ورزشی

نجابت والیبال صحرا را پاسخ دهید

پایگاه تحلیلی خبری اولکامیز – رشید نافعی :                                                  ورزش‌ والیبال در تورکمنصحرا که به صورت ذاتی و اکوسیستمیک در جای جای زمین های خاکی و سالنی همواره به عنوان یکی از قطب های اصلی در سایه پرچم سه رنگ خودش را مطرح ساخته است و علی رغم تمامی کمبودها و با دستهای خالی ولی با احساس پاک و عشق درون ٫ بازیکنان و تیمهایی را روانه میدان‌های ورزشی کشور کرده است.

ولی متاسفانه وقتی به مظلومیت این ورزش در تورکمنصحرا نظرم جلب میشود و خاطرات سالهایی را مرور میکنم که بچه های گنبد با همان عشق ذاتی حرف اول را در میدان‌های والیبال کشور میزدند٫

سوالی برایم پیش میآید با توجه به این همه پتانسیل و استعدادهای ذاتی چرا نگاه ویژه ای به این ورزش در منطقه تورکمنصحرا نمیشود؟!
مگر مسووولین بدشان می آید پرچم کشور به قدرت دستهای پینه بسته والیبال این جغرافیایی کشور در سطح ملی و بین المللی بر افراشته شود؟!
مگر نمیگویید جوانان به وسیله ورزش با بیماریها و افسردگی مبارزه کنند و نسل جوان و شادابی داشته باشیم؟!

پس بنابراین سوالی و پارادوکس پیش میآید چرا مکانیزمها و ساختارهای سخت افزاری و نرم افزاری این ورزش ژنتیکی ویژه این مناطق را تمهید شرایط نمی‌نمایید که بدون شک٫ بازخورد٫ اقتصاد ورزشی و سرمایه برگشتی آن در حالت کلی نصیب جامعه ورزشی کل مملکت خواهد گشت. و جوانانی آتیه ساز در والیبال تربیت خواهد شد که اسکلت تیم ملی آینده را تشکیل خواهند داد.

چرا حمایت ویژه و تجهیزاتی از کانون‌های آموزشی و بازیکن پروری که نگارنده در شهرهای بندر ٫ آق قلا و گنبد مشاهده مینمایم٫ صورت نمی‌پذیرد؟!
مگر پول و هزینه بیت‌المال بهتر از چنین مکان‌های ورزش والیبالی صرف خواهد شد که چنین استعداد هایی را تحویل آینده ورزش کشور دهد.

اگر بنده جای وزیر ورزش ( یکی از قهرمانان دومیدانی در سطح آسیا) و استاندار بودم به نجابت و تواضع غول مردان ورزش به ویژه والیبال تورکمنصحرا پاسخ میدادم و کسوت مدیر کلی ورزش استان را به تن یکی از قهرمانان شایسته و لایق چنین ورزش محبوب و خودساخته از محل تولد و پرورشش ٫حکم میدادم.

هیات والیبال استان را نیز با توجه به تراکم نیروهای ورزشی و کاردان در این منطقه با جایابی و اسقرار در یکی از شهرهای تورکمن نشین والیبال خیز ٫ ریاست هیأتش را نیز به افرادی چند لباس پاره کرده در این حرفه ورزشی می‌سپردم نه این که جایگاه بازیکنانی شاخص و نام آور را در ایستگاه یک مشاور پیاده میکردم.

این قلم امیدوار است این واگویه ها همچنان که با صداقت و منطق معطوف به منافع ملی کشور نجوا میگردد٫ گوشی با صداقت و منطق متقابل پیدا کند و گرنه هم بذری است که بر زمین حاصل خیز افکار مردم افشانده شد حالا چطور و کی در بانک اطلاعاتی تاریخ خودی نشان دهد. ما هم در کنار مردممان به انتظار تاریخ وقایع خواهیم ماند.
خرد یارتان

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا