گزارش

نخستین جشنواره اقوام در بندرترکمن برگزار شد

پایگاه خبری اولکامیز – عظیم سقر*: در یک روز خوب بهاری که رنگ آسمان تیره و گرفته بود، نسیم ملایم باد به یک مراسم فرهنگی جلوه ای زیبا داده بود. بله طی چند روز گذشته در فضای مجازی و رسانه های صوتی و تصویری برگزاری جشنواره وحدت و همدلی اقوام در سرزمین برادری شهر بندر ترکمن را به همگان نوید داده بودند.

این جشنواره به همت مجموعه شهرداری و شورای شهر بندرترکمن با همکاری فرمانداری و برخی از ادارات تابعه برگزار گردید.

عصر چهارشنبه پنجم اردیبهشت شهر ساحلی بندرترکمن شاهد یک رویداد عظیم و در خور توجه  بود. در این مراسم حضور مردم فرهنگدوست، مهمانان و مدیران استانی و شهرستانی به ویژه سرکنسول کشور های ترکمنستان و قزاقستان، خبرنگاران ، شاعران ، صاحب نشریات و رسانه های محلی و شهرستانی دیدنی بود. 

گویندگی سیروس کمی مجری توانمند مراسم که سه زبان فارسی، ترکمنی  و قزاقی برنامه اجرا میکرد یکی از نقاط قوت این جشنواره بود‌.

پس از شنیدن قرآن در ابتدای مراسم همه حاضرین به احترام سرود ملی ایران به پا خاستند.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان اولین سخنران مراسم بود. دکتر ذوالفقار امیرشاهی از پیوند سه کشور دوست و همسایه ایران ، ترکمنستان و قزاقستان سخن گفت و از اشتراکات فرهنگی ، دینی ، اجتماعی ، آداب و رسوم که این کشورها  را به هم نزدیک کرده است خبر داد.

سر کنسول قزاقستان در گرگان دومین سخنران بود. یول بولسون احمداف گفت: این وحدت و همدلی در سرزمین برادر ایران نوید آینده روشن برای کشور دوست و برادر می باشد.

سرکنسول ترکمنستان در مشهد سومین سخنران مراسم بود. الیاس غائب اف اعلام کرد: هر چند این مراسمات دیر برگزار گردید ولی امیدوارم صد ها سال تداوم یابد.

وی قرار گرفتن این سه کشور در جاده ابریشم را یک فرصت و موهبت دانست و گفت: آروزمند هستم که این مراسم در سالهای اینده در میدان ابای بندرترکمن برگزار گردد.

در ادامه برنامه هنرمندان قزاق و ترکمن من جمله گروه موسیقی باخشی حالت سعادتی فضای مجلس را طراوتی خاص بخشید.

در این مراسم صاحب امتیاز ماهنامه ترکمن دیار حضور فعالی داشت. لطیف ایزدی با چهره هایی چون عبدالرحمن قاضی لار شهردار بندرترکمن ، مهندس امان زاده منتخب گرگان و آق قلا در مجلس دوازدهم، استادعبدالرحیم نیازی ساعی مدیر بنیاد مختومقلی گنبد، خداقلی دوجی دبیر جشنواره ، حاجی محمد ایری هنرمند بندرترکمنی ، حاجی قربان کر شاعر ترکمن و چند نفر از  افراد معمولی حاضر در مراسم گفتگوی کوتاهی انجام داد و  نظرات و دیدگاه آنها را در باره جشنواره از طریق کانال تلگرامی اولکامیز به اطلاع علاقمندان رساند.

شهردار بندرترکمن در پاسخ به مدیر اولکامیز گفت: این اولین جشنواره اقوام ترکمن و قزاق است که با حضور دیپلمات های کشور ترکمنستان و قزاقستان در شهر توریستی بندرترکمن برگزار می گردد. این مراسمات نشان می دهد که اقوام و مذاهب در یکپارچگی و همگرایی و دوستی ملت ها  نقش مهمی دارند.

* عضو گروه رسانه اولکامیز

www.ulkamiz.ir

 

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا