ورزشی

جلوه های پائیز در شمسک

پایگاه خبری اولکامیز – طبیعت خانه روح ماست که ما در ان ارامش مییابیم. سابق، محل زندگی انسان های نخستین بوده،حال که در شهرها سکونت داریم وتکنولوژی ما را احاطه کرده،مسیری متفاوت دارد و آن مسیریست که طبیعتِ ارامش بخش،زیبا ومهربان،سرسخت ومغرور،اغوش اش را به روی همه می گشاید.

نام این مسیر گلگشت می باشد.گلگشت،جای خوشایند ومطبوعی برای سیر وتفرج می باشد ونام تفریگاهی نزدیک شیراز که به ان گلگشت مصلا می گویند.در طبیعت بکر و شگفت انگیز،سرشار از ارامش وقرار،از هر چیز منفی رهایی خواهید یافت .قطعا در فصول وموقعیت های گوناگون می تواند روح ما را جلا بخشد.

اگر چه صخره نوردی یا کوهنوردی ،تجهیزات ودانش خاص خود را طلب می کند اما گلگشت، فعالیت پیچیده ای نمی باشد متناسب باتوانایی وبا حد اقل امکانات انرا اغاز وگسترش بدهیم.در دهه های گذشته در ترکمن صحرا نیز،کوهنوردی هم به لحاظ کمی وهم به لحاظ کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

شتاب چشمگیر شیر زنان فروتن (بانوان آق قلایی خانم آیجان کامیاب-مرال بهروزیان و مایه کلته) از مرز بندی های ناعادلانه زن و مرد رهایی یافته ودر اوج قله های انسانی،بر بلندای بام ایران دماوند وارارات نیز قرار گرفتند.اگر برای سلامتی جسم وروان خود وخانواده ارزش قائلیم،طبیعت با زیبایی های شگفت انگیزش می تواند خاطرات خوشی را برای ما رقم بزند.

گاهی باید به دوستان هم سن وسال خود یاد اور شویم که ما وخانواده ،همه بطور روزانه در حال پیر شدن هستیم .
درصورت مساعد بودن شرایط جوی ،این هفته ۵ ابانماه ،برنامه گلگشت خانوادگی شمسک را خواهیم داشت.
در این گلگشت خانوادگی ،دوستان هنرمند ما نیز ما را همراهی خواهند کرد.

خزان شمسک،به لحاظ اینکه بهاری در پی دارد،پیوند زردی وسبزی،فصل نوینی را پیش بینی می کند.
بازدید از جاذبه های شمسک رایگان است!!

علاقمندان می توانند برای تفرج در این دشت زیبا ،در ابتدای روستای زیارت جنب سازمان اب ،قبل از پل ،ماشین شخصی خود را پارک نموده و گذر از مسیر رودخانه با رعایت نکات ایمنی ورعایت جانب احتیاط،۱۵ دقیقه سربالایی نفس گیر وسپس بعد از یک ساعت پیاده روی در شیب ملایم،به دشت زیبای شمسک خواهید رسید.

لازم به یاد اوری می باشد.زباله های خود را در طبیعت رها نکنیم.احساس مسئولیت در قبال فرزندان مان، همچون ما از طبیعت بهره ببرند.
به فرزندانمان بیاموزیم که محافظت از محیط زیست امروزه به عنوان یکی از شاخصه های مهم توسعه شناخته می شود.
موارد مورد نیاز خود را حتما به همراه داشته باشید(خورد وخوراک-قندوچای-قلو(کتری)زیلو-لباس گرم -پایار یا چوبدستی ترجیحا دو عدد

غصه هایمان را با هم درمان کنیم
تا با هم طعم شادی را بچشیم
سفر خوب وخوشی را ارزومندیم.
چهار شنبه ۲۶مهر ماه ۱۴۰۲
علی بشارتی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا