اجتماعی

در زیر پوست شهر چه میگذرد؟

پایگاه خبری اولکامیز – شایان حق شناس*: پارک ها یکی از مکان هایی می باشد که با هدف تفریح خانواده ها و مکانی برای بازی کودکان ایجاد شده است اما متاسفانه در برخی از پارک ها این قابلیت ها جابجا شده و استفاده ها تغیر یافته است.

پارک ملت یکی از پارکهای محله ای بزرگ در شهر گرگان می باشد که در محله اسلام آباد واقع شده است این پارک با با تمامی زیبایی هایی که دارد متاسفانه مدت هاست تغیر کاربری داده و مکانی برای جولانگان معتادان شده که بصورت آزادانه در حال مصرف شیشه و دیگر مواد مخدر صنعتی می باشند با کمی دقت می‌تواند فهمید در زیر کاج ها که اطراف آن را با چادر پوشانده اند و در داخل آن زن و مرد در حال مصرف مواد مخدر می باشند و این وضع برای کودکان و خانواده هایی که قرار است از این پارک استفاده کنند سخت شده است.

لزوم توجه به کودکان میتواند در آینده آن ها را از اعتیاد و بزهکاری ها دور نماید اختلال بیش فعالی در کودکی که در دوره نوجوانی منجر به اختلال سلوک می شود و در نهایت بدون کنترل و درمان، این کودک تبدیل به یک شخصیت آنتی سوشیال میشود که تهدید بزرگی برای جامعه می باشد .آموزش و پرورش از جمله سازمان های دخیل و تاثیر گذار می باشد که با نگاهی اجمالی به سرانه آموزش پرورش میتوان به اهمین موضوع پی برد.

به ازای هر دانش آموز سالانه حدود دو میلیون هفتصد هزار تومان سرانه پرداخن میشود در حالی که هر زندانی روزانه ۱۲۰هزارتومان خرج روی دست دولت می‌گذارد؛ که در سال می‌شود مبلغی در حدود ۵۴ میلیون تومان. این در حالی است که اگر هزینه های آموزش پرورش و اداره زندان جابجا شود مطمئنا زندان های ما خالی خواهد شد و افرادی سالم تحویل جامعه خواهیم داد.

*کارشناس روانشناسی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا