ورزشی

تحلیلی بر مسابقه والیبال شهرداری گنبد و پاس گرگان

پایگاه خبری اولکامیز – شهرداری گنبد با ۱۳ امتیاز بیشتر در پنج ست مسابقه، ۲ امتیاز بازی را به پاس گرگان واگذار کرد.
خواسته تماشاگران پرشور گنبدی: بازیکنان باید یا اولملی یا آلمالی.

نتیجه بازی شهرداری گنبدکاووس ۲ (۱۰۵ پوئن)– پاس گرگان ۳(۹۲پوئن) بود. بازی والیبال شهرداری گنبد و پاس گرگان ۵ گیم طول کشید و تیم گنبد با وجود کسب ۱۰۵ پوئن و ۱۳پوئن بیشتر نتوانست سه ست را از آن خود کند.

تیم گنبدی در گیم اول با ۱۰ امتیاز فاصله و گیم سوم با ۸ پوئن فاصله برنده شد ولی سه ست با ۲، ۳ و ۵ امتیاز فاصله واگذار کرد.

تیم گنبد در ست اول خیلی طوفانی بازی کرد و تیم گرگان در ست اول هیچوقت از تیم گنبد جلو نیفتاد.همچنین در ست دوم تا امتیاز ۱۸ نیز حتی یک بار با تیم گنبد مساوی نشده بود. ولی در امتیاز ۱۸ تیم گنبد قفل کرد.

حبیب کوزه لی سرمربی تیم واگذاری گیم سوم را اشتباه خود اعلام کرد.در گیم پنجم میزان خطای سرویس تیم گنبد حداقل ۵ مورد بود که تیم گرگانی ۵ امتیاز از آن کسب کرد.

علت این وضعیت چه مواردی می توانست باشد؟
تیم گنبد طی ۸ روز ۳ بازی انجام میداد (چهارشنبه ۴ بهمن در گنبد، یکشنبه ۸ بهمن تهران و چهارشنبه ۱۱ بهمن).
این تیم دارای میانگین سنی بالاست مثلا فرهاد قائمی، تاجر، دانشفر…دارای سن بالایی هستند و تیم گرگان جوانتر بود. لذا با توجه به فشردگی مسابقه ها زودتر خسته شده و اشتباهات بیشتری انجام میدادند.

تیم گنبد بقول سرمربی با برد گیم اول و امتیاز بالا در گیم دوم دچار سهل گیری حریف شد. .
با توجه به کسب ۱۰۵ پوئن و ۱۳پوئن بیشتر و نیز نوسان جدی تیم پاس، شهرداری گنبد نتوانست بازی را ببرد و لاجرم به کسب یک امتیاز قناعت کرد.

به نظر می‌رسد کادر فنی تیم گنبد با عنایت به میانگین سنی بالای تیم و‌ فشردگی بازی ها در مدیریت قدرت بدنی تیم باید حساب شده تر رفتار میکرد.

به عنوان مثال فشار سنگین در دو‌گیم اول و فاصله زیاد در گیم اول، هرچند از نظر روانی مثبت بود ولی از نظر قدرت جسمی نامناسب بود. و باعث افزایش خطای بازیکنان بویژه در گیم پنجم شد.
تیم پاس گرگان:

نقطه قوت تیم گرگانی جوان بودن، فرصت ریکاوری بعلت انجام بازی قبل در خانه ، سرویس های امتیاز آور و پاسور خلاق بود که دفاع تیم گنبد را سردرگم میکرد.

در عین حال تیم گرگان در گیم اول و چهارم با فاصله پوئن زیاد باخت. این وضعیت نشان میدهد که هر چند تیم گنبد بعلت خستگی و سن بالا نوسان داشت ولی شدت نوسان و عدم پایداری تیم گرگانی بسیار بیشتر بود.

بازیکنان تیم پاس حالت تهاجمی نسبت به تصمیمات داوری داشتند و با این حالت تهاجمی باعث تغییرات تصمیم داوری شدند.

داوری: داوری در موارد مورد نزاع با تردید رفتار میکرد.

متاسفانه داوری در برابر رفتار تهاجمی برخی بازیکنان پاس گرگان واکنش مناسب نداشت.
در عین حال نوسان تصمیمات داوری بر نتیجه بازی تاثیر گذار بود.

تماشاگران:
جمعیت هوادار تیم گنبد جهنمی برای بازیکنان حریف ایجاد کرده بود. و کل زمان بازی تیم گنبد را تشویق می‌کرد و یا برای تضعیف روحیه بازیکن حریف سوت می‌زد …
البته گاهی از نوسانات تصمیمات داوری عصبانی میشد و شعار منشوری میداد.

جمع بندی:
تیم شهرداری گنبد دو امتیاز این بازی را با وجود ۱۳ پوئن بیشتر واگذار کرد.
در عین حال تیم گنبد در سه بازی فشرده خود در طی یک هفته ۷ امتیاز کسب کرد. که یک سوم کل امتیاز تیم در کل لیگ بوده و میانگین خیلی خوب ۲.۳ امتیاز برای هر بازی را نشان میدهد.
بهترین بازیکن ، یار شماره ۷ یعنی تماشاگران پرشور گنبدی بودند.
در عین حال شهامت سرمربی که گفت: من بجز گیم اول از بازیکنان و خودم راضی نیستم و یا واگذاری گیم سوم به خاطر اشتباه سرمربی، قابل توجه بود ، این در حالیست که سرمربی تیم ملی فوتبال(قلعه نویی) در برابر بازی ضعیف در برابر سوریه، فقط بازیکنان را مقصر دانست.

با همه ارزشمندی کسب ۷ امتیاز در سه بازی،ولی تماشاگران عاشق گنبدی به عنوان یار هفتم فقط پیروزی می‌خواهند.فقط برد و کسب ۲ یا ۳ امتیاز بازی آنها را راضی میکند. لذا حبیب خان کوزه لی باید بازیکنان، کادر فنی خودش را بابت این مهم توجیه کند که بازیکنان باید یا اولملی یا آلمالی.
نتیجه امتیازات ست های بازی:
(۲۵ بر ۱۵، ۲۲ بر ۲۵، ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۷ و ۱۳ بر ۱۵)

نوشته: یکی از تماشاگران گنبدی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا