اجتماعی

دین اسلام و واقعیت های جامعه ما

پایگاه خبری اولکامیز- حاج آنه محمد مارامایی : با توجه به مطرح شدن مطالب آقای توانگری و جواب های دو عالم بزرگوار ، باید بگویم اوضاع زنان در جامعه ما از نظر فرهنگ رفتار مردان با زنان بسیار تعجب آور است .

مردانی که بخاطر موقعیت اجتماعی خودشان با زنان بیشتر مواقع رفتار و گفتاری چون بردگان دارند.. و همیشه از دریچه قدرت و زور رفتار می نمایند.

اگر همین دو روحانی بزرگوار به دادگاه های کشورمان سر بزنند واقعیت جامعه را در رابطه با رفتار مردان با زنان مشاهده خواهند کرد .

مثالی بزنم چند سال پیش به خاطر بدهی مستاجرم دادگستری رفتم . چون ده دقیقه منتظر شدم خانم ترکمن که حدودا ۳۰ سال داشت با مادرش. که حدودا ۷۰ سال داشت وارد سالن شدند سر هر دو باند پیچی شده بود .چون نزدیک من در روی صندلی نشستند.

با کنجکاوی سئوال کردم چه شده خدا بد ندهد . خانم جوان که کارمند اداره ای بود داستان زندگی اش را تعریف کرد که شوهر معتاد داشته و با حقوق خودش ماشین و خانه خریده و در اختیار شوهرش قرار داده است

میگوید پدرم فوت کرده و مادرم با دو خواهر دیگر در خانه پدری ام زندگی می کنند. بعد از گذشت چند سال. که رفتار شوهرم را تحمل کردم دو هفته پیش به خاطر موضوعی جواب شوهرم را دادم واز او ئسوال کردم چرا در حق من همیشه ظلم می کنید؟

شوهرم گفت من شوهر شما هستم و باید طبق نظر من در خانه رفتار کنید . گفتم اینکه حرف زور است. گفت حالا به شما نشان می دهم زور یعنی چه و با یک کاسه چینی چایخوری به سرم زد و سرم شکست . من هم بعد از چند دقیقه که گریه و زاری کردم به مادرم زنگ زدم تا اینکه مادرم خانه آمد و به شوهرم داد و فریاد کرد . او را هم مثل من با کاسه چایخوری زد و سرش را شکافت.

همان شب آژانس گرفتم و به اورژانس بیمارستان شهدا رفتم و سر هر دوی ما را با زدن بخیه باند پیچی کردند و مدت یک شبانه روز در بیمارستان خوابیدیم. بعد از ان دادگاه رفتم شکایت کردم و الان هم اینجا هستیم  و حدود ساعت یازده مسئولین شعبه آمدند.

خانم جوان و مادرش را صدا زدند . من هم چون در باز بود حرف های انها را می شنیدم تا اینکه شوهر خانم جوان هم آمد و در حالت بی خیالی وارد اتاق شد و آقای قاضی  چند دقیقه ای با شوهر خانم جوان صحبت کرد و نصیحت کرد و در آخر به شوهر خانم جوان گفت برو دست مادر خانمت را ببوس و جریان را ختم بده..

مرد جوان همین کار را کرد و سه نفری رفتند . امثال این جریان متاسفانه خیلی زیاد است که در همه اینها زنان مظلوم واقع می شوند و اگر هم زن مظلوم از چنین مردانی بخواهند طلاق بگیرند نمی توانند چون طبق قوانین دادگاه های کشور ما حق طلاق با مردان است و زن اگر به هرجایی مراجعه کند کسی و نهادی فریادرس او نیست.

آخه چطور مرد یا شوهری که معتاد باشد زورگو باشد بیکار باشد و در گوشه اتاق نشسته باشد و مخارج زندگیش را زنش با دوختن و پختن و شستن و کار کردن و حتی گدایی کردن ( گدایی غیر مستقیم مثلا فروش ماسک . نان روغنی و جوراب وووو ) تمیز کاری خانه مردم پرستاری از دیگران وووووو تامین کند باز حق طلاق با مردان باشد.

من نمی گویم دین اسلام  نعوذ بالله جامع و کامل نیست ولی واقعیت های جامعه ما در امر ازدواج و طلاق قابل باور نیست. من به یقین می گویم ۷۰ الی ۸۰ درصد زنان در جامعه ما اسیر و برده دستورات من دراوردی مردان می باشند . مردانی که با قلدری و زورگویی ووووووو می خواهند زنانشان کاملا مطیع خودشان باشند و حق اعتراض و مخالفت ووووو نداشته باشند.

مگر در اسلام تقوا ملاک برتری نیست؟ پس روی چه قاعده و قانونی مردان خود را صاحب اختیار همه چیز می دانند. همانطوریکه قبلا گفته ام مردانی که خیلی خیلی از نظر روح و روان مشکل دارند ولی بااین وضعیت زنان نمی توانند طلاق اختیار کنند و حق طلاق با مردان است.

انسان با دقت به اطرافیان خود به راحتی این مشکلات را می تواند ببیند و چندان نیاز به تحقیق و بررسی ندارد . اینجاست که انسان نمی تواند اینها را هضم کند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا