ورزشی

مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس به ایستگاه آخر رسید

پایگاه خبری اولکامیز – مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس در فصل ۱۴۰۱ که از ۱۹ آبان امسال آغاز شده بود پس از برگزاری در ۱۸ هفته، عصر جمعه ۲۶ اسفندماه به پایان می‌رسد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با برگزاری هفته نوزدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه این شهرستان که قرار است فردا پنجشنبه و روز جمعه هفته جاری در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شود، پرونده فصل ۱۴۰۱ این رخداد ورزشی بسته خواهد شد.

بهروز نیازی افزود: با موافقت کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس، تماشای روز نخست هفته نوزدهم این رخداد ورزشی که از ظهر فردا پنجشنبه آغاز می‌شود برای علاقمندان رایگان خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیگیری‌های لازم برای برگزاری مسابقات کورس بهاره گنبدکاووس از طریق فدراسیون سوارکاری کشور و هیات سوارکاری گلستان انجام شده که پس از موافقت نهایی، بعد از ماه مبارک رمضان، برگزار خواهد شد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس همچنین از برگزاری هفته پایانی (نوزدهم) مسابقات اسبدوانی این شهرستان با رقابت ۱۴۳ راس اسب از سه نژاد “ترکمن، تروبرد و دوخون” که توسط مالکان آنها نام نویسی شدند، خبر داد و گفت: مسابقات این هفته در ۱۲ کورس به مسافت‌های مختلف از هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ متری برگزار می‌شود.

نیازی افزود: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برای هفته نوزدهم و پایانی این رخداد ورزشی در مجموع مبلغ ۱۳ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال جایزه نقدی تعیین کرده که به مالکان، مربیان و چابکسواران رتبه‌های اول تا سوم هر دور اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در روز نخست هفته نوزدهم این مسابقات که در ۶ کورس شامل ۲ دور هزار و ۷۰۰ متری و چهار دور ۲ هزار و ۲۰۰ متری فردا پنجشنبه برگزار خواهد شد، ۷۳ راس اسب با هم رقابت می‌کنند.

به گفته نیازی، کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی پاییزه – زمستانه این شهرستان برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته نوزدهم ۵ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال جایزه نقدی پیش‌بینی کرده است.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: روز دوم مسابقات این هفته نیز جمعه ۲۶ اسفند ماه جاری با شرکت ۷۰ راس اسب در ۶ کورس شامل ۲ دور هزار و ۶۰۰ متری، ۲ دور هزار و ۷۰۰ متری و ۲ دور ۲ هزار و ۲۰۰ متری برگزار خواهد شد.

نیازی بیان داشت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز دوم و قهرمانی هفته نوزدهم این رخداد ورزشی ۸ میلیارد و ۷۱ میلیون ریال جایزه نقدی تعیین کرده است.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا