ورزشی

درخشش میثم یموتی والیبالیست نوجوان گلیداغی + تصاویر

پایگاه خبری اولکامیز – شایان حق شناس: والیبال یکی از رشته های پر طرفدار در ترکمنصحرا می باشد میتوان بجرئت گفت جوانان ترکمن اکثرا یا والیبال بازی می‌کنند(بصورت حرفه ای یا آماتور)و یا بشدت علاقه مند می باشند بطور کلی میتوان گفت والیبال با خون ترکمن ها عجین شده است و این در واقعیت جامعه نیز به وفور دیده میشود میخواهیم سفری داشته باشیم به شهرستان مراوه تپه بخش گلیداغ که یکی از مناطق ورزش خیز و ورزش دوست این شهرستان می باشد بازیکنانی از جمله سخی عیدی ،امین حسن زاده و پهلوانان آلیش که زبان زد عام و خاص بودند ، اینبار نیز میخواهیم با یک فرد ورزشکارِ آینده دار مصاحبه ای داشته باشیم .
جوان خوش آتیه و سرو قامت بنام میثم یموتی که از کودکی ورزش را دنبال میکرده و امروز نیز نتیجه تلاش هایش را در مسابقات جهانی به نمایش گذاشت .

🔻سلام لطفا خودتان را معرفی کنید؟

سلام میثم یموتی هستم بازیکن تیم ملی والیبال از شهرستان مراوه تپه شهر گلیداغ ۱۶ سال سن دارم .

🔻از چه سنی بازی را شروع کردید؟

از سن ۸ سالگی والیبال را با تمرین های زیر نظر مربیان شروع کردم.وقتی ک سنم کمتر بود در بازی های بین مدارس شرکت میکردم . سنم ک بالاتر رفت در مسابقات استانی و همچنین در استعداد یابی های کشوری شرکت کردم و مقام های کسب نمودم. و بعدها در استعداد یابی تیم ملی والیبال زیر۱۶سال شرکت کردم و خداروشکر به عنوان پاسور تیم ب مسابقات آسیایی اعزام شدم.

🔻چقدر برای رسیدن به تیم ملی و مسابقات جهانی تلاش کردید و مسیر شما چگونه بود؟

ما تلاش بسیاری برای قهرمانی آسیا کردیم که سهمیه جهانی را کسب کنیم مثلاً چند ماه در تمرینات تیم ملی ک در تهران بود سخت تلاش کردیم .روزانه شش ساعت تمرین می‌کردیم ،بدن سازی می‌رفتیم .هر دو هفته یکبار به دیدن خانواده به مدت دو روز به شهرستان می‌رفتیم و برمیگشتیم ک مسیرمون تقریبا ده ساعت میشد.

🔻مربیان شما چه کسانی بودند؟

مربیانم در سن هشت سالگی زیرنظر آقای ارازی بودم به مدت دو سال.
بعد از آن آقای امیرپور و آقای قزل. مربی حرفه ای من آقای سلیم عربی بودند .ولی بعداً که در مسابقات استانی شرکت کردم زیرنظر آقای سخاوی بودم. مربی تیم ملی ما هم آقای صادقیانی بودند .و از همه مربیانم تشکر میکنم.

🔻از تیم هایی که بودید ،مسابقات و کسب افتخاراتتان بگید؟

اولین تیمم در مسابقات والیبال ساحلی استان و کشوری کانون آقای قزل که مقام قهرمانی کسب کردیم .دومین در مسابقه استانی با آقای سخاوی که یکبار مقام سوم و مقام چهارم کسب کردیم . در مسابقات کشوری دوبار شرکت کردم ک اولیش با آقای عقیلی به میزبانی شیراز نایب قهرمان و دومین بار با آقای دردی کمی ب میزبانی اصفهان مقام قهرمانی کشور را کسب کردیم .قبل از دومین مسابقات کشوریم در تیم ملی زیر۱۶سال به عنوان پاسور انتخاب شدم و قبل از مسابقات آسیایی به کشور ترکیه برای بازی تدارکاتی رفتیم و بعد از پنچ ماه تمرین ب ازبکستان برای مسابقات آسیایی رفتیم و خداروشکر دو مقام قهرمانی مرکزی و آسیایی بدست آوردیم .

🔻اکنون در کدام تیم هستید و مشوق و حامی شما چه کسانی بودند؟

اکنون در پیکان تهران مشغول ب تمرین هستم.
مشوق اصلی من پدر گرامیم ک واقعا نقش خیلی زیادی در موفقیت های من داشتند و ازشون بسیار تشکر میکنم و مربیانم ب ویژه آقای عربی و قزل
مسئولین شهرستان و همچنین آشنایان و نزدیکانم تشکر ویژه دارم.

🔻خاطره ای اگر دارید بیان کنید؟

در روزای اوایل مسابقات شیشه حمام اومد پایین دست چپ من زخمی شد و نمی‌توانستم در پست پاسور باشم ب همین دلیل مربیانم چون در اسپک استعداد داشتم من را در قدرتی و پشت خط زن استفاده کردند .

🔻صحبت شما با مسئولین؟

مسئولین همیشه به من کمک میکردند وانتظار دارم بعدا هم بیشتر از این حمایت کنند و از همشون تشکر میکنم .

🔻توصیه شما به جوانان ؟

توصیه من به نوجوانان هم سالانم خودم که همیشه ورزش را سرلوحه خود قرار بدهند که سالم زندگی کنند.و در آخر میخواهم از پدر و مادرم و تنها خواهرم ک همیشه مرا تشویق و حمایت می‌کردند و بینهایت تشکر را ازشون دارم و همچنین از همشهریانم ک همیشه تشویق کردند تشکر میکنم .
همچنین از شما آقای حق شناس بابت ارج نهادن به ورزشکاران علی الخصوص بازیکنان شهرستان مراوه تپه که همیشه گمنام هستند تشکر ویژه دارم .

آرزوی موفقیت برای میثم عزیز

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا