ورزشی

حاج نور قلی نیازی پدر معنوی والیبال گنبد

پایگاه خبری تحلیلی اولکامیز- شیر محمد شیروانی * : قریب ۶۰ سال که از عمر پُر فراز و نشیب والیبال ترکمن صحرا میگذرد، بازیکنان و مربیان شایسته ای تا پای جان برای زنده نگه داشتن عشق این مردم

بی ریا و البته والیبال دوست و والیبال فهم مایه گذاشتند.جوانی و اعتبار خود را خرج توپ و توری گذاشتند که پیراهن و مکان برای ترکمن صحرا مقدس شده است.

خیلی از این خادمان اکنون در میان ما نیستند.                                                  مردان نیکی که برای در جریان بودن خون والیبال در رگهایمان ایثارگری کردند.

والیبال ترکمن صحرا همانند قصه ای شده که نسلهای قبلی برای امروزی ها باید اتفاقات را صفحه نگاری کنند.

قصه آدمهایی که دلشان از غصه و کارهای فرسایشی مالامال شده.اما از باز ماندگان نسلهای قدیم ، فردی که در افتخارات دهه ۶۰ والیبال ترکمن صحرا نقش اساسی و حیاتی داشت و اکنون به پدر معنوی والیبال شهرت دارد.

باید یاد کردحاج آقا نیازی….صادقانه بگویم اگر مدیریت حاج نور قلی نیازی و پافشاری این عزیز در برخورد در برابر ناملایمات نبود شاید اغراق نباشد که والیبال ترکمن صحرا فنا شده بود.

قصه والیبالمان در دل حاج آقا نیازی غصه های فراوانی را در خود جای داده است. قصه نمک نشناسی ها و پشت پا زدنها ، ولی آستانه تحمل شیخ والیبال فراتر از آدمهای کوچکی بوده که همانند نسیمی آمدند و رفتند.

اما اثرات ماندگار حاج آقا این بوده که والیبال ترکمن صحرا در هر شرایط باید زنده بماند.                                                                                                                  آقای نیازی مبتکر جام رمضانی بود که تیمهای قدرتمند کشور برای بازی در گنبد به صف میشدند..

ماندگاری به این نیست که فقط تیمداری باشد، این یک روی سکه است.صفحه دیگر برمیگردد به بازیکنانی که والیبال را از گنبد شروع کرده اند و با انتقال به تیمهای دیگر به جهش اقتصادی خوبی رسیدند.

همین نکته فرایند و ماحصل مثبتی برای والیبال است که گنبد کارخانه سازندگی است.

اما اکنون با مدیریت حاج نور قلی نیازی و زحمات دیگر دوستان ، شرایطی فراهم شده که بازیکن دغدغه مالی در گنبد ندارد شیخ والیبال به هنگام مدیریت یزدانی خرم در فدراسیون والیبال و آقای داورزنی ریاست فعلی این فدراسیون کاملا مورد وثوق این مدیران می باشد.

هم چنین رئیس هیئت والیبال استان و گنبد نیز در ارادت و بزرگ نگه داشتن جایگاه حاج آقا نیازی کم نگذاشتند .

راستی چند مدیر والیبالی داریم که برگ زرین والیبال را به نامش حک کنند؟

پس زنده باد والیبال ………

یا حق    *خبرنگار ورزشی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با عرض سلام خدمت مدیریت سایت و عرض احترام خدمت نویسنده ی کهنه کار و پیشکسوت متون ورزشی …‌
    به نظر بهتر است در به کار بردن مقیس و مقیس به دقت بیشتری مبذول فرمایید چون در استفاده از صنایع ادبی علاوه بر تشابه موجود تجانس نیز شرط فصاحت و بلاغت است. استفاده از کلمات و عبارات نامانوس نشان دهنده ی مهارت و تسلط بر متن نوشتاری ،نویسنده نخواهد بود .
    هر چند بزرگواری که در متن نام برده اید بلاشک جایگاه قید شده در والیبال ترکمن صحرا را داشته باشند ولی عبارت پدر معنوی ،شیخ والیبال عباراتی توذوق زننده به نظر می‌رسد که از وزن متن نگارش شده نیز می کاهد .
    با این اوصاف از فردا در این کشور علاوه بر شیخ اصلاحات ، شیخ والیبال منتظر دیگر شیوخ چون فوتبال،بسکتبال و……نیز بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا