این سازمان عدالت می باشد،امید است در راستای غنا بخشیدن ، ارتقا کیفیت و تحکیم خانواده تامین اجتماعی ، برای اینکه روح عدالت جریحه دار نشود ،خواهشمند است اقدامات قانونی لازم را مبذول فرمایند.

این تلاشیست اندک وگامی است ارزشمند که لایق نام عدالت اجتماعی ومصدر عمل واثری نیز خواهد بود.

با کمال شایسته ترین احترامات

امچلی -مسعود بشارتی راد

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا