فرهنگی

توصیه ها و پیشنهادات دوستانه

پایگاه خبری اولکامیز- رشید نافعی :

الف. اگر تصمیم بر مطالعه تاریخی مسایل گرفتید ٫ درست است  هدف اصلی مطالعه تاریخ  گذشته انسانها می‌باشد . ولی درست نیست  هدف صرف ثبت وقایع و اقدامات محض و انتزاعی باشد  و نوعی حکم  در جا زنی و در جا مانی در زمانی گذشته پیدا کند، بلکه میطلبد به تاثر از آن مطالعه  گذشته نگر ٫ با نوعی خود آگاهی ٫ هدف اصلی تلاش برای فهم موقعیت های گذشته در زمینه آنها و علل و پیامدهای آنها برای درک بهتر زمان حال باشد. طوری که عمر آدمها به صیقل تجربه گیری از آن مطالعات به عمری با کیفیت و با حداقل خطا رهنمون شود و به بهینه سازی ساخت اجتماعی کنونی  آدمها کمک نماید.

ب. اگر مدیری هستی که اکثریت قریب به اتفاق محل خدمتتان دارای زبانی و فرهنگی  مخصوص می‌باشد و شما هم دارای زبان همان منطقه هستید و قصد داشتید در رادیو برون یا درون مرزی زبانتان ٫ مصاحبه ای  در راستای حرفه و شغل بهداشتی٫ فرهنگی و غیره خودتان بکنید٫  سعی نمایید فقط فعلش از زبان خودتان نباشد.

ج. اگر شاعر هستید و خواستید تراوشاتی الهامی برای دردهای جامعه داشته باشید٫ سعی کنید اشعارتان صرف توصیف ظاهری وقایع نباشد بلکه به صورت پویا و دینامیکی٫  شعری بسرایید که هم با جامعه حرکت کند و هم آدمها را به جنبش و حرکت وادارد.

خرد یارتان

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا